[C# .NET] Verschil Debug & Release mbt webservices

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Beste allemaal. In PHP heb ik een webservice geschreven. Netjes volgens de specs, wsdl erbij, etc, etc. Deze doet het en is ook te gebruiken door wie dan ook (PHP client, maar ook mijn C# Windows-app client).

Ik gebruik mijn webservice binnen een Windows applicatie, waarbij ik de webservice heb toegevoegd als webreference. Dit werkt gewoon en ik kan de functies ook gebruiken in mijn applicatie.

Dit werkt echter alleen wanneer ik build naar Debug. Als ik hem build naar Release, dan krijg ik wanneer ik een functie van mijn webservice aanroep: "There is an error in XML document (2, 376).". Best vreemd IMHO, omdat het 2x dezelfde code is.

Mijn twee vragen:
  • Wat is er zo anders aan Release ten opzichte van Debug dat mijn situatie niet meer werkt?
  • Als ik dit wil oplossen, in welke richting moet ik zoeken?
Hopelijk is er iemand van you guys die een goede ingeving heeft. Thnx. :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Compileer je wel naar de goede locatie? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Skate2000
gorgi_19 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:00:
Compileer je wel naar de goede locatie? :)
Jazeker.. :) Het levert in beide gevallen een .exe op.

Alleen werkt de "debug-editie" wel, en de "release-editie" niet, omdat hij vindt dat er een XML fout is (dit weet ik omdat ik precies weet waar het fout gaat (bij het aanroepen van de webservice-method)).

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
ga is naar je project map van C# (ik neem aan dat je visual C# Express Edition gebruikt ofzoiets deregelijks, in de map bin staan de gecompilde bestanden van de laatste build om te gebruiken voor de debug, doen deze het wel? ik denk zelf dat er ergens een referntie niet klopt :) probeer altijd app.path (vb code), en daar het C# synoniem te gebruiken, wat 'host' op dit moment je PHP bestandje, als dit vanuit je bouw tool gebeurt is de php server weg als je hem gebruikt vanaf windows..

:P anyway, hoop dat dit helpt, ben vandaag begonnen met C#, na lang touwtrekken tussen C# en Java, dus wie weet :P

~ Mijn prog blog!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
therat10430 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:07:
ga is naar je project map van C# (ik neem aan dat je visual C# Express Edition gebruikt ofzoiets deregelijks, in de map bin staan de gecompilde bestanden van de laatste build om te gebruiken voor de debug
In de debug map heb je 2 subdirs, debug en release. Dat is gewoon je output die daarin komt, afhankelijk van de configuratie die je gekozen hebt.
ik denk zelf dat er ergens een referntie niet klopt :) probeer altijd app.path (vb code), en daar het C# synoniem te gebruiken, wat 'host' op dit moment je PHP bestandje, als dit vanuit je bouw tool gebeurt is de php server weg als je hem gebruikt vanaf windows..
:? Hier volg ik je ff niet hoor.... Hier gaat het over een web-reference, de webservice staat dus niet noodzakelijk op dezelfde machine als de windows app....
Er wordt een proxy-class gegenereert, die gebruikt wordt om met de webservice te praten.
En waarom zou de php server 'weg' zijn ?

Topicstarter:
There is an error in XML document (2, 376).".
Kan je onderscheppen wat er precies over en weer gestuurd wordt ? (bv dmv TcpTrace tooltje ? )
Het zou mij toch verbazen dat de soap-messages anders zijn tussen debug & release...
Heb je al eens geprobeerd om alle *.obj files te wissen; de temporary asp.NET files wissen, alles rebuilden, etc ... ?

[ Voor 15% gewijzigd door whoami op 12-12-2006 14:20 ]

https://fgheysels.github.io/

• Skate2000
@whoami: Ik moet nog even op zoek naar zo'n tooltje om eea te onderscheppen.

Ondertussen heb ik een testcase gemaakt, die van dezelfde soapserver dezelfde functie aanroept. Gaat perfect, in Debug en in Release. :) Dus, er zouden geen problemen kunnen/mogen zijn, toch?

Het ligt dus echt aan mijn applicatie, somehow.. :?

Wat is er in essentie anders aan de manier waarop een Debug applicatie omgaat met webservices tov een Release applicatie? Ik denk dat daarin mijn probleem ligt. Of hoe zou ik anders met bepaalde settings (Visual Studio 2005) kunnen zorgen dat mijn Release er toch een beetje "Debug-achtig" uitziet en dus wel werkt?
Pagina: 1