Toon posts:

Eigen lettertype maken ? [kan dat?]

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,

Is het misschien mogenlijk dat je je eigen lettertype kan maken ?

Zoals arial, verdana ?

Maar dan je eigen BV: je maakt je eigen handschrift en zet het in de computer en dan als je type dat je gwn je eigen handschrift ziet ?

Al die andere lettertypes zijn ook gemaakt .. dus het lijkt mij dat het wel kan ?

weet iemand hier meer over ?

Alvast bedankt ! :)

Verwijderd

Moet jij soms strafregeltjes schrijven? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 21:33 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

Reinier

\o/

Uiteraard kan dat. Geef eens één argument waarom dat onmogelijk zou zijn :?

Hoe dan ook, [google=font creator] geeft je al voldoende tips :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier zijn echt talloze (freeware) progs om zoiets te maken.
http://www.google.nl/sear...d=1&q=TTF+creator&spell=1

Bij de meeste is het een kwestie van iedere letter afzonderlijk maken (bijv inscannen) en op die manier een fontje in elkaar zetten. Ik heb zelf ook wel eens met dit soort progsels gewerkt en dat gaat opzich best aardig (ben alleen even de naam van het prog kwijt dat ik had).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:33:
Moet jij soms strafregeltjes schrijven? :+
nee :p .. maar het lijkt me wel handig als je een boekverslag moet maken ..

Kan je gewoon typen en met een soort balpen kleur uitprinten:P

Verwijderd

Topicstarter
oke .. :D .. ff kijken dan maar :D ..

dus als je gewoon type .. komen er gewoon letters te staan ? inplaats van plaatjes ? want als je het inscant dan krijg je meestal plaatjes ?

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb dit destijds ook eens gedaan (strafwerk) helaas was de leraar informatica aardig op de hoogde van deze technologieen... Ik kan me wel herinneren (ik heb alle letters etc stuk voor stuk moeten inscannen toen) dat het een rot werk is om het mooi te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Stouten schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:41:
Ik heb dit destijds ook eens gedaan (strafwerk) helaas was de leraar informatica aardig op de hoogde van deze technologieen... Ik kan me wel herinneren (ik heb alle letters etc stuk voor stuk moeten inscannen toen) dat het een rot werk is om het mooi te krijgen
maar het is wel gelukt ?

zag het er ook uit zoals verdana ? niet dat je allemaal plaatjes krijgt ofsow ?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Windows heeft een gratis fonteditor ingebakken (a lá movie editor). Wist ik ook niet, tot voor kort. Klein verhaaltje daarover op mijn site (ik ben de bron kwijt waar ik het vandaan heb :X lekker bezig voor een academicus)

[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 11-12-2006 21:47 ]

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
ken je met wat op die website staat, dat programmatje egt je eigen lettertype maken ?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je Windows hebt, staat het al op je PC :)

UIt de handleiding:
Met de Editor voor Persoonlijke tekens kunt u maximaal 6400 unieke tekens (zoals speciale letters en logo's) maken voor gebruik in uw lettertypenbibliotheek. De Editor voor Persoonlijke tekens bevat naast basisfuncties voor het maken en bewerken van tekens ook een aantal geavanceerde opties.

==
hoi

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

pinda2006, ik stel voor dat je zelf even rondzoekt en wat programma's uitprobeert.

Als je er helemaal niet uit komt met de tips hier, in CSA en op Google: open gerust een nieuw topic. Maar geef dan wel even je eigen ervaringen. Aan het handje houden is niet de bedoeling van dit forum ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.