Toon posts:

Mooie systeemkasten voor nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ga in Januari ( zo rond Vista Release tijd ) een nieuw systeem samenstellen.
Ik hoef niet op de centen te letten dus wil ik ook investeren in een wat duurdere systeemkast.
( lees 200-300 euro )

Ik heb al wat rondgekeken op de pricewatch en via google, maar echt een mooi duidelijk overzicht van wat er te krijgen is op behuizing gebied is nergens te vinden.

Wat is belangrijk voor mij?

1 De kast moet een mooi design of thema hebben ( bv turbine aan de voorkant of transparante kast zijn hier voorbeelden van

2 De kast moet OF waterkoeling hebben of een LCD monitor scherm. ( Wil wel iets bijzonders natuurlijk )

Zijn er mensen die suggesties hebben??

Ik vind zelf de Kandalf LCS heel mooi van Thermaltake.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 08:12 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 18:06
Heb op mijn werk een Khandalf staan voor een presentatiemachine en die kast is echt lelijk. De kleppen aan de voorkant zijn te groot en dat oog slaat nergens op.

Als de robuustheid van de Khandalf je wel aanstaat kun je mischien kijken naar een pre-modded Coolermaster Stacker die ze bij sommige shops verkopen. Of een gewone Stacker of Thermaltake Armor. De Armor is de tegenhanger van de Stacker en is kwa kast hetzelfde als de Khandalf alleen dan zonder dat oog en grote frontkleppen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
heb zelf de nieuwe thermaltake armour. Dit is een vrij grote stevige kast (wel de zilvere van alluminium want die is 2x zo ligt). Alleen zit er geen lcd scherm is maar is er wel ruimte voor waterkoeling.
http://www.thermaltake.com/product/Chassis/chassis_index.asp alle kasten van thermaltake

mijn kast: http://www.thermaltake.co...tower/armor/va8003swa.asp

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 19:34
Zoek even op het forum en je vindt een topic over mooie pc-kasten. Daar staan er echt al heel veel in.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat er een topic al bestaat over systeembehuizingen, maar ik wil dit topic dan ook uitsluitend over high end kasten doen

Het zou ook leuk zijn om kasten van andere merken, bv Zalman of Coolermaster hier te bespreken.

Criteria is:

Kast moet prijs boven 200 euro liggen. ( high end )

Kast moet over features beschikken waar een normale kast niet over beschikt. ( LCD monitor of uitstekende airflow zijn hier een mooi voorbeeld van )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 08:35 ]

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Stijlvolle PC-kast, bestaat het wel?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1156818/

Suggestie
Lian Li G70Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.co.kr/bbs/data/lianli_review/PC_G70_silver_001_600.jpg
In de kast zelf zit uiteraard nog geen waterkoeling, maar daar is ruimte zat voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruben [NL] op 12-12-2006 08:33 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Zo'n lian-li moet je nog wat zelf bij doen, meneer wil pre-mod kant en klaar ( geen tweaker dus :+ )
Bij 300 euro dacht ik eindelijk iemand die een TJ07 tot ik bij "standaard waterkoeling of lcd scherm" kwam :P

Verwijderd

wanneer je een kast met ingebouwde waterkoeling zoekt kun je eens rondkijken bij www.koolance.com
Zitten best stijlvolle kasten bij en ze gaan tot een dikke 600 dollar dus je 'het moet minimaal zoveel kosten' criterium :') ga je makkelijk halen

@vandread:
Ja natuurlijk zijn er zoveel kasten. Het is dan ook maar een suggestie :>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 10:28 ]

• Vandread
Ach zo zijn er zoveel met standaard waterkoeling:
http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/150 :)

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit zijn pas leuke kastjes :9~ klik alleen heb je dan nog geen waterkoeling maar wel een verdomd mooie en grote kast O-)

• Vandread
Leuk (en lomp) en groot maar niet mooi imho ;)
Kijk dan naar de linker lian li of rechter anodised cases ^^

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Vandread schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:34:
Leuk (en lomp) en groot maar niet mooi imho ;)
Kijk dan naar de linker lian li of rechter anodised cases ^^
hehe ok smaken verschillen ik vind ze mooi ook omdat je er makkelijk veel in kwijt kan zoals bijvoorbeeld je waterkoeling ;)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
klik

Groot,met waterkoeling én LCD ;)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 18:59

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Niet zo heel groot en zonder LCD, maar wel met waterkoeling leverbaar: Tai-Chi

[ Voor 6% gewijzigd door Zondagskindje op 12-12-2006 14:27 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:25
Ik zou voor deze gaan
Een prachtige kast!

http://www.silverstonetek.com/products-tj07.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/products/tj07/34-view/tj07.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Dennis013 op 12-12-2006 14:31 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Moet het per sé een lompe kast zijn? Vind je iets kleins met een strak design niks?
Mijn suggestie voor een mooie kast zou bijvoorbeeld een Antec Fusion zijn. Mooie alumium voorkant, VFD scherm en met de ventilatoren op low hoor je echt niks. Ligt wel iets onder je budget (hij is €150), maar dan kun je het geld wat je overhoudt weer in dikkere hardware stoppen.

