Tv-kabel / Radio kabel? 1 pot nat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Sorry voor deze noob vraag, maar ik heb hulp nodig.

Ben net verhuisd, in de woonkamer komt een signaal binnen via 1 kabel. die splitst zich uit de muur waarop 2 poortjes staan: Radio en TV.

Hiervandaan gaat van deze TV naar de TV in de huiskamer. DIe doet het gewoon goed.

Van de radio GING er eerst iets naar zo'n stereoinstallatie, dat werkte ook.

Nu wil ik natuurlijk ook op bed tv kunnen kijken 8) , en we dachten slim te zijn. Die radio kabel was wreed lang, gat geboord in de muur, achterlangs doorlaten lopen, nog een gat, en m'n slaapkamer in, naar boven, maar net te kort, dus de kabel van de tv erbij gehaald, waren het allebei 'vrouwtjes'. bah.

dus ik naar de Gamme, mannetje gekocht, dat erop gezet, en wat blijkt, ik ontvang alleen vet wazig nederland 1 en 2..... :? Komt dit nu omdat ik in eerste instantie gewoon die radio kabel heb gebruikt? En hoe op te lossen? Is zo'n radio kabel nu echt anders dan zo'n tv kabel? Die uitgang waar ik het eerst over had, die 2, die zijn inderdaad anders, maar het signaal dat binnen komt is toch wel 1 kabel, ik weet niet wat er allemaal voor übers er daar in dat kastje gebeurd, maar dat lijkt me toch sterk.... Ik dacht, ik kan die kabel gewoon gebruiken. als dat nou niet zo is, wat is nu de beste oplossing? :-/

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt en groeten!

PS: Verdomme, m'n hand tintelt van die ultiem kleine schokjes van die kabel lol of kan dat niet :P

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:51
Voor zover ik weet is het signaal op beide kabels precies hetzelfde. Dus als je beeld brak is dan is het signaal waarschijnlijk te zwak.

En ja: die kabels kunnen fijne schokjes geven. :)

omniscale.nl

Verwijderd

Als je goed kijkt inside de doos zit daar volgens mij een stuk iets in om het signaal te splitsen, of af te schermen oid. Radiosignaal is niet bedoeld voor TV nee, en je zal even moeten kijken naar een splitter :)

• Mosselmaniac
dus uh, ik zou dat ding waar nu radio op staat helemaal niet meer moeten gebruiken

Het klote is, dat die kabel die eerst in de radio zat, DIKKER is, dat koperen dingetje, die kan ik niet in dat tv-out ding stoppen, daar is ie net te dik voor :-/

dus kan het niet testen ofzo, snap je?

splitter kopen, die een mannetje naar 2 vrouwtjes splitst, die radio kabel en tv kabel daarin doen en het moet werken denk je?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

posttoast schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:47:
Voor zover ik weet is het signaal op beide kabels precies hetzelfde. Dus als je beeld brak is dan is het signaal waarschijnlijk te zwak.

En ja: die kabels kunnen fijne schokjes geven. :)
Als je een echte splitter hebt, dan kan het dat die idd het TV signaal en radio signaal splitst.
Het ligt niet aan de kabel opzich. Dat is hetzelfde soort coax als voor TV, maar de lengte zou hem ook de das om kunnen doen.

(hier hangt een 3weg splitter aan de muur, en idd, het werkt niet als je een TV op de radio uitgang zet, of een radio op de TV uitgang, laat staan op de data uitgang ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 12-12-2006 09:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mosselmaniac
ja het is vrij lang inderdaad

maar ik loop weer te eikelen zeg. die zogenaamde dunne tv, is gewoon een mannetje, die ander een vrouwtje :P

maaruh, ik moet nu echt ff weg, als ik er niet uitkom dan post ik nog wel wat, maar ik denk dat ik het snap

Bedankt man :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hiervoor heb je een splitter nodig...
Beste is om Hirschmann splitter/pluggen/kabels te gebruiken.

En dan moet je bij de splitter eentje nemen waarop je het kan vastschroeven (niet met pluggen dus) volges mij verkoopt elke plaatselijke electro winkel wel hirschmann, daar kan je gewoon je situatie uitleggen en kunnen zij je adviseren wat te doen...

Home Assistant Configuratie V&A

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Splitter? Er zit toch een weerstand in zo'n 'dubbele muurbox'? Dat is het enige wat er hier aan de radiokabel anders is dan de tvkabel. Heeft dat er dan niets mee te maken? Beetje vaag anders. En inderdaad, misschien is je kabel te lang? Probeer je tv eens dicht bij het kastje, met een korte kabel, gewoon met die weerstand erin. Als dat wel werkt weet je dat je kabel te lang is.
Anders verdenk ik die weerstand, maar ben niet zeker.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop gewoon een doorlusdoos. Gaat een kabel in, en eentje uit, en aan de voorkant heb je gewoon je radio en TV aansluiting.

Misschien is je huidige doos al wel een dooslusdoos. Scheelt je weer de koop van een splitter (hoewel dat toch een betere oplossing is).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1