Asus K8N-LR + ASMB2 IPMI Managment

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 12:22
Hi, misschien kan iemand me helpen ben het even kwijt..

Ik heb een debian bakkie met etch amd64 draaien met xen erop.
draai(de)t prima. ( zonder de asmb2 )

En daar komt tie nu me probleem.
Ik de ASMB2 geinstalleerd netjes zoals de manual het zegt.
eerst de broadcom ipmi updaten en aanzetten.
de ASMB2 updaten voor de support voor mijn mainboard.

ik kan alles uitlezen vanuit linux en via dos boot usb stikkie, maar ik heb geen
lan verbinding meer. Bijde lan porten op het mainboard wel link, maar geen verkeer meer.
u heb ik gezien dat Lan2 ( waar de management op komt ) een lagere firmware heeft gekregen.

Mijn vraag is nu hoe kan ik de firmware van de andere controller saven vanuit dos. ;-) of linux mag ook .
dan hoop ik dat als ik de oude firmware terug zet ik weer lan hebt.

iemand een ideetje voor me ?

ehhh.. noppes

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 21:01
Waarom drie keer? :X

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is geen helpdesk. Erg voor de hand ligt om te proberen ASMB2 te installeren zonder eerst de Broadcom IPMI te updaten. Los daarvan maak je niet aannemelijk waarom je denkt dat de lagere firmwareversie relevant zou zijn voor de verbinding. Broadcom chips doen sowieso soms onder Linux lastig (slechte support van fabrikant). Misschien is het puur een setting in je drivermodule die je moet aanpassen.

Begin dus eerst eens met die aannames eens goed te toetsen. Dan weet je namelijk of je een hardware- danwel softwareprobleem hebt. En mbt die firmware saven: ga eens kijken naar de tool waarmee je het geupdate hebt... :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.