Toon posts:

wat vinden jullie van dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heel simpel: Ik wil graag een nieuw systeem. Wat ik samen heb gesteld komt hierop neer (prijzen erachter zijn helaas excl btw :( )

Thermaltake Behuizing Soprano Black With Window Zwart, Window, Geen Voeding, 2 X 120mm, 1 X 90mm € 56,46

Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC, Zwart, Geen, 24-pins € 36,97

Samsung DVD-RW SE-S164L Retail, Zwart € 43,70

Sony 3,5 Inch Diskette Station Zwart € 9,24

Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper € 16,97

Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Kit Of 2 € 82,35

Asus Moederbord P5W DH Deluxe € 168,07

Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed € 177,31

MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB € 210,92

De meeste twijfels heb ik over het geheugen, 675 MHz? En kan dit goed op dit moederbord? Of hebben jullie een beter alternatief?
En ik weet dat dit een moederbord om te overclocken, ben dit echter voorlopig niet van plan: maar voor de toekomst maybeen omdat het me een veilige keus leek (bijna alles positief) en er een goede on-board sound bij zit. Of zal ik toch beter voor een wat goedkoper board gaan?

Liever had ik een seagate HD, maar die is uitverkocht bij Salland. Zit nog te twijfelen of ik het bij salland of alternate ga bestellen: Salland lijkt iets beter qua store vergelijk, maar alternate zit bij mij in de buurt.....

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Om een alternatief te kunnen bieden zou ik wel eerst willen vragen wat je met dit systeem van plan bent, bijv high-end gamen of alleen tekstverwerken en een beetje emailen/surfen. En wat is het budget, aangezien je al kwaad wordt bij het denken aan de BTW alleen al?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Als je even gaat zoeken hier op GoT kom je al veel te weten. Dus ook dat als je niet gaat overklokken je genoeg hebt aan geheugen met een snelheid van 533 Mhz (fsb*2).

Zoek wat reviews van je voeding, kijk even in het welke voeding heb ik nodig topic.

Qua moederbord, kijk naar de functies die erop zitten, en wat je daarvan nodig hebt.

Een floppy drive is toch niet echt nodig meer?

Die arctic freezer lijkt mij niet echt nuttig, die boxed cooler werkt ook goed. En echt stil is die arctic ook niet te noemen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bassie_ schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:25:
Als je even gaat zoeken hier op GoT kom je al veel te weten. Dus ook dat als je niet gaat overklokken je genoeg hebt aan geheugen met een snelheid van 533 Mhz (fsb*2).
FSB*4 in dit geval :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er mee gamen, anders zou ik wel een mindere vga erin zetten ed. Maar de 8800 serie zijn ver boven mijn budget (wat in totaal rond de 1000 tot 1200 euro ligt)

Op dit moment zoek ik geen bijzonder moederbord, ga geen aparte geluidskaart oid kopen, maar omdat deze mobo zo vaak aangeraden wordt, heb ik hiervoor gekozen. Dit omdat ik het moeilijk vind om echt te bepalen wat ik er over een jaar mee wil doen, misschien wil ik het dat wel overclocken. WiFi vind ik ook een pluspunt, hoewel ik daar nu ook niets mee doe......

En ik dacht dat de boxed koeler toch vrij veel geluid produceerde en dat dit een heel stuk minder zou zijn met die artic cpu koeler. Heb je andere ervaringen ermee

Verwijderd

Topicstarter
is 675 MHz nu echt hetzelfde als 667? Zijn allebei PC5400, maar is er onderling nog verschil?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat het verschil 8mhz is :P Praktisch gezien geen verschil. Ga je niet merken.

Verwijderd

Topicstarter
ah 675 min 667, was is nou nooit opgekomen _/-\o_ Dacht ook al dat het niets zou uitmaken, maar wie weet daarlijk gooi ik er iets in wat helemaal FOUT is he? Eerste zelfbouw pc dus dan ben je achterdochtig...... 8)7

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, 675mhz of 667mhz... het maakt niet uit. Het is al "teveel" om mooi synchroon te zijn met de FSB. Je wilt toch minimaal synchroon draaien met de FSB van je processor om zo geen tekort aan bandwith te krijgen. Aangezien beide snelheden boven de benodigde 533mhz zitten (in dual channel dan) maakt het gewoon niet uit. Ja, sneller geheugen geeft _ietsje_ meer prestatie, maar in de praktijk verwaarloosbaar, en 8mhz maakt dan al helemaal geen verschil. Ik zou d'r geen euro extra voor neerleggen :)

Verwijderd

Topicstarter
vind de MP3 in optie van dit mobo wel prettig, kan niet echt vinden of deze ook zit op andere S775 borden?

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is een mp3 in optie? :?

Verwijderd

Topicstarter
mp3 afspelen zonder pc aan te zetten. lijkt me best handig....

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:02:
mp3 afspelen zonder pc aan te zetten. lijkt me best handig....
:?. Je kan dus mp3 die op je pc staan afspelen zonder je pc aan te zetten.

Of kan je een mp3(e.d) speler aansluiten op de line in en dan via de line out afspelen.

Of is het iets ander. Maar de 1 lijkt me niet mogelijk en de 2 beetje lomp.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
ernstjeroen, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.