Tweedehands B&W DM110, doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07
Beste mensen,

De situatie is als volgt:
Ik heb hier een prima pc (c2d e6600 @ 2,93 GHz, 2GB ram @ 815MHz, x1900xtx, X-Fi extreme music)
die ik gebruik voor gamen, tv en film kijken, muziek luisteren, en nog meer dingen die nu niet van belang zijn.
Dit zit analoog op de multichannel input van mijn Yamaha RX-V359 aangesloten (met 3 minijack -> tulp kabels). De centerspeaker is een nieuwe Magnat Quantum 511, de frontspeakers zijn B&W DM310's en de achterspeakers zijn 2 zelfgemaakte dingetjes. (geen sub dus)
Die laatste beginnen me steeds meer te vervelen, er zit totaal geen bas in, en ze klinken gewoon niet lekker. Vandaar dat ik het plan heb opgevat om via marktplaats oid een set 2ehands speakers op de kop te tikken.
Over het geluid van de 2 B&W's ben ik erg te spreken, en ook vanwege de surround ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars. Ik heb al wat rond gekeken en daarbij ben ik veel DM110's tegen gekomen.

Nu is mijn vraag: Is het slim om een set DM110's voor een bedrag tussen de 50 en 100 euro aan te schaffen?
Hoe klinken die in vergelijking met mijn DM310's?
Hoe lang gaan die dingen mee?
Of kan ik veel beter wat meer moeite doen en wat meer uitgeven om een paar DM310's te scoren?
En, als laatste, er bestaat een "i"-versie van de DM110, is die significant beter?

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12 10:56

Kul

Ik ben zelf vrij nieuw in de HiFi, dus ik kan je er niet heel erg veel mee helpen, anders dan dat ik zelf ook naar DM110´s en 220´s heb zitten kijken. Ze zijn van een merk, B&W, en ze zijn goedkoop, maar ze zijn ook al bijna 15-20 jaar oud. Als je in dit forum zoekt op B&W DM110 vind je nog wel ergens een draad van 2 a 3 jaar geleden met eenzelfde vraag.

Ik zou het niet doen, omdat ze al erg oud zijn, en je dus niet weet hoe lang ze nog mee gaan. Voor een bedrag van 100€ kun je heel wat leukere en ook nieuwere dingen krijgen. Mijn Wharfedale valdus 400´s heb ik 2 maanden geleden voor 100€ gekocht. Ze staan neit bekend als top speakers, maar ze klinken stukken beter dan het ¨gewone¨ spul. En als je een betere bas wil (=minder sterk, strakker en accurater, niet sterker) ben je al snel meer kwijt.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik zou het ook niet doen. Als je kijkt wat ik voor 100 kreeg: 2x JBL Ti200+ stands en dik speakerdraad, van 4 jaar oud. Of je moet het voor 30 euro kunnen krijgen, maar dat zal wel niet.

Afbeeldingslocatie: http://orouit.free.fr/homecine/design/ti200.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 11-12-2006 21:18 ]

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Over de leeftijd zou ik me niet zo druk maken, als de speakers er nog netjes uitzien en goed klinken is er niets aan de hand. Die DM110's hebben woofers met rubberen conusranden, dus die moeten in theorie over 25 jaar nog prima werken. ;)

Of ze goed klinken kan alleen jijzelf oordelen. Vraag de verkoper of je ze kan komen beluisteren (neem je eigen cdtjes mee en eventueel je eigen speakers om te vergelijken).

Het is zeker mogelijk dat je van een minder populair merk meer speaker voor hetzelfde geld kan krijgen. Ik raad dan ook aan om niet alleen bij B&W te zoeken, maar gewoon alles wat in je budget past.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37

FaceDown

Storende factor.

Ik heb ze ook gekocht en er al jaren plezier van! Voor mij zeker voorlopig nog geen andere speakers. Ze voldoen zowel voor muziek, als film (in een 5.1 setup) als een tijdje terug met een feestje (lekker hard).

En ze zijn inderdaad oud ja.. maar volgens mij gaan ze makkelijk nog 10 jaar mee als ik dat zou willen. Je stelt deze vraag alleen op een geheel verkeerde plek want tweakers zijn nogal geneigd om nieuwer en duurder = beter te denken. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door FaceDown op 11-12-2006 22:19 ]

Groetjes, FaceDown.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:01

DJ Vincento

1422055

Sjah schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:16:
Ik zou het ook niet doen. Als je kijkt wat ik voor 100 kreeg: 2x JBL Ti200+ stands en dik speakerdraad, van 4 jaar oud. Of je moet het voor 30 euro kunnen krijgen, maar dat zal wel niet.

[afbeelding]
zijn dat de stands, die stink barkruk die daar onder die JBL's staan?

die JBL's zijn wel :9~ ,lekker helder geluidje zeker?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-12 09:18
Altijd eerst luisteren voor aanschaf. Als ze goed klinken is het een goede koop.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
De i staat voor improved, voor de 110 serie weet ik niet wat dit concreet betekend.
B&W heeft in andere series de i toegepast wanneer ze of de behuizing hebben verbeterd of de woofers.
Bij de 600 serie had de niet-i versie de conusophanging van de V-serie (net als de 3xx serie, soort harmonica) en de i serie een ronde ophanging (zoals die nu op de nieuwste 6 serie nog steeds zit).

Paar adviezen:
De luidspreker zal zeker ouder dan 15 jaar zijn, B&W kennende gaat de luidspreker ook nog wel 10 jaar mee.
De prijs is wel aan de hoge kant (relatief gezien dan). De dm100 serie is de goedkoopste en instap serie geweest destijds. Kijk ook voor de 310 of 320 als je de 330 al voor hebt. Kost denk ik nagenoeg hetzelfde en past qua klankleur er beter bij.
Kijk desnoods naar bv de v201, 300 serie of 600 serie. Mijn achterluidsprekers zijn de DM600i's en zijn nu 12 jaar oud. Klinken nog steeds supergoed en matchen mijn 602v3's van voren mooi.
Een DM600i zal 2e hands ook onder de 100 euro te koop moeten zijn.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Hoi,
Ik meen mij uit die tijd te herinneren dat één van de verbeteringen van de 'i'- reeks erin bestond dat de ingebouwde componenten beter afgeschermd waren, wat voordeel gaf bij het plaatsen dichtbij een TV (crt) met dus minder storing op het beeld als gevolg. Of er klankmatige verbetering was t.o.v. de eerste reeks weet ik niet.
Pagina: 1