Toon posts:

DiVXjes kijken op een Hercules GeForce2 MX DDV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mij een Hercules GeForce2 MX DDV aan te schaffen.
Maar nu lees ik hier veel tegenstrijdige dingen.
Kan ik met die TV-out van de hercules iets aanvangen? Ik was namelijk van plan om m'n TV aan m'n computer te hangen om wat divxjes te kijken op mijn groter TV scherm.
En een paar posts laten uitschijnen dat da precies niet mogelijk is, of enkel met een rotkwaliteit.

En als die TV-out kwaliteit dan toch minderwaardig is, is dat dan een zwaar merkbaar verschil? Maw, koop ik mij beter een andere GeForce2 MX?
:?

Verwijderd

Ik heb een g200/viperII/ en nu een asus v7100t. Divx blijft veel en veel minder dan dvd. Ik zie altijd mensen opscheppen over hun ati radeon/geforce gts ultra/g450/etc. Divx sucks great time. Je bent geen echte film liefhebber wanneer je zegt dat Divx goed te bekijken is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 20:48
jesus man

divx is best goed te kijken,
je moet niet drammen
dvd is gewoon 100x beter ook het geluid

maar het is wel degelijk te kijken

PVoutput

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
dit wordt weer zo'n hele lange topic met voor en tegenstanders.

de ene DivX is de andere niet!!!!!!!!!!!!!!

Dvd is het mooist maar DivX (twee cd versie...) kan een eind komen. >:)

moet je wel een pc hebben die hem op de hoogste kwaliteit kan afspelen (4)

Veel DivX kijkers WETEN niet eens dat je die kwaliteit in kan stellen en zitten naar een DivX te kijken op kwaliteit 0............en ja dan ziet het er inderdaad niet uit (Duh)

Verwijderd

Ja, DIVX is vergeleken bij DVD gewoon ruk. Dan kun je de kwaliteit op weet-ik-veel zetten dan nog. En van de TV-out van je Geforce moet je ook geen wonderen verwachten. Maar het is best te kijken, het grote probleem met DIVX is dat bijna alle film widescreen zijn, dus op een gewonene 4:3 TV hou je maar de helft van je verticale hoogte over zolang je de aspect ratio niet wil aanpassen..

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 00:34 schreef segfau|t het volgende:
Ik ben van plan mij een Hercules GeForce2 MX DDV aan te schaffen.
Maar nu lees ik hier veel tegenstrijdige dingen.
Kan ik met die TV-out van de hercules iets aanvangen? Ik was namelijk van plan om m'n TV aan m'n computer te hangen om wat divxjes te kijken op mijn groter TV scherm.
En een paar posts laten uitschijnen dat da precies niet mogelijk is, of enkel met een rotkwaliteit.

En als die TV-out kwaliteit dan toch minderwaardig is, is dat dan een zwaar merkbaar verschil? Maw, koop ik mij beter een andere GeForce2 MX?
:?
Ik heb de Hercules mx2 ddv. En wanneer een film kijk via mijn tvout ziet het er wel strak uit. Tenminste wanneer ik het proggie tvtool gebruik. Helaas kapt die er na 10 min mee, maar het beeld is wel strak.

Hoe het beeld is alleen met behulp van de nvidia/hercules-drivers output weet ik niet goed. Heb er nog niet echt goede ervaringen mee, maar ik heb er ook nog niet veel mee zitten klooien.. (vanmiddag maar eens doen.)

btw..
Divx is wel ok. DVD is natuurlijk veel strakker, maar het hangt ook wel van je tv/monitor af!
Wanneer ik een goede divx bij een vriend van mij kijk op zijn Sony wega 100 hz breedbeeld :) zie je het verschil nauwelijks met een DVD.
Maar eerlijk is eerlijk: DVD is altijd mooier. (is ook niet zo gek!!)

Verwijderd

Je moet hem aansluiten met een svhs of composiet kabel alleen gaat het geluid niet mee met die vhs kabel. Dan moet je een scart met svhs en tulp kopen zodat er geluid uit de tv boxen komt. Kwaliteit van het beeld is goed met de hercules

Verwijderd

Heel zeer waarschijnlijk een zeer onnodige vraag gezien de vorige post, maar komt er dan ook geluid uit je TV-OUT? En hangt er dan gewoon een kabeltje van geluidskaart naar videokaart?

Ik wil het gewoon ff zeker weten..

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
nou nee raptor.... je moet dus nog wel een extra kabeltje leggen.

bij mijn laptopje is het heel relaxes... die heeft een s-video-out. daar heb je weer een speciale scart stekker voor. met een paar tulp-ingangetjes voor geluid.. daar een geluidskabeltje op... divx'je erop... perfect....

okee... DVD is mooier.. maar ik zie duidelijk een verschil in scherpte als ik DIVx vergelijk met een gehuurde videoband... divX is scherper [1cd] alleen soms zie je een paar blokjes. maar als je gewoon naar de film kijkt [en niet zon miereneuker bent die commentaar op een paar onperfectheden geeft:r] heb je er absoluut geen last van.
Pagina: 1