Toon posts:

Software die je PC optimaal maakt voor een spel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er software (klein proggie ofzo) die je pc optimaal instelt voor het spelen van een spel?

Stel, ik heb de Pc een halve dag aanstaan, verschillende proggies gedraaid en wil een zwaar spel gaan spelen. Is er niet een proggie dat ik vóór het starten van het spel kan starten en dat alles wat niet kritiek is uit het RAM-geheugen gooit en zoveel mogelijk processen (tijdelijk?) uitschakelt zodat het spel zoveel mogelijk recources (geheugen processorkracht, enz.) krijgt?

PS Dit is geen request, ik vraag me af of zoiets bestaat!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zoekt en gij zult vinden!!!!:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Daarnaast, gewoon je PC rebooten, doet ook wonderen :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Tja,ik heb dit opgelost door een account aan te maken die ik Game heb genoemd..
In dit account staat alles uit.

Simpel genoeg,,,,lijkt me.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Is het niet mogelijk nóg meer recources vrij te maken dan de hoeveelheid die je hebt na een reboot?

En een ram optimizer? Hmm ik heb wel eens gelezen dat dat onzin is. Heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar kon geen verschil merken.. Maar ik bedoel dus niet alleen ram optimizen, maar een programma dat herkent welke processen niet per sé nodig zijn en die (tijdelijk) uitschakelt, zodat ook cpu-kracht vrijkomt...
Het tweede zoekresultaat, 'rambooster', claimt een real-time grafiek te maken van geheugen activiteit. Dat is toch weer extra cpu-belasting!

Wat W.Bakker voorstelt lijkt mij inderdaad een goede oplossing, alleen ik hoopte dat het misschien simpeler kon (geen reboot).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 21:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat je wilt is grotendeels handwerk, icm. wat W.Bakker zegt. Zoek zelf proces voor proces uit wat het doet en of het nodig is. Dit i.c.m. de tips in de sticky topics in Beveiliging & Virussen over overzichten van processen (hjt etc).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)