Toon posts:

Gekraak in geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het even niet meer ;)

Sindskort gebruik ik Virtual DJ met 2 geluidskaarten. Ik had eerst alleen een onboard ding, toen heb ik daar een HDA Digital X-Mystique Gold bij gekocht en dat werkte perfect (leek). Probleem was dat de onboard kraakte, ok geen probleem ik denk zou best kunnen met de vrij hoge cpu-load van Virtual DJ. Enfin, vandaag maar een geluidskaart gehaald een Creative Audigy SE. Na veel gedoe met de PCI-sloten om ervoor te zorgen dat beide geluidskaarten een eigen IRQ hadden bleek de Creative echter ook te kraken! Draai ik vervolgens op de Creative een mp3 af met Windows Media Player is er geen gekraak te horen! Drivers zijn up-to-date, PCI Latency Timer al van 32 naar 64 gezet in BIOS heeft ook niet geholpen. Geluid blijft kraken in Virtual DJ.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor? Vereist de Creative Audigy SE ook zoveel van de CPU? Kan ik dan mss beter nog een HDA Mystique erbij kopen? Wie heeft er een oplossing, ik had eigenlijk verwacht het met de Creative opgelost te kunnen hebben (ik kan hem binnen 7 dagen ruilen).

edit
Deze geluidskaart gaat trouwens denk ik maar terug naar de winkel, nu blijkt het geluid ook al plotseling weg te vallen bij het afspelen :S Als er iemand nog ideeen of tips heeft dan hoor ik het graag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag 2de HDA binnengekregen alleen lijkt dat wel helemaal hopeloos :( Installeren van drivers is geen probleem, probleem zit hem in de config van de kaart. Ik moet namelijk alles op analoog instellen maar in het config-programma kan ik niet kiezen welke kaart ik wil configgen. Iemand mss nog verdere tips? Ik kom er niet meer uit....

Verwijderd

Die Creative Audigy SE gebruikt net zoals de onboard soundcard je processor voor de berekeningen dus een soundcard met een eigen processor zou geen gekraak moeten hebben mocht het liggen aan de belasting van de processor.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee het is eerder een latency probleem eventueel driver probleem.
http://www.virtualdj.com/products/djcedition.html zo te zien kun je ASIO kiezen voor je geluidskaarten en WDM. Probeer het eens met ASIO, latency ongeveer op 10ms zetten (als die mogelijkheid er is). Lager is beter. Veel te hoge latencies leveren ook problemen op overigens.

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb het zelf een hele tijd gehad met mijn Notebook... ASIO latency etc moet je zeker even proberen, gebruik zelf Traktor DJ daar was het ook in te stellen en dat hielp wel (wat).

Maar nadat ik een BIOS/soundcard update had uitgevoerd was het gekraak en getik helemaal weg...

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt voor de tips ga ik zeker even naar kijken.

Ik heb gisteren nog Auzentech gemaild ivm het gebruik van 2 dezelfde geluidskaarten en de drivers daarvoor etc. Ik zal even kijken of het gaat lukken :)

Verwijderd

Hallo.

Ik kamp met hetzelfde probleem en weet het niet op te lossen.
Ik heb de reacties hierboven gelezen maar begrijp er niet veel van.
ASIO driver heb ik wel eens aangevinkt bij virtual dj sound setup maar dan hoor ik vervolgens niets meer. De enige ASIO driver die gevonden wordt is die van de BCD3000.
Ik heb ook een audigy SE geluidskaart.

Iemand die me kan helpen?

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Die Audigy van mij is iig teruggegaan, had waarschijnlijk conflict met andere drivers. Kan ook zijn dat het aan mn PCI-slot lag maar volgensmij had ik er niet meer. Je kan dus eens een ander PCI-slot proberen. Heb je het probleem ook in VirtualDJ of ander programma?

ASIO heeft overigens alleen te maken met meerder kanalen/geluidskaarten en lost je probleem van het gekraak niet op als je maar 1 geluidskaart hebt.
Pagina: 1