Radeon X850 XT pci-e

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik heb laatst een Zalman Fatal1ty FC-ZV9 op mijn X850 XT gemonteerd en mijn videokaart temperatuur is 20/30 graden gedaalt. Ik kan hem nu best een boost geven, maar ik zou niet weten hoe. Ik heb wel iets gelezen over een ATI tool en iets met de bios flashed van de kaart.

Heeft iemand ervaring met deze kaarten?

Stock Koeler:
Idle mode ongeveer 50 graden celcius.
Load mode ongeveer tussen de 80/90 graden celcius.

Fatal1ty FC-ZV9 Koeler:
Idle mode ongeveer 30 graden celcius.
Load mode niet boven de 50 graden celcius.

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
voltmod !

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04

rimpeldinky

nani?

ik zou zeggen begin eens met googlen naar "ATItool" en een uitleg over hoe je hier mee kunt overclocken(hint, lees de tweaking en cooling algemeen FAQ eens door :) ), zoek ook vergelijkbare kaarten op en kijk hoe ver die ongeveer komen dan heb je een generaal idee van wat je er mee kan halen, dan ga je clocken en testen (mhz voor mhz, niet met grote stappen)

*burp*

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik zou eerst eens wat meer informatie gaan zoeken. Hier op GoT is het wel de bedoeling dat je zelf wat meer inzet toont. Door het zoeken in andere topics en het lezen van de faq's kun je behoorlijk veel informatie vinden. Misschien niet altijd specifiek voor jouw kaart maar dat hoeft ook niet. De basiskennis van overclocking is genoeg om mee verder te komen en uiteindelijk is overklokken toch altijd een kwestie van gewoon doen.

Verder zou dit topic eigenlijk thuis horen in Tweaking & Cooling Algemeen. DOC is meer voor de echte die-hard zaken. Echter in T&C zou dit topic ook dicht gaan omdat dit gewoon te algemeen is.
Zeg dan gewoon niks!

Dit topic is gesloten.