Maar als je op zoek bent naar een joekel van een kast met lampen en andere fratsen moet je m'n suggestie maar negeren :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1 klein opmerkinkje die maybe toch wel handig kan zijn!
Je zegt dat je niet op de centen hoeft te letten dus ik ga er vanuit dat er 'n 8800 graka inkomt..
Houdt er rekening mee dat die graka's onwijs groot zijn en niet in elke kast passen! Nja dat was 't O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedere kast die een beetje groot is kan modden voor waterkoeling. Zelf heb ik een PC71 van Lian-Li helemaal aangepast voor WC. In alle kasten kan je ook prima een LCD modden.

Tussen de 200 en 300 euro inclusief goede waterkoeling gaat denk ik niet lukken. Met goede waterkoeling bedoel ik geen Thermaltake of Koolance.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2006 14:41 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 17:08
Gizz schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:33:
Moet het per sé een lompe kast zijn? Vind je iets kleins met een strak design niks?
Mijn suggestie voor een mooie kast zou bijvoorbeeld een Antec Fusion zijn. Mooie alumium voorkant, VFD scherm en met de ventilatoren op low hoor je echt niks. Ligt wel iets onder je budget (hij is €150), maar dan kun je het geld wat je overhoudt weer in dikkere hardware stoppen.

Maar als je op zoek bent naar een joekel van een kast met lampen en andere fratsen moet je m'n suggestie maar negeren :)
Dit lijkt me niet een geschikte kast voor een high end pc. ^^
Je zal bij high end toch zowiezo voor iets groots moeten gaan, en niet voor zo'n media center geval.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

warcow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:43:
[...]

Dit lijkt me niet een geschikte kast voor een high end pc. ^^
Je zal bij high end toch zowiezo voor iets groots moeten gaan.
Hoezo lijkt je dat en waarom moet je bij onderdelen uit het dure segment sowieso een grote kast hebben?

Over de koeling is bijvoorbeeld erg goed nagedacht. De HD's krijgen meteen koude lucht van buiten. Het moederbord krijgt ook lucht van buiten de kast die meteen weer wordt weg gezogen door 2x 120mm fans. De voeding zit in een eigen compartiment en warmt dus het hardware compartiment niet op.

Goed, je zit wel met maximaal een mATX mobo, maar tegenwoordig zit toch bijna alles onboard. Verder passen er 2 schijven in, moet je toch ook redelijk mee uit de voeten kunnen.

Maar je kan dus bijvoorbeeld een mATX socket 775 mobo pakken, mooie Core Duo erop, dikke videokaart en 2x een Raptor in RAID 0. Lijkt me redelijk high end, geen middensegment? En het past in die kast.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ga jij een 8800GTX van 34 centimeter in een mATX kast proppen? Veel succes.

By the way de Gigabyte Aurora is premodded voor waterkoeling, en in de Stacker 830 heb je ruimte voor zat 5,52" bay LCD schermen plus waterkoelingradiators.

Koop gewoon een losse waterkoelingset zoals de Zalman Reserator.

• Vandread
Gizz je hebt wel gelijk hor, enige is dat een 8800gtx niet gaat passen ;) *cuz its massive maaaan*

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb in mijn fusion nog 3 a 4 cm ruimte naast het mobo, het zou dus passen als hij 2 cm uitsteekt.
Nou weet ik niet of een mATX mobo wel even lang is, dat je aan de onderkant een stuk mist snap ik :)
Plus dat een 8800 niet de enige highend kaart is natuurlijk ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Gizz op 12-12-2006 15:13 ]

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort eigenlijk thuis in Overige Hardware maar ook daar is het een topic à la "Welke kast moet ik kopen".
Dit is een discussie die je zelf alleen kunt oplossen. Jij bent immers de enige die de keuze kan maken.

En dan die uitspraken als prijs moet boven de 200 euro liggen en vervolgens features op noemen die compleet helemaal niks met elkaar te maken hebben... Maak eerst voor jezelf maar eens duidelijk wat je wilt. Dit is een beetje loos in de ruimte topics vullen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.