Register aanpassen door middel van een Batch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
Ik probeer het register te veranderen doormiddel van een Batch file,

Het gaat om de volgende key:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=dword:00000000

Deze is standaard 00000001, en moet dus een 0 worden.
Ik heb het al geprobeert via ene directe command in de bat, dit wil niet werken.
en door een .reg uit te laten voeren, hierbij vraagt hij om confirmatie van het bewerken, is dit automatisch te laten doen?, het is eigenlijk niet de bedoeling dat er eerst op enter gedrukt moet worden.
of is er een andere manier om die te bereiken? _/-\o_

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

Start -> uitvoeren -> cmd

reg

Staat alles wat je moet weten
GH45T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:55:
Rechtstreeks vanaf een prompt een registeraanpassing maken lijkt me niet mogelijk, zelfs niet wenselijk.
Is wel mogelijk en ook wenselijk in sommige gevallen :) Zo voeg ik bijvoorbeeld via mn webserver (over een fysiek beveiligde verbinding) een IP-adres toe aan de VNC 'Hosts'-entry in mn registry, zodat ik 5 minuten in kan loggen.

Lol, en ik maar naief zijn en denken dat het ging om de resultaten van een virus op te ruimen, is het om een beveiliging te omzeilen 8)7

[ Voor 112% gewijzigd door DataGhost op 12-12-2006 22:43 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:32
Check 'reg /?' eens...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 21:25
Ik denk dat je met 2 bestanden moet werken, het .reg bestand en het .bat bestand los van elkaar. Nu laat je het batchbestand het regbestand uitvoeren. Moet je zelf even kijken of je de bevestiging uit kunt schakelen.

Rechtstreeks vanaf een prompt een registeraanpassing maken lijkt me niet mogelijk, zelfs niet wenselijk.

• CrashOverDrive
oke, thx, hij werkt nu :P

Verwijderd

@ECHO OFF
reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 00000000
pause

Et voila, kopieer dit in notepad, sla op met extensie bat en je bent vertrokken :-)
Zorg er wel voor dat de regel die begint met reg add op 1 lijn staat tot en met /d 00000000

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
REGEDIT /S <regfile> werkt ook goed. Alleen kan het zijn dat je een error krijgt als dit dmv een policy geblocked wordt, dan werkt REG.EXE altijd nog (hoe krom eigenlijk; registry editting via policy uitgezet, en via reg.exe kun je alles nog doen)

Pvouput live

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ehm, 'hij is standaard 1' :?

Dat is absoluut niet waar - tenzij je policies opgelegd krijgt van 'ergens', is deze optie standaard 0? Er zijn nog wel eens virussen / malware die dit ook op 1 zetten, vanwaar staat dit op 1 bij jou? :)

• CrashOverDrive
Hij staat inderdaag standaard op 1, doormiddel van policies
er zijn dit weekend wat nieuwe "beveiligingen" doorgevoerd bij mij op school :P , nu heb ik dus gewoon een batch gemaakt met wat handige commands erin :P , waardoor direct na het opstarten alles gewoon weer kan.

Ze hebben wel taskmanager uitgezet, maar geen regedit 8)7 .

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wij zijn hier eigenlijk niet om te helpen beveiligingen omzeilen hè ;)

Ik had al zo'n vermoeden dat dit je verklaring zou zijn zodra ik de key zag..

We are shaping the future

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je bent dus lokaal admin (want je kan je policies key aanpassen), maar je mag geen taskmanager opstarten?

Slim :)
Pagina: 1