Toon posts:

Budget Laptop 1000 euro School / Gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Reeds heb ik een laptop nodig voor school en om games te spelen.
Zelf heb ik al een beetje op internet gekeken en een beetje geöriënteerd wat ik wil.
Heb geen ervaring met laptops beetje gekeken op tweakers, kieskeurig.nl en consumentenbond.
Helaas kom ik er nog niet uit welke laptop mijn wensen kan vervullen.

Wat moet er op gebeuren?
  1. Schoolwerk (MS Office)
  2. Films kijken
  3. WoW (World of Warcraft)
  4. MSN
  5. Muziek luisteren
  6. Af en toe beetje lannen
Wat zijn de eisen:
  1. Processor: Liefst intel heb slechte ervaringen met AMD. ( Twee keer doorgebrand op thuis PC )
  2. Minimaal 1GB aan werkgeheugen
  3. Minimaal 80 GB SATA-HD
  4. Goed beelscherm resolutie minimaal 1280 x 1024
  5. Grafische kaart voor fatsoenlijk gamen.
  6. USB 2.0 aansluitingen
  7. DVD-RW -/+ double layer
  8. Wireless netwerk kaart en gewoon netwerk aansluiting RJ45
  9. Accu duur van minimaal 3 uur office en internet.
  10. TV-out
  11. Niet te lomp
  12. Liefst zwart
  13. Moet niet te warm worden.
  14. Garanatie
Zou leuk zijn:
  1. Webcam ingebouwd
  2. Microfoon ingebouwd
  3. Seriele poort
  4. Paralelle poort
Zelf moet deze laptop wel wat jaartjes mee kunnen. ( 3 jaar minimaal ofzo )
Zat zelf te denken aan een HP dv6113ea ofzo.
http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12724384.html
Had wat reviews van asus of acer gelezen en die waren niet best.
Met name beeldscherm, backlight, te hoog toetsenbord en scharnieren problemen.
Vandaar de HP als een optie.

Zijn er betere dan deze voor mijn geld?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Dat je AMD proc doorbrand ligt aan je keling en enit aan AMD ;) Bij een intel was hij waarschijnlijk nog sneller doorgebrand omdat deze veel warmer worden en dus nog beter gekoeld moeten worden.

Even om het recht te trekken.

Ik denk dat vooral die TV-Out lastig wordt.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
http://h10010.www1.hp.com...49-12435702-77954203.html

Tja, als je geen budget vertelt, zal niemand je kunnen helpen.
Je zal er toch een met een moderne videokaart moeten nemen. Nvidia 7-serie bijv. (vandaar mn link)
Verder heb ik weinig tot geen verstand van laptops, maar dit weet ik zelfs...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk of je viavia een HP Business Notebook kan scoren zoals een 7400-serie of een 8200-serie. Die gebruiken we op werk ook veel. Ik vind ze stil, fijn beeld, krachtig en een aantal sub-typen hebben ook TV-out (meestal via S-Video).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
In topic staat 1000 euro budget.

TV-out is gewoon om af en toe een DVD-Film op tv af te spelen.
Ook zal ik voor school wel waarschijnlijk powerpoint presentaties laten zien door middel van een beamer aan te sluiten.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 23:05 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Op school kun je ook altijd via VGA output (2e VGA zit er bijna altijd op) de beamer insturen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

1000 euro is een riant budget. TV-Out zit bijna overal standaard op. Wat heb je zelf nog verder aan concrete eisen? Office draait overal wel op, maar WoW niet. Wat moet je tegenwoordig nog met een serieële poort? Of een parallele poort? 2 a 3 uur accuduur is vrij standaard nog steeds mits je de boel een beetje rustig houd. Webcam ingebouwd is zeldzaam. DVD brander is bijna standaard. Wat voor scherm wil je? 4:3 of 16:10? Dus vierkand of breedbeeld?

Waar je op moet letten is dat je processor geschikt is voor 'mobile'. Zijn wat duurder maar vele malen efficienter. Scherm en videokaart moet je ook op letten, en de vorm. Voor de rest is alles een optie of standaard en hoef je je daar geen zorgen om te maken. Bedenk wel dat hoe meer geweld je wilt hoe lomper de laptop zal zijn.

Waarom zijn games een primair doel? Ding is toch voor school? Neem aan dat je hem zo ook aan je ouders 'verkoopt'. Persoonlijk zou ik een nette compacte 'office' laptop halen en de games lekker thuis doen. Scheelt een berg geld en gamen op een laptop lijkt cool maar is ruim overgewaardeerd.

