Toon posts:

router als accesspoint gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb het volgende probleem:

doel: ik wil mijn laptop draadloos en mijn pc via utp aansluiten
probleem: heb maar 1 aansluiting op kot
we verkrijgen een ip aan de hand van ons mac-adres (beveiliging)
heb een router maar weet niet hoe ik hem als accespoint moet instellen (want wil nog wel
op het netwerk kunnen)

Ik had hem ingesteld als gewone router en had als mac-adres van de router mijn geregistreerd adres van mijn laptop gecloned zodat die kon aanmelden. als ik dit doe kan ik niet meer op het netwerk en dat zou ik toch graag behouden.

iemand een oplossing?
in ieder geval van harte bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom... :w

Is het misschien een idee om in ieder geval te vermelden welk merk, type en firmware router je hebt staan? Want niet elke router met WLAN-functie werkt hetzelfde.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Laat dan ook even weten welke router je gebruikt.
Je bent wel op de juiste weg. MAC adres clonen van de pc waarmee je zowiezo al verbinding hebt is inderdaad de weg.
Is het misschien een idee om in ieder geval te vermelden welk merk, type en firmware router je hebt staan? Want niet elke router met WLAN-functie werkt hetzelfde.
Je was net ff sneller :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 22:48 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:24

OgWok

U.N.C.L.E.

Desnoods en ander netwerkkaartje in de pc. Kosten paar Euro's ...klaar

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval bedankt voor de snelle replys
het is een router van topcom(ja weet het, het is nest maar twas maar voor op kot. thuis is alles beter gemaakt :)). Staat ook niet echt een type op. is een wireless kit 108 mbps (meer vind ik er echt niet op)

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:50:
Desnoods en ander netwerkkaartje in de pc. Kosten paar Euro's ...klaar
dan heb ik nog wel altijd geen draadloos :) en het is gewoon gemakkelijk; dan kan ik zelf ook vrienden op het netwerk laten via mijn account. werkt fijner als we groepswerk hebben

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 10:10

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:53:
[...]

dan heb ik nog wel altijd geen draadloos :) en het is gewoon gemakkelijk; dan kan ik zelf ook vrienden op het netwerk laten via mijn account. werkt fijner als we groepswerk hebben
En ook de buurman, handig als zijn datalimiet een beetje opraakt of hij liever wat speelruimte houdt :) Investeer ook een beetje in een goede beveiliging. Hoe je alles moet instellen staat gewoon in de handleiding van je router, die heb je er als het goed is bij gekregen. Zo niet, is deze vast wel te downloaden van de site van de fabrikant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:52:
in ieder geval bedankt voor de snelle replys
het is een router van topcom(ja weet het, het is nest maar twas maar voor op kot. thuis is alles beter gemaakt :)). Staat ook niet echt een type op. is een wireless kit 108 mbps (meer vind ik er echt niet op)
Zonder exact type is het bijna onmogelijk:
zoek anders hier even http://www.topcom.net/

Verwijderd

Topicstarter
euh zo het wel beveiligen natuurlijk, dat is mijn probleem niet. En het staat niet in de handleiding anders was het wel opgelost. Heb thuis zo'n router waar je gewoon kan instellen als accesspoint, bij deze router is er deze optie niet ...

en meer als dit vind ik er echt niet: http://www.topcom.net/userguides.php?ID=419 (staat niet echt een type op)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:08:
euh zo het wel beveiligen natuurlijk, dat is mijn probleem niet. En het staat niet in de handleiding anders was het wel opgelost. Heb thuis zo'n router waar je gewoon kan instellen als accesspoint, bij deze router is er deze optie niet ...
Je zal zowiezo de routerfunctie moeten gebruiken omdat je op 1 MAC adres naar "buiten" gaat en met 2 of meerdere pc's (en dus MAC's) gebruik wilt maken.

Zo te zien als je gewoon die wizzard doorloopt moet je er wel uit kunnen komen.
Oh jah staan je laptop en pc wel op dynamic ip?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar dan kan ik niet meer op het kotnetwerk of ben ik mis?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je moet gewoon het MAC adres van je huidige netwerkkaart in de router ingeven, zodat deze aan de WAN kant gebruikt wordt. Je kan je router dan gewoon als router (+accesspoint) gebruiken en zowel je pc als je laptop op de router aansluiten (draadloos dan wel bedraad).

Het enige wat je dus even uit moet zoeken waar je een optie hebt om je MAC adres in te geven in de router, meestal wordt dit aangegeven met een term zoals 'MAC address clone' of iets in die richting.
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:25:
maar dan kan ik niet meer op het kotnetwerk of ben ik mis?
Jawel daar zorgt je router dan voor. Je moet alleen zorgen dat jou netwerkje andere ip adressen (in een ander subnet) gebruikt dan het netwerk waar je de route rop aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door Borizz op 11-12-2006 23:29 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een wireless router is een AP met router functionaliteit. Als je hem alleen als AP wilt gebruiken moet je dus simpelweg niks routerachtigs doen. Dan wordt het gewoon een draadloze switch, een AP dus.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1