Brand-systeem

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb 3 systemen nodig met in alle 3 de systemen 3 branders. In totaal dus 9 branders over 3 kasten.
Ik heb alleen geen idee over wat ik voor hardware nodig heb.
Ik lees hier iets over Raid ofzo, maar snap niet helemaal wat dat is en wat het kost.

Het branden van de DVDs moet zo vlot mogelijk gaan. Verder hoeft er op die kasten niets anders gedaan te worden. Geen spelletjes ofzo of muziek of wat dan ook. Dus puur branden.
Ga ik ergens problemen mee krijgen wat ik nu over het hoofd zie, bijvoorbeeld dat 3 branders te veel is of niet aan te sluiten is op 1 moederbord.

Kom ik er met deze specificaties uit??

Behuizing: ATX Miditower Zwart/Zilver met 350WATT Voeding
Moederbord: MSI PM8PM-V
Processor: Intel Pentium IV 3.20Ghz 1MB FSB800 Hyper-Threading
Videokaart: S3 UniChrome Pro integrated graphics
Hardeschijf: Snelle 80GB 7200RPM 8MB
Geheugen: 512MB DDR2 533Mhz (eventueel 1 gb)
DVDRW: DVD Brander 16x Dual Layer (en dan 3x)
Netwerkkaart: Realtek® 8201CL/8110SB 10Mb/s, 100Mb/s, 1000Mb/s

Signature

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Als het allemaal dezelfde DVD´s zijn, kun je beter zo´n DVD-Brand toren halen, weet even de naam niet meer, ben je nog een stuk goedkoper uit en hoef je minder te kloten met software!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:04
wat wil je precies? wil je kopiëren of wil je iets vanaf je harde schijf op een dvd zetten?
als je dat laatste wil, zou ik voor het gemak een raptor harde schijf nemen, die zijn lekker snel, en deze dan op een s-ata dvd brander aansluiten.

[ Voor 45% gewijzigd door ChaosZ0ne op 11-12-2006 20:57 ]

Verwijderd

als je alleen wilt branden kan je net zo goed een pentium 3 bak nemen, werkt net zo goed.

raid gaat niet op voor branders. gewoon een IDE controller of SATA.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Stel ik koop bovenstaand systeem met 3 branders. Hoe sluit je dat aan? Wat betreft IDE kabels en hoe je moet doorlussen.

Ik bel de klant morgen over of die alleen wil branden of wat. Hij was er te kortaf over. Moet t nog ff met hem over hebben morgen wat precies. Maar ik wil me eerst voorbereiden op wat kan komen.

Signature

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Kunnen er niet meer branders op een pc? Bijvoorbeeld allemaal IDE+Sata branders bijvoorbeeld?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als het puur om kopieen maken van 1 master schijf gaat, dan kanje het beste een standalone brandertoren kopen. Goedkoper en bevat meteen alle 9 branders.
Met 1 druk op de knop heb je dan 9 kopieeen.

Als het perse losse computers mogen zijn, kan je net zo goed Via Epia's nemen want rekenkracht heb je totaal niet nodig voor branden.
Hoe je het aansluit? gewoon IDE kabels prikken. 2 apparaten per kabel.
Met SATA kan je maar 1 apparaat per kabel, maar de meeste nieuwe moederborden met SATA hebben sowieso 4 of meer SATA aansluitingen, dus ook dat mag geen probleem zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Je krijgt problemen met het lezen van de schijf, dat gaat nooit goed komen, 3 fikkers en 1 schijf (tegelijk)
geheugen durf ik niet te zeggen wat voldoende is.

Probeer eens vanaf je schijf op 3 verschillende plekken tegelijk te kopieren naar een andere map, dat vindt je schijf niet leuk (merk je meteen aan snelheid)
En ja je kan net zoveel pranders er in plaatsen als SATA en IDE aansluitingen

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik vraag me af of het goed gaat met 3 branders in 1 systeem die allemaal hun data van 1 harddisk moeten krijgen. Vooral als je dan 3* op max speed gaat branden.

