[UD-Grid] Upcoming plans for and changes to Grid.org

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Het was vorige week al gemeld, en gisteravond stond hij er: een post op het forum van grid.org.

Waarom een nieuw topic zou je denken? Wel het lijkt mij belangrijk genoeg (en imo zullen er ook reacties volgen) en dan past alles niet zo in het topic waar nieuws in gepost gaat worden.

Sta me toe om tussen het bericht door enkele commentaarregels toe te voegen.
Greetings and Happy Holidays!

First of all, on behalf of United Devices I'd like to thank each and every one of you for your steadfast support of this unique, invaluable resource. For the last several years, Grid.org has played an important role in some tremendously important research and it is the largest and most respected volunteer-based grid of its kind in existence. None of that would be possible without all of you!
Ze zijn blij dat wij meedoen!
We have some exciting information to convey concerning Grid.org status and plans, but before I do that, please allow me to express our sincere regret for the frustrations that some of you have been experiencing lately. During the past year we have had technical difficulties with Grid.org that have contributed to your frustrations, but we have changes planned that should significantly improve your experience.
Frustraties? Wie?
These are some of the plan highlights we have for Grid.org in the coming months:

We will migrate the Grid.org software to the latest version. Planning for this is well underway, and the migration will begin in the first quarter of 2007! In the first quarter (Jan-Mar) of 2007, we'll begin a Beta Program (see below) in preparation for the final upgrade to the new release. We will perform the entire upgrade to the new version by end of Q2 of 2007.
Begin 2007 start een beta-programma, medio 2007 start het uitrollen van de nieuwe client.
The following new features will be introduced with the latest version.

- Support for multi-processor and multi-core machines
- Support for cache ahead so that users can request multiple work units
- Enhanced non-intrusiveness options
- The possibility for members to generate their own tools, GUIs, and reports using a new Grid MP Agent API
- New look and feel for the Grid MP Agent GUI
- Improved support for Microsoft XP operating system & enhances support for multi-users and allows fast user switching
- Support for Microsoft Vista operating system (both 32-bit and 64-bit)
- Support for Microsoft Internet Explorer 7
- Overall performance improvements to the grid
- General defect repairs
Die bovenstaande lijst, wat is me dat allemaal?
  • De client gaat HT en SMP ondersteunen! Moet ik er een tekening bijmaken? Geen gepruts meer met ud_tweaker (dat jullie toch niet mochten gebruiken), geen gedoe met gebruikers ... gewoon standaard uit de client, op al je CPU's!
  • Geen gedoe meer met ud_mon! De client gaat naargelang jouw instellingen zelf enkele wu's downloaden, herregistreren? Dat gaan we niet meer kennen, de client gaat namelijk zélf je wu's bijhouden.
  • 'non-intrusiveness options' ok, nu moet ik er mijn woordenboek ook even bijnemen. Blijkbaar gaan ze meer opties aan de client toevoegen. Hier moeten we even specifiëring over krijgen.
  • Blijkbaar vinden ze het ook nodig dat mensen hun eigen grafische interface kunnen maken. En waarschijnlijk (ruime gok) gaan ze één en ander beschikbaar maken via bvb .xml zodat mensen hun stats, client ed kunnen laten weergeven op een manier die ze zelf willen. We zullen wel zien hoe we hier ons voordeel mee kunnen doen (dpc logo iemand?).
  • Verder gaan ze de client zelf ook een nieuwe interface meegeven.
  • Verder komt er support voor xp, switchen van gebruikers (ruik ik hier een ud-client in service mode?) IE7 en Windows Vista
  • De "Overall performance improvements to the grid" en "General defect repairs" zijn interne dingen waar we tijdelijk last van kunnen ondervinden, maar die uiteindelijk ons (de gebruikers) alleen maar ten goede kunnen komen.
Right now our outreach committee is actively working on reviewing and selecting new projects to run on the updated Grid.org software. The initial conversations we've been having look very promising and we should be ready to make an announcement about the selected project by end of Q1 2007, to launch in the May-June timeframe. Your active co-operation in the Beta program will be key toward expediting this process!
Alsof een nieuwe client medio 2007 nog niet voldoende is, wordt er ook nog eens een tweede project gelanceerd op UD-Grid (wie herrinnert zich smallpox en anthrax nog?).
As mentioned above, we will implement a Beta program and ask for volunteers to help with Beta testing of the new system. This program will initially be implemented with a target of 100 volunteers as the first phase of the upgrade to the new version of Grid.org. The Beta program will run for several weeks and is intended to identify any deployment issues that might be lingering in the new version so we can resolve them prior to the upgrade of the entire member community. We will provide you with additional details and initiate a call for Beta volunteers shortly before we begin the program.
Om alles op wieletjes te doen lopen vragen ze beta-testers. Graag zou ik hier ook mensen van DPC bij zien zitten, liefst mensen die gebruik maken van ud_mon, ud_tweaker, de truc van TAO om meerdere cpu's te belasten, Vista gebruikers, mensen met 64-bit windows ... alle specialiteiten mogen aan bod komen!
Ik dring aan op iemand van dpc, aangezien we dan ook iemand bij de 100 hebben die het nieuws kan opvolgen, de nieuwigheiden aan de client etc ... Iemand met tijd dus die 3 maand minstens één machine op UD-Grid kan laten staan. En dit alles in het oog wil houden.
Ik probeer jullie wel mee op de hoogte te houden wanneer er testers gevraagd worden.
Thank you once again for your continued support of Grid.org. We're looking forward to keeping you informed on status of the initiatives outlined above - visit this site regularly for more information.