Verwijderd

Topicstarter
WoW wil ik wel graag spelen. Ben daar gewoon echt verslaafd aan.
Owja sorry, printer is toch USB tegenwoordig en scanner ook. :P

Ja school is wel primair doel.
Beeldscherm daar weet ik niet zo veel van. Had wat gelezen over bright nog wat zodat je ook van een hoek kan inkijken. Zelf weet ik niet wat prettig is om achter te werk op een laptop.Breedbeeld zou wel leuk zijn als het in budget past. Welke resolutie enzo. Iemand hier wat meer info over te vertellen wat goed is en wat in mijn budget past.

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024

Dark Wanderer

Or not :P

Ik heb de Asus A6Ja (uitvoering q007 of zo), die heeft me toen 1400 gekost.

Ik zag op www.laptops4u.nl deze laptop nu staan rond de 1000 euro, misschien moet je daar eens gaan kijken. Alles draait er super op.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Als je een beetje wilt gamen zou ik gaan kijken voor een X1600/7600. Wss met WoW alleen kan je ook wel 7300/7400 of x1300/x1400 kunnen. Niet GMA oid.

Indien je echt webcam/mic ingebouwd wil hebben, kan je het beste wel naar een Asus oid kijken. Zelf heb ik 1tje met T2050, 1 GB, X1600, Webcam, Bluetooth, Microfoon, 100GB (IDE helaas), TV-Out etc.

Daarmee kan ik alle normale dingen erop doen (office, films muziek etc.) maar ook games erop spelen (Counter-Strike Source, HL2, Battlefield 2142 etc.).

3 Jaar kunnen doen met een laptop van rond 1000 euro word wel moeilijk. Vooral omdat Vista komt, en met games zal je echt niet alles op hoge-med specs meer kunnen draaien over 3 jaar. Vooral omdat je de videokaart niet kunt opgraden. Wat bedoel je precies met 3 jaar mee. Wil je over 3 jaar nog de nieuwste games op high kunnen spelen?

Ik heb zelf Asus, en ik kan je het ook aanraden. Ookal heb ik hem niet zo heel lang, maar ik ben er wel tevreden mee. Webcam ingebouwd is wel handig, Bluetooth ook (hoewel ik het bijna nooit gebruik xd). Met toetsenboard, scherm etc. heb ik geen last. Games draaien er goed op. Ook 2 jaar standaard garantie.

Omdat je toch al wat tegen amd heb, kan ik je zeker een Intel cpu aanraden. Ze zijn veel zuiniger (ookal beweren amd fanboys van niet) en met de C2D hebben ze nu ook 64Bits ondersteuning en VT. Ik heb nog een oude Core Duo.

[ Voor 8% gewijzigd door BoyzNDaHood op 11-12-2006 23:36 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BoyzNDaHood schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:34:
3 Jaar kunnen doen met een laptop van rond 1000 euro word wel moeilijk. Vooral omdat Vista komt, en met games zal je echt niet alles op hoge-med specs meer kunnen draaien over 3 jaar. Vooral omdat je de videokaart niet kunt opgraden. Wat bedoel je precies met 3 jaar mee. Wil je over 3 jaar nog de nieuwste games op high kunnen spelen?
Dat gaat in ieder geval niet lukken. Met geen enkel systeem/laptop trouwens.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
sebastius schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:07:
Waarom zijn games een primair doel? Ding is toch voor school? Neem aan dat je hem zo ook aan je ouders 'verkoopt'. Persoonlijk zou ik een nette compacte 'office' laptop halen en de games lekker thuis doen. Scheelt een berg geld en gamen op een laptop lijkt cool maar is ruim overgewaardeerd.
Das mijn mening overigens ook.
Als je een echt goede game-laptop wilt, dan redt je het gewoon niet met 1000 euro (herhaling in je topicstart zou voortaan leuk zijn ipv alleen in de titel).
En dan nog is het de vraag of je er 3 jaar mee kan doen. (zeg gerust dat dit erg moeilijk gaat worden)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste games blijven spelen hoef ik niet echt.
Dan zou 3 jaar denk ik ook niet haalbaar zijn.
Het gaat meer om WoW dat ik die hier en daar een keer kan spelen.
De rest is gewoon puur schoolwerk.
Tekstverwerken, internet, filmpje kijken en mail checken en dat soort ongein.
Doe geen grafische bewerkingen ofzo.

