HDMI beter dan RGB+spdif (denon 1930 vs 2200)?

Pagina: 1
Acties:

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi,
zojuist een mooie set speakers (Phonar S2) uitgekozen bij mijn Denon 4306. Nu heeft de winkel nog een demo 2200 series voor dezelfde prijs als een nieuwe 1930. Nou weet ik dat de d/a converter wel iets beter is van de 2200, maar deze moet natuurlijk wel HDMI, divx en ander nieuw spul ontberen.

Nu vroeg ik mij af of er nog andere redenen zijn om voor de'oude ' 2200 te gaan of juist voor de nieuwe.

Ik sluit de dvd optisch aan, en met RGB, of igv de 1930 gewoon met 1 hdmi kabel, wat mij wel een groot voordeel leek. De winkel zegt echter dat RGB beter is dan HDMI! :X

Kan iemand trouwens vertellen hoe het nou werkt: als ik alles op hdmi aansluit, converteert de DVD speler dan uberhaupt nog wel wat ? ofwel hebben de betere DA conv. wel nut, of doet de 4306 dat voor mij en gaat alles 1 op 1 digitaal over van dvd naar versterker ?
alvast bedankt!

*-Specs-*

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je HDMI gebruikt kun je het hele DA gedeelte buiten beschouwing laten. Het is immers digitale overdracht van data. Doorgaans ziet dat beter uit dan een RGB aansluiting.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• R1
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:24:
Als je HDMI gebruikt kun je het hele DA gedeelte buiten beschouwing laten. Het is immers digitale overdracht van data. Doorgaans ziet dat beter uit dan een RGB aansluiting.
kortom , als het leesgedeelte maar goed is, heb ik geen DA of scalers nodig van de speler, right ?
De winkelier vertelde dat de techniek nog net helemaal top is en het storingsgevoelig is. Ik denk dan goed afgeschermde kabel en klaar, maar slechtere techniek valt niet te compenseren

*-Specs-*

Verwijderd

Vragen of je het mag uitproberen, dan zie je het vanzelf. Waarop ga je de DVD-Player trouwens aansluiten (plasma, lcd, crt, projector)?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

R1 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:32:
kortom , als het leesgedeelte maar goed is, heb ik geen DA of scalers nodig van de speler, right ?
Scaler is een ander verhaal. Vaak zijn de scalers in de players beter dan die van de TV. Is is onze Aldi DVD-brander via HDMI->DVI aangesloten en de scaler staat op 1080i (hoewel de TV maar 1366x768 is). Dat geeft het mooiste beeld. Gewoon een kwestie van uitproberen!
De winkelier vertelde dat de techniek nog net helemaal top is en het storingsgevoelig is. Ik denk dan goed afgeschermde kabel en klaar, maar slechtere techniek valt niet te compenseren
Daar heeft hij gelijk in. Maar: als je goed beeld hebt -> dan heb je goed beeld ;) Korte afstanden zijn sowieso zelden een probleem. Gaat het langer worden kan kun je wel eens vreemde effecten hebben. Maar als het dus werkt, is het beter dan RGB!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• R1
  • Niet online
Ik sluit hem aan op een samsung 32" LCD met hdmi.
uitproberen is nu lastig aangezien ik alles al thuis heb, op de 1930 na. Ik kan dus alleen vragen om de 2200 om te ruilen
Mijn gedachte was dus om alles op de receiver aan te sluiten ( denon 4306 met upscaling) en 1 kabel naar de tv. Maar goed, ook de dvd wilde ik via hdmi op de receiver aansluiten voor het minste verlies en minste aantal kabels.
Denk dat ik de conclusie kan trekken dat de betere DA converter niets toevoegt en ik beter voor de nieuwere 1930 kan gaan. Dan gaat alles via HDMi en de scalers en converters van de 4306.
thanks!

[ Voor 11% gewijzigd door R1 op 12-12-2006 14:41 ]

*-Specs-*

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

Jag

Zou ik zeker doen. Gewoon 1 HDMI kabel van receiver naar tv en dan alle bronnen met geluid en video op je receiver aansluiten. Kan je receiver alles converteren naar HDMI?

• R1
  • Niet online
Jag schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:41:
Zou ik zeker doen. Gewoon 1 HDMI kabel van receiver naar tv en dan alle bronnen met geluid en video op je receiver aansluiten. Kan je receiver alles converteren naar HDMI?
hij kan zo goed als alles switchen en scalen via de hdmi

*-Specs-*

Pagina: 1