Sincerely,

Mary Bass
Directory of Marketing
United Devices, Inc.
Austin, Texas 78759

Wat onthouden we hieruit? Allerlei mega-kei-coole nieuwe functies bij de nieuwe client medio 2007. Naast de nieuwe client tevens een nieuw project.
En beta-testers gezocht die van januari tijd hebben om enkele uurtjes per week aan UD te spenderen!

Als ik al ver vooruit kijk zie ik een heel deel teams naar UD-Grid terugkomen die omwille van bovenstaande gebreken net niet bij UD-Grid bleven.
Met de huidige punten gaan we het dan niet lang berooien, of komt er binnen DPC ook een golf richting UD-Grid.

Graag uw reacties, commentaren, kritische geluiden, lofzangen hieronder :) .

[ Voor 90% gewijzigd door Blue_man op 12-12-2006 09:54 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167389

Blij dat de verschillende kanalen bewandelt om Grid er toe te brengen om te upgraden zijn vruchten gaat afwerpen (klagen in Grid forum, personal mails naar de invloed hebbers, mails naar de DC journalistiek en nog een paar druk punten niet voor algemene consumptie).

Over non-intrusiveness..... gewoon dat je er niets van merkt dat het werkt..... The Throttle van Threadmaster bijv.

Blij voor UD-DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 16:37

Tao

DPC DE_KOMETEN

Tja, ik zal de eerste maar zijn om te zeggen dat dit reeds lang gewenste verbeteringen betreffen.

En om maar gelijk NOG een wens naar voren te brengen: waarom geen LINUX, huh :( :( :( ?!?!?!?!?!?
Als ze dan toch bezig zijn.....
(Overigens gebruik ik zelf alleen maar Windhoos op mijn PC's, maar er zijn velen geweest die dat alleen met Linux doen en ook graag zouden willen joinen.)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140925

Blijven bij al deze positieve veranderingen de punten, die we hebben gescoord, staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 00:10

Mist

Een gevaar op de weg

Ah zo is er eens wat positief nieuws van het Grid.
Een kleine cache lijkt me niet gek, en multicore werd ook echt wel eens tijd. Ik heb er zelf niets aan, maar ben al blij zat dat er überhaupt ontwikkeling is :)

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125039

Op naar de vooruitgang ...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Anoniem: 140925 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:50:
Blijven bij al deze positieve veranderingen de punten, die we hebben gescoord, staan? :)
Mja, ik heb die Marie net een mail gestuurd met daarin het verzoek de stats te resetten omdat dit marketingtechnisch best wel interessant kan zijn.....

* KuuKe runs......

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Kuuke schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:19:
Mja, ik heb die Marie net een mail gestuurd met daarin het verzoek de stats te resetten omdat dit marketingtechnisch best wel interessant kan zijn.....

* KuuKe runs......
Statsreset? :X

Afbeeldingslocatie: http://www.wieismijnslager.nl/scripts/trade/image.php?id=5858&pid=5858&idt=2
Pagina: 1