Toon posts:

wat krijgen we NOU??!?!?! :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik duw dus op m'n power switch, computer gaat aan, maar geen beeld???? rest gedrukt, en opeens kreeg ik wel beeld. enkele dagen erna, precies hetzelfde... wat kan dit zijn??? trouwens, mijn tb 900 loopt op 1100 zonder problemen, al een aantal maanden....

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Niet zonder problemen anders stond dit hier niet :+

Alle proemn in n drek

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
heeft je monitor wel stroom??? :? :)
je zal de eerste niet zijn :(

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
monitor heeft zeker stroom... lampje brand, maar normaal hoor je geratel als ie de geheugen begint te tellen.. maar ik hoor gewoon nix... lampjes branden wel, maar er word nix geladen... :?

Verwijderd

Iets hogere Vcore proberen, of iets lager klokken als je al op Vmax zit.

Test je CPU op fouten met Prime95.. dan doet ie dit waarschijnlijk niet meer als de fouten weg zijn.

Verwijderd

Hmm...heb je soms een van die zg. probleemloze 900@1100 bakken? Die hebben daar namelijk erg vaak last van.

edit:

Oh ja ik zie 't al. Niet goed gelezen sorry.

(geintje hoor, inclusief de edit, sorry)

Verwijderd

Topicstarter
tja... vanmorgen had ik het zelfde.........:?
computer aangezet, en toen ben ik gaan opletten wat ie allemaal ging doen.. geheugen tellen doet ie toch, alleen windows laden of zo doet ik niet. En ik heb geen beeld. RESET gedrukt, en ik kreeg beeld........ :?

'kweet echt niet wat dit is :'(

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-08 20:05
nét iets te ver overgeclocked? Zou iig proberen of ie het op 900mhz wel goed doet.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Wat voor mamaplank heb je?
Ik gok een Abit KT7. Klopt dat?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:50
Ik had heb hetzelfde met mijn duron600@900

wilde niet meer booten
maar wel vanaf 600
waarschijnlijk (ik ga het straks testen)
zijn de potloodstreepjes vervaagd ofzo.

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 15:52 schreef Red devil het volgende:
Ik had heb hetzelfde met mijn duron600@900

wilde niet meer booten
maar wel vanaf 600
waarschijnlijk (ik ga het straks testen)
zijn de potloodstreepjes vervaagd ofzo.
Zelfde bij mij ... ik heb ze toch maar gesoldeerd geen enkel probleem meer :D dus het licht aan de verbindingen !

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Heb ik ook sinds een paar weken. Alleen als ik de pc aanzet moet ik ff resetten en dan wordt de monitor aangesproken. Ben er intussen al aan gewend, maar het blijft wel vreemd.

De pc boot dus wel, maar de video wordt niet geaktiveerd

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Topicstarter
hier heb ik dus nooit last van gehad...
dit heb ik dus PAS....
ik gebruik een asus a7v mobo...

wat kan ik hier tegen doen? voltage modden mischien???

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04
welke BIOS heb je? Ik had het ook en met 1005C was het over.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
1004D... ik heb de 1005 versie geprobeert, en ze hangen altijd als ik windows opnieuw opstart... bij welke 1005x bios...

1004d werkt nog het stabielst bij mij... :?

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb ook wel zoiets een keer gehad..ik zette me pc aan...geen enkel piepjes oid, maar me monitorlampje werd weer oranje.. van alles geprobeerd..ik dus maar alles los gehaald en weer erin gestopt en toen deed ie het weer normaal...alleen heb ik een p3...maar ik zou zeggen..loop je potlood streepjes na..en haal vanalles los..zoals je geheugen, videokaart, cpu en weet ik veel wat...

Verwijderd

heb het zelfde gehad, check ff snel de fan fan je koeler, kan zijn dat ie gewoon te heet wordt

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 20:07

star-saber

Ryzen

je kan je memory settings proberen handmatig te zetten zoals cas drive op strong en zet je vcore op bv 1.75 ipv auto
sommige a7v willen nog wel eens 1.6v selecteren

suc6

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Zit je VGA kaart misschien een beetje los in zijn (haar :? ) slot???
Mijn huisgenoot had dat tijdens zijn aftudeerpresentatie :( maar is wel opgelost

Misschein toch ff de moeite waard om te controleren. Zeker als je de kast wel eens verplaatst.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ik heb een soortgelijk probleem... denk ik tenminste.

Check eens of je het bericht "ESCD Update Succesful" krijgt tijdens booten. Dat wijst op een IRC conflict waarbij windows aan het schuiven slaat met IRC nummers.

Als ik na het aanzetten van mijn computer meteen boot, dan ziet Win 98 mijn videokaart wel, maar is mijn GeForce 2 MX niet te configureren.

Als ik na het aanzetten wacht tot posten en dan reset gaat alles goed (weer die ESCD message) en dan is kennelijk het IRC conflict opgelost.

Je problemen zijn zeker ontstaan nadat je een nieuw stuk hardware geinstalleerd of verplaatst had ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
die escd regeltje krijg ik ook wel eens tezien, zelfs als ik nix heb gedaan in de bios. Dus als ik de computer gewoon aanzet, dan krijg ik dat tezien, zonder te hebben geklooid :?...........

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 02 februari 2001 19:13 schreef oO0SmOkE0Oo het volgende:
die escd regeltje krijg ik ook wel eens tezien, zelfs als ik nix heb gedaan in de bios. Dus als ik de computer gewoon aanzet, dan krijg ik dat tezien, zonder te hebben geklooid :?...........
M.A.W. Windows loopt te schuiven met IRQ nummers. Bij een reset blijft de verschuiving intact, bij een shutdown + restart niet (tenminste, dat is er denk ik bij mij aan de hand.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

kan ook zijn dat je AGP kaart net niet goed in het slotje komt omdat je mobo net te laag zit.
had ik ook dus toen werd ik het zat en kochgt ik maar een full tower en nou doet ik het weer goed

Verwijderd

ik had dat prob ook!!

en dit is het antwoord:
Op vrijdag 02 februari 2001 20:51 schreef Ringo11 het volgende:
kan ook zijn dat je AGP kaart net niet goed in het slotje komt omdat je mobo net te laag zit.
had ik ook dus toen werd ik het zat en kochgt ik maar een full tower en nou doet ik het weer goed

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heb het ook wel eens, VGA kaart een paar keer flink in zijn slot heen en weer rammen.

Verwijderd

ff cmos resetten
Pagina: 1