• RoD
  • Niet online

RoD

Echter, 3 jaar met schoolwerk gaat prima lukken. Dus het is de vraag tot in welke mate de TS wil gamen. Dus, verduidelijk eens het eea TS.
En ik ben dus net te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 11-12-2006 23:40 ]

• BoyzNDaHood
RoD schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:38:
[...]

Dat gaat in ieder geval niet lukken. Met geen enkel systeem/laptop trouwens.
Dat wou ik dus ook zeggen :P. Maar met 1000 euri is het zeker mogelijk om (hedendaagse) games te kunnen draaien, en komende games ook.

Maar met die HP met GMA zal WoW dus zeker niet (of heel slecht) draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door BoyzNDaHood op 11-12-2006 23:41 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als WoW toch een van de dingen is waar je je laptop regelmatig voor gebruikt: waarom deze vraag dan ook niet stellen op een specifiek WoW-forum (niet op GoT want dan krijg je een cross-post waarschuwing).

Ik neem toch aan dat er meer dan 1 persoon ter wereld is die graag WoW op zijn laptop speelt maar ook naar school moet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoD
  • Niet online

RoD

BoyzNDaHood schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:41:
[...]

Dat wou ik dus ook zeggen :P. Maar met 1000 euri is het zeker mogelijk om (hedendaagse) games te kunnen draaien, en komende games ook.
Draaien zeker ja. Maar 3 jaar lijkt me krap. Maargoed, dat is dus niet aan de orde aangezien het ding qua gamen niet mee hoeft naar de nieuwere games. Een redelijk Geforce 7 kan nog zeker wel even mee met niet al te hoge eisen.

• BoyzNDaHood
MAX3400 schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:41:
Als WoW toch een van de dingen is waar je je laptop regelmatig voor gebruikt: waarom deze vraag dan ook niet stellen op een specifiek WoW-forum (niet op GoT want dan krijg je een cross-post waarschuwing).

Ik neem toch aan dat er meer dan 1 persoon ter wereld is die graag WoW op zijn laptop speelt maar ook naar school moet?
Omdat andere tweakers ook games spelen, en hem een laptop kunnen aanraden die WoW zal kunnen draaien, en ook een mooie laptop is naast het gamen? Een WoW-Forum lijkt me meer voor ingame vragen dan een laptop aanschaffen naar aanleiding dat hij toevallig het spel ook speelt.

Maar TS, ben je van plan nieuwere games (zoja, welke) te draaien in de toekomst? Vista? Want een beetje laptop met normale videokaart (7300+) lijkt me wel dat het WoW draaid denk ik zelf.

Voor de overige eisen voldoet een beetje laptop die je tegenwoordig al koopt. En wil je echt geen Asus als merk? Want je vind het slecht vanwege een review, maar hier op tweakers genoeg tevreden bezitters.

[ Voor 21% gewijzigd door BoyzNDaHood op 11-12-2006 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de opmerking van WoW.
Aangezien windows vista de toekomst is lijkt het me toch wel handig om hier toch aan te denken.
Als dit allemaal in het budget past.

Ik heb niet gezegd dat ik geen ASUS wil heb er alleen wat slechte dingen over gelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 00:02 ]

• caspervc
  • Laatst online: 07:42
Dell inspirion 6400 wat voor jou ? 1034 inc bezorgen

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl Operating System Re-Installation CD) bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Basic-pakket, 2 jaar At Home-service bewerken
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY) bewerken
GEHEUGEN 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512) bewerken
HARDE SCHIJF 120GB (5,400rpm) Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software bewerken
GRAFISCHE KAART 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16 bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h) bewerken
Accessoires
DELL-PRINTERS GRATIS DELL 725 KLEUREN PRINTER bewerken
KABELS Er is geen printerkabel geselecteerd bewerken
INKTCARTRIDGES Er is geen extra printerinktpatroon geselecteerd bewerken
725 Imaging-aanbieding - GRATIS Dell™ Colour Printer 725 bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors bewerken
DRAAGTASSEN Geen draagtas bewerken
GELUIDSKAARTEN Geen geluidssoftware bewerken
LUIDSPREKERS Dell™ A525-stereoluidsprekers met subwoofer bewerken
DISKETTE / MEDIASTATIONS Geen optioneel diskettestation bewerken
KLEUR KEUZE Geen QuickSnap™ Cover Option

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Tja dit is dus niet de manier om een dergelijk topic te starten zie daarvoor ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Het is niet de bedoeling dat je neerzet waar je een laptop voor nodig hebt en dan verwacht van je medegotters dat ze er een goede laptop bij uitzoeken.
Gebrek aan eigen inzet/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.