Toon posts:

Samsung SP2504c niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds +/- 2 maand een nieuwe SATAII Samsung SP2504C hardeschijf in mijn pc zitten (250GB). Op een of andere manier liep mijn pc vanmiddag vast, dus starte ik hem opnieuw op.
Nu heb ik dus het probleem, dat ik niet meer op mijn hardeschijf kom... Gelukkig was het mijn D: schijf, dus windows ed is nog wel intact, maar al mijn belangrijke data ed staat daar voornamelijk op. Het gekke is, dat ik hem wel kan zien, en windows installeerd hem ook al ik hem inplug. Maar zodra ik er op klik, geeft hij aan dat de schijf of het pad niet (meer) toegankelijk of verwijderd is. In de bios ed ziet hij de harddisk ook gewoon zoals het altijd was.

Ik heb hem al in een andere pc gehangen, in de "hoop" dat het aan mijn pc lag, maar dit heeft ook geen enkel effect gehad. Ook heb ik hem een uurtje in de vrieskist gehad, maar ook dit maakte weinig uit. (soms wil dit wel eens helpen heb ik gehoord).

Weet iemand misschien hoe ik alsnog aan mijn data kan komen? Als ik via de command (dos) de D: wil opvragen, geeft hij dezelfde fout aan als in windows. Echter als ik intyp: "Format D: " geeft hij wel aan dat ik alle data ed verlies als ik op Y zou drukken. Uiteraard heb ik dit nog niet getest, daar wacht ik liever even mee...

Bvd
Jurry

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ff testen met de tool van de fabrikant of het aan je hdd ligt.

Probeer anders eens checkdisk.

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 21:38
Toevallig al in je logboeken gekeken of er toevallig een foutmelding gegeven word mbt je harde schijf?

Ik had laatst ook last van van een uitvallende harde schijf en kreeg allemaal meldingen in me logboek en aan de hand daarvan heb ik de oorzaak kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
nog niet naar de logboeken gekeken, wel eens een goed idee..
Ik heb de harddisk overigens geformateerd, en nu werkt hij weer perfect. Ben nu (al 14uur) aan het data recoveren met Recover My Files.
Vraag me alleen af of hij ook daadwerkelijk AL mn mappen terug zet, maar dat laat ik even weten :)