[XP | Vista] Met coupon andere taal?

Pagina: 1
Acties:

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik heb onlangs in Duitsland een laptop gekocht. Dit heb ik gedaan in verband met een aantal regelingen die aardig in mijn voordeel zouden uitpakken. Bij deze laptop zat ook een Windows XP Pro licentie, en wel een Duitse. Ik heb mijn laptop toen direct opnieuw geïnstalleerd met een Nederlandse studentenlicentie, omdat ik dat Duits niet zo zag zitten.

Nu heb ik ook een Vista coupon, en ik zou ik straks graag een Nederlandse Vista licentie krijgen. Is dat mogelijk? Ik heb hierover ook al naar Microsoft gemaild, maar antwoord blijft uit.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
KoppenSneller schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:51:
Ik heb onlangs in Duitsland een laptop gekocht. Dit heb ik gedaan in verband met een aantal regelingen die aardig in mijn voordeel zouden uitpakken. Bij deze laptop zat ook een Windows XP Pro licentie, en wel een Duitse. Ik heb mijn laptop toen direct opnieuw geïnstalleerd met een Nederlandse studentenlicentie, omdat ik dat Duits niet zo zag zitten.

Nu heb ik ook een Vista coupon, en ik zou ik straks graag een Nederlandse Vista licentie krijgen. Is dat mogelijk? Ik heb hierover ook al naar Microsoft gemaild, maar antwoord blijft uit.
Ik heb geen idee. Ik heb recent een Asus laptop gekocht. Stond standaard NL op, maar gelukkig zat er ook nog een DVD bij met de UK image. Ik heb liever de Engelse Windows.

Nou vraag ik me af of ik nu zowel de NL, UK als FR versie van Vista als upgrade ga krijgen?
Ik ben bang van niet, maar ik hoop in ieder geval wel dat ik de UK versie van Vista krijg (tegen administratiekosten).

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 12:21
Als het goed is staat er in de kleine lettertjes welke versie je krijgt (home,pro etc.) er staat als het goed is expliciet bij dat je Vista krijgt in de versie waarin je XP gekocht heb.

Du -> Du
NL -> NL
UK -> UK

Ergens bovenaan hoort het te staan...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De kans is ERG groot dat zodra je de Duitse Vista binnen hebt, en je vervolgens een Nederlandse Vista "leent", maar installeert met de Duitse key, dat het gewoon gaat werken..... volgens mij hebben ze geen aparte keys per taal, alleen per versie.

Als je dus een Duitse Home Premium hebt, kun je volgens mij met dezelfde key een Nederlandse Home Premium installeren. Dat lijkt me verder ook technisch gezien gewoon legaal.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik