Toon posts:

Wie wint: fx01 of fx07

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na weken zo niet maanden onderzoek te hebben gedaan, ben ik tot de conclusie gekomen dat de panasonic lumix series voor mij een de ideale pocket camera is. Nu moet ik nog zien te kiezen tussen de fx01 en fx07. De belangrijkste criteria voor mij is de beeldkwaliteit van de foto's, zowel binnenshuis als buitenshuis, en zowel op zonnige dagen als weinig licht omstandigheden. Geld is eigenlijk niet belangrijk. Ook de extra megapixel die de fx07 t.o.v. fx01 heeft vind ik niet belangrijk.

De fx07 heeft de nieuwe Venus chip, maar van de meeste reviews en gebruikerservaringen die ik gelezen heb, blijkt de fx01 toch verrassend betere foto's te maken. Of zijn dit slechts misleidende verhalen? Ik weet het even niet meer...

Ik zou graag van fx-0x bezitters willen horen wat zij vinden van hun beeldkwaliteit en wat ze mij aanraden (anderen mogen natuurlijk ook commentaar geven). Ook vraag ik me af wat de andere verschiillen zijn behalve de extra megapixel en de nieuwe chip.

Hopelijk kunnen jullie me helpen om gauw tot een goede keuze te komen, want ik kan niet wachten om een nieuwe camera te kopen!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Alle verschillen kan je hier naast elkaar vinden.

En op PBase kan je foto's van beide vinden, maar ik weet niet of dat voldoende is om je vragen te beantwoorden: FX07 en FX01.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini