Toon posts:

Netsnoer US ook geschikt voor EU???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik een US stekker geschikt maken voor gebruik voor mijn audioinstallatie. Ik heb nu het idee opgevat om er een stekker op te solderen. Maar is dit wel haalbaar omdat het voltage in de US de helft is dan in de EU!!
Als er mensen zijn die er meer verstand van hebben dan ik, help me dan even (misschien is dit ook interessant voor anderen)
Vincent

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

US: 110Volt / 60 Hertz
EU: 230Volt / 50 Hertz

Om er enkel een andere stekker op te zetten veranderd dit natuurlijk niet de voltage en de frequentie. Als je audio installatie niet overweg kan met beide types, heb je een omvormer nodig.

Maar wat is je vraag?

Ey!! Macarena \o/

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
zoals hierboven al wordt gezegt, je hebt een omvormer nodig als je stereoappartuur geen eigen omschakeling heeft (zoals de voeding op je computer dat wel heeft).

Gebruik je geen omvormer, blaas je eigenlijk alleen heel je apparatuur door.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hij vraagt zich volgens mij af of het snoer geschikt is.

De draad zal zelf geen problemen opleveren. Het zal niet gaan smelten ofzo. Je kan dus voldoen met slechts een andere stekker.

Edit: Mmm..bij nader lezen denk ik inderdaad dat hij zich afvraagd of de aparatuur het aankan...in dat geval klopt mijn bovenstaande antwoord niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door Jk_W op 12-12-2006 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Hardware en RAZ. Ik ga een netsnoer aanschaffen via de US. Mijn vraag was meer of het vervangen van de stekker de kabel geschikt maakt. NOG iets dat ik me nu pas besef: er zit nog een stekker aan het andere eind, plug voor de cd speler/versterker. Is die voor drie pins in de US?

Sorry hoor dat het niet duidelijk was 8)7

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Als het enkel en alleen om de kabel gaat zie ik geen enkel probleem, buiten dat de stekker niet gaat passen en je er dus een andere op zult moeten zetten (en dat ik het volkomen zinloos vind om een een powercable uit de US te halen).

Als het goed is hebben ze daar ook gewoon IEC aansluitingen op hun apparatuur, dus dat deel hoef je doorgaans niet te vervangen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Mijn horloge uit america heeft een adapter die van 110\220volt geschikt is. (pda horloge)
Helaas de stekker niet .
Achter op de aparatuur staat of de installatie ook geschikt is voor 220 volt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom moet je in de US alleen een snoer aanschaffen? Om wat voor apparaat gaat het dan precies? Want volgens mij is de andere kant van zo'n kabel meestal wel universeel (de plug die in het apparaat moet) en dan zou je net zo goed een kabel hei rin NL kunnen kopen (bijv. een voedingkabel die ook in de PC zit of een ongeaarde variant die kleiner is).

Maar zoals reeds is gezegd, alleen een andere stekker monteren kan uiteraard wel als het apparaat voor 220V geschikt is. Ik vind het alleen wel wat omslachtig ;) Ben benieuwd wat je nu precies voor apparatuur e.d. hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 12-12-2006 23:34 ]

Pagina: 1