Toon posts:

MBR Read only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik een systeem waar ik geen werkend OS meer op kan zetten, zegt dat de mbr read only is. Heb veel posts gelezen maar nog geen oplossing gezien.
Heb Fdisk /mbr gebruikt, geformateerd etc etc
Ook staat in de BIOS de virus protection voor MBR uit.

Alles mag van de schijf af dus elke oplossing is welkom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met debug (vanaf een commandprompt):

debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]

gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over
uiteraard zonder de []

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd maar nadat ik en install gedaan hebt start deze niet op. Ook bij Fdisk /mbr kan hij zijn gegevens niet wegschrijven.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02 20:33
Uhmmmm. Ben niet echt een expert, maar grof geweld met een low level format vanuit de BIOS?

"That was left handed..." - JJH

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jouke74 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:30:
Uhmmmm. Ben niet echt een expert, maar grof geweld met een low level format vanuit de BIOS?
Kun je nog doen met oude IDE disks (die van hooguit een paar 100MB) of SCSI disks. Moderne IDE disks vernaggel je er compleet mee namelijk. De reden dat het ook in vrijwel geen enkele bios meer staat.

Verwijderd

Topicstarter
In dit geval betreft het een 20Gb disk, zou er niet een tool zijn die je in dos mode kan draaien en de mbr kan zien en corrigeren/aanpassen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

gewoon met een toolje van de fabrikant het ding totaal wissen ? Heb ooit eens zoiets gehad met een maxtor die totaal vast zat. Vanuit de bios hem handmatig ingesteld (anders boote het systeem niet) hem daarna met maxblast als 360 mb ofzoiets geformat. daarna weer hesteld naar auto en de originele grote.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:11

DataGhost

iPL dev

Weet niemand dit? :o
Kijk eens in het bios naar 'Virus protection', dit lockt je MBR namelijk.

Ik ga eens een opticien zoeken

Heb je het in een andere PC geprobeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door DataGhost op 12-12-2006 14:54 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens MBR problemen kunnen verhelpen met het programma "MBRWORK"

Ik kon ook ooit op een IBM schijf de MBR niet "resetten" zonder de cache even tijdelijk uit te schakelen met een tooltje van IBM.

[ Voor 47% gewijzigd door maratropa op 12-12-2006 15:39 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
De exacte fotmelding is "WRITE PROTECT ERROR WRITING FIXED DISK" , dit na bijvoorbeeld fdisk.

Zal een kijken naar de tool van IBM of van de fabrikant

Verwijderd

Topicstarter
Nu verder gekeken op sv2042H voor de Samsung disk en het blijkt dat deze gelocked kan zijn, en daardoor read only.

Heeft iemand ervaring met unlocken van een disk???

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

uhmmm jah ik lock / unlock wel eens hddtjes (voor xbox)

zoek even naar xboxhdm daarmee kan je een iso maken en dan op booten en dan kan je je hdd locken/unlocken

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou me niks verbazen als er gewoon een jumper ergens op die HDD zit. Maar hoezo wi dat ding ineens niet meer dan :? Kon je er vroeger wel naar schrijven :?
ZIt de flatcable wel goed vast :? Anders een andere proberen, kan natuurlijk ook gewoon een los / foutief contact zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Maak je schijf eens schoon met Killdisk.

Hiervoor heb je een Diskette/USB-pen programmatje, en ook een ISO voor op CD-R.

Eenmaal opgestart moet je voor de hele schijf kiezen, en NIET voor één partitie. Dan loop je die eerste sectors mis, en wordt je schijf nooit helemaal schoon.

Succes.
Pagina: 1