[W2K3+SAP]Toegang voor printer functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een consultant bij ons wil de SAP server van een top domein aansluiten op onze print server (W2K3). Hij beweert echter dat dit alleen kan als ik lokaal op de print server een vast SAP gebruikersprofiel aanmaak met volledige toegang (local admin) tot de gehele server. Jammer genoeg is dit ook een fileserver met gevoelige informatie.

Volgens mij is dit helemaal niet nodig. Als de SAP server toegang heeft tot de printer spool en spool folder met "manage printer"-rechten (ofwel printer admin) dan zou het ook moeten werken. Eventueel zou ik "install/uninstall devices"-rechten kunnen toevoegen maar meer lijkt me niet nodig. Of toch wel :?

GMT-8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dat al eens geprobeerd dan? Misschien is het voor jullie specifieke SAP-modules wel noodzakelijk dat er een speciale SAP-printerdriver moet draaien ofzo? :P
Wat heb je verder al ondernomen om een antwoord te vinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Je kunt ook SAPLPD als service op de printerserver draaien. In SAP moet je dan als Host Spool Access Method gebruiken: S:Print Using SAP Protocol. Host printer: Is de printer share name. Destination Host: Printserver. Bij deze methode hoeft er geen enkele relatie te zijn tussen de SAP en Print server. Er hoeft helemaal geen SAP-account te zijn om de print server te gebruiken.

• _Zedd_
  • Niet online
De server setup is ongeveer:
SAP server -> Esker printer/fax server -> Lokale W2K3 print/file server

De spool setup [SPAD] op de SAP server is als volgt:

printer1_pe:
driver: plain
host spool access method: E: external output management system
host printer: SAP Delivery printer1_ps
host name: sap server

printer1_ps:
driver: HPLJ4000
host spool access method: C: direct operation system call
host printer \\eigen_printer_server\sharename
host name: sap_server

Zelf heb ik geen toegang/inzicht in de Esker server.

printer1_pe linkt dus naar printer1_ps naar onze eigen server

[ Voor 19% gewijzigd door _Zedd_ op 12-12-2006 09:27 ]

GMT-8

• _Zedd_
  • Niet online
hehe, eindelijk begrijp ik alles.

De meeste servers hier hebben Terminal Service toegang in Administrative mode. Als iemand dus een paswoord moet instellen (naar eigen geheime standaard, ander bedrijf) dan moet deze persoon dus met admin rechten verbinding zoeken met de TS server.

Voor het hele print verhaal is dit helemaal niet nodig.

bedankt voor de hulp

GMT-8