Problemen met mobo...

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
Sinds zondags zit er een nieuwe processor in mn computer, alleen blijf ik met een paar probleempjes zitten...
- De cool'n'quiet werkt niet bij de X2 processors. Gevolg in rust stand is de temp 54 grade, alleen maar omdat hij niet terug geklokt word... Koeler @3500rpm
- Ik kan niet de volle snelheid benutten, omdat de computer regel matig blijft hangen. Dacht dat het eerst aan de harde schijf lag, alleen laten onderzoeken en deze is 100%.
- En een extra punt, zal verwacht ik domme pech zijn, gistere 3e voeding in 1 jaar tijd na de maan geholpen :/ Hij doet echt niks meer... gelukkig voor de 3e keer in de garantie periode ;) (eerste 2x was een Sharkoon)

Nou wil ik wel een nieuw moederbord kopen, want ik verwacht (ben niet de expert hier ;) )dat hiermee het meeste verholpen zal zijn. Maar goed de vraag is natuurlijk, welke zal ik dan kopen? Want ik weet het niet zo goed meer, na alle pech die ik al met mn computer heb gehad... (teveel om hier helemaal op te gaan sommen)

Spec.
Athlon 64 X2 4600+ (socket 939)
PCI-e X800RX van Club 3D
2x PCI tvkaart en XFI geluidskaart
Maxtor 200GB SATA I harde schijf
Geheugen 2x 1GB in Dual Channel (DDR400 - PC3200)
NEC DVD-brander
Moederbord Giga-byte GA-K8N51GMF-9 (micro ATX vanwege een kleine behuizing)
Voeding Coolermaster 450W (2 weken oud en nu al dood :( )

Ik hoor het wel als er nog vragen zijn!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sinds zondags zit er een nieuwe processor in mn computer, alleen blijf ik met een paar probleempjes zitten...
Heb je wel een nieuwe windows install gedaan? Van een single naar een dualcore gaan wil niet altijd lekker lopen

Verder kun je altijd even een biosupdateproberen voor dingen als C'n'Q en voor wat betreft je voeding, controlleer eens of je niet ergens kortsluiting hebt of te maken hebt met piekspanningen (sluit het zaakje ook geaard aan als je dat nog niet had gedaan).

• erikfw
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd! En tevens een bios update gedaan (F7-versie). Voeding is helaas op een ongeaarde punt geschakelt... Heb op mijn kamer geen geaarde stopcontacten :| Hoe kan ik op kortsluiting controleren bij een computer? Want bij andere normale apparaten springt de stop er uit, is hier niet het geval...
BTW hij draait nu op een 200W voeding, vrij oude. mist ook de 'extra' 12v lijnen na ut moederbord. Hier heeft hij geen enkel probleem mee. Alleen instabiel uiteraard ;)

Edit: Nog steeds wel de problemen met cool'n'quiet en het blijven hangen van de computer... Het probleem met het blijven hangen van de computer was ook al bij de vorige processor! Maar bij de vorige werkte cool'n'quiet wel... Was een Athlon 64 3200+

[ Voor 19% gewijzigd door erikfw op 12-12-2006 11:07 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Tja ik zou toch je pc eens aansluiten aan een geaard stopcontact. Verder is het misschien voor de levensduur van je pc wel handig om er een kwaliteitsvoeding in te hangen :o

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Voor je Cool 'n Quiet-probleem: update de AMD processordriver eens (via apparaatbeheer etc).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

200W is wat weinig, denk ik.

Sluiting of niet-geaard kan je controleren door een multimeter op het blanke gedeelte van je kast te houden; zeg maar het metaal. Dan zie je vrij snel een lage lekspanning.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• erikfw
Kreeg al het advies van een vriend om een Tagan te kopen, als ik mijn geld terug krijg voor deze voeding zal ik zeker een beter kopen! Q-tec ofzo :+ Nee, denk dan zn Tagan.

Ik heb ook al een processordriver update gedaan, werkt niet... Ik heb gelezen dat het kan zijn dat je moederbord voor de X2 cool'n'quiet niet ondersteund...

200W is idd weinig, maar was even een vlugge oplossing om het probleem te zoeken...

En over die lek spanning wil ik graag proberen! Maar 1 punt op de kast houden van de multimeter en de andere?

[ Voor 5% gewijzigd door erikfw op 12-12-2006 11:44 ]

Pagina: 1