Misschien moet je dan eerder denken aan een scsi schijf, of een raid 0 op sata.

Ik heb verder geen berekeningen gedaan, maar gevoelsmatig zeg ik dat je plan niet gaat lukken.

http://specs.tweak.to/9714

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

hello_moto schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:10:
Kunnen er niet meer branders op een pc? Bijvoorbeeld allemaal IDE+Sata branders bijvoorbeeld?
Dat zou inprinciepe kunnen, maar ligt aan je moederbord danwel de extra kaarten die je inwilt zetten.
Je zou natuurlijk kunnen kijken naar een mobo met meerder ide/sata controllers en een Coolermaster stacker aangezien die lekker veel 5,25'' bays heeft. Doe daar een raid bij van 2 raptors en je komt denk al een heel eind.

No signature found

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

cycloon_ schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:17:
Ik vraag me af of het goed gaat met 3 branders in 1 systeem die allemaal hun data van 1 harddisk moeten krijgen. Vooral als je dan 3* op max speed gaat branden.

Misschien moet je dan eerder denken aan een scsi schijf, of een raid 0 op sata.

Ik heb verder geen berekeningen gedaan, maar gevoelsmatig zeg ik dat je plan niet gaat lukken.
Daar heb je misschien wel een punt.
Een beetje snelle SATA disk doet iets van 60MB per seconde, net genoeg om 3 16x DVD fikkers van data te voorzien (ongeveer 20MB per sec).
Een RAID0 (stripe) array trekt al snel 80 a 90MB, dus dan heb je voldoende marge.
SCSI wordt wss veel te duur voor een toepassing als dit iig. SATA RAID is veeeel goedkoper en zit op de meeste moederborden sowieso al geintegreerd.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Zo`n brandtoren kan een uitkomst zijn als het gaat om een x maal dezelfde image. Afhankelijk van wat voor `n soort je neemt moet je dan wel eerst zelf een bron-schijf maken, welke je vervolgens in de brandtoren stopt en dan 6x laat kopieren.

Gaat het om verschillende inhouden, dan kan je naar mijn idee het beste een pc nemen die 6x nero ofzo aankan. (Kijk ook is naar "Nero.net, dus over het netwerk). Daarop sluit je dan 6 branders aan. Let wel dat je bij ata zo`n brander op z`n eigen channel gooit. Dus niet een brander op primairy en een op secundairy. Verder kan je natuurlijk ook kijken naar Sata branders (plextor heeft er eentje geloof ik), Sata > ata converters werken volgens mij ook wel, en dan heb je natuurlijk nog USB 2.0 branders. Let dan wel op dat je HDD dat wel aankan. Misschien een raid opstelling?
Voor een wat professionelere opstelling kun je wat betreft de branders ook naar SCSI gaan kijken.

edit: Te laat :(

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 11-12-2006 21:22 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
McKaamos schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:19:
[...]

Daar heb je misschien wel een punt.
Een beetje snelle SATA disk doet iets van 60MB per seconde, net genoeg om 3 16x DVD fikkers van data te voorzien (ongeveer 20MB per sec).
Een RAID0 (stripe) array trekt al snel 80 a 90MB, dus dan heb je voldoende marge.
SCSI wordt wss veel te duur voor een toepassing als dit iig. SATA RAID is veeeel goedkoper en zit op de meeste moederborden sowieso al geintegreerd.
Ik ben bang dat het met raid al lastig wordt, het OS draait, de brandprogramma's en dan ook nog 3 stuks.
Met een single core merk je meteen als je brandt (ja met enorm veel geheugen bijna niet meer), kan de CPU deze belasting wel aan?

De CD tower brand 1 image direct naar allemaal, mischien dat dit ook zijn bedoeling is, dan moet hij zoeken naar software om 3 branders tegelijk aan te sturen (dan zijn alle problemen weg)
Pagina: 1