Toon posts:

Nieuw pc 625 euro incl tft-flatpanel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek geweest voor mijn ouders voor een nieuwe computer en ben op het volgende uitgekomen, een actie bij officenter voor 625 euro incl tft flatpanel.

De inhoud is:

-Intel® Pentium® D Processor 820 dual-core
-1 GB DDR2 werkgeheugen
-250 GB S-ATA harde schijf (7200-rpm)
-DVD-rewriter (+/- rw) DL
-Video: 512 MB shared, ATI X1300HM DVI
-19 Inch Breedbeeld TFT-Flatpanel

Mijn vraag is of mijn ouders hier een beetje waar voor hun geld krijgen.

Wij willen deze nieuwe pc voornamelijk gebruiken voor:

-tekstverwerken
-internet
-muziek etc

Nog een vraag is:
Is dit een beetje een goede videocard? kan je hier zware spellen mee spelen?

graag reacties

Mvg
carsten

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor internet ne dergelijke:

Prima PC,
(en zeker waar voor je geld, jij kan het niet nadoen incl beeld om het voor die prijs te krijgen......

WB de videokaart, zoek zelf eens, kan je makkelijk zelf vinden :/

HINT: http://www23.tomshardware.com/graphics.html

[ Voor 44% gewijzigd door Notna op 11-12-2006 20:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Ik denk dat de meeste vragen die je hier stelt ook wel zelf kan vinden. Of die videokaart goed is bijvoorbeeld, check gewoon effe wat reviews.

En wat zijn "zware" spellen? Spellen van 60Kg? Of criminele spellen?

We zien graag een onderbouwing van het systeem. Wáárom wil je het nemen? Als je dat eenmaal bekeken hebt weet je zélf ook waarom je het wel of niet zou kopen en hoef je geen topic aan te maken. Indien je toch vragen hebt dan kun je een topic aanmaken mits het voldoet aan de policy en de vraag terecht zijn. Kom dus niet met vragen zoals 'past het allemaal wel bij elkaar?' of 'kan het nog goedkoper?'

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 20:28 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:24:
....
Nog een vraag is:
Is dit een beetje een goede videocard? kan je hier zware spellen mee spelen?
...
Zoals hierboven staat kan je zelf wel opzoeken, maar ik kan je 1 ding vertellen, 't is geen game pc. De videokaart is niet bedoeld voor games!

Wat zijn trouwens de specificaties van je beeldscherm?

[ Voor 7% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 11-12-2006 20:30 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Voor 625 euro is dit een hele leuke pc. Hij is alleen niet echt geschikt voor games maar dat is sowieso al moeilijk met dit budget.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Je kan er wel een beter PC voor krijgen, als je CRTtje neemt houd je meer geld over. Heb je trouwens wel toetsenbord enzo?

Als je zelf samen steld kan je wel iets beter uitkomen denk ik, en dan zou ik voor een CRT kiezen, hoewel dit niet altijd even handig is scheeld dit toch flink in de portomonee

[ Voor 56% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 11-12-2006 20:33 ]

Verwijderd

als ik wat erin zit aan de hand van de pricewatch samenstel (allemaal budgetspul nemen) kom ik al uit op 592€. Qua aanbieding zit dat inderdaad ok.

Met die videokaart kan je gewoon géén spellen spelen (toch niet op een deftige resolutie).

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Je zegt eerst: office, internet en muziek. Wil je nu gamen of niet? Als je niet wilt gamen, dan kun je zelf nog veel goedkoper uit zijn. Bij de pcboer hier in marke kregen we een aanbieding voor 300 euro(enkel pc, toetsenbord en muis geen windows en scherm)

-512 RAM
-sempron 3000+ dacht ik
-80 gigabyte HD
-onboard video
-dvd-writer

Een ideaal systeempje voor office, internet en muziek(een maat van me heeft hem en het werkt lekker), stop daar nog een tft van 150 euro bij en je bent klaar voor 450 euro en je hebt alles

http://specs.tweak.to/16567

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
skelleniels schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:10:
Je zegt eerst: office, internet en muziek. Wil je nu gamen of niet? Als je niet wilt gamen, dan kun je zelf nog veel goedkoper uit zijn. Bij de pcboer hier in marke kregen we een aanbieding voor 300 euro(enkel pc, toetsenbord en muis geen windows en scherm)

-512 RAM
-sempron 3000+ dacht ik
-80 gigabyte HD
-onboard video
-dvd-writer

Een ideaal systeempje voor office, internet en muziek(een maat van me heeft hem en het werkt lekker), stop daar nog een tft van 150 euro bij en je bent klaar voor 450 euro en je hebt alles
uit de TS:

-Intel® Pentium® D Processor 820 dual-core
-1 GB DDR2 werkgeheugen
-250 GB S-ATA harde schijf (7200-rpm)
-DVD-rewriter (+/- rw) DL
-Video: 512 MB shared, ATI X1300HM DVI
-19 Inch Breedbeeld TFT-Flatpanel

... zal allemaal tog ff lekkerder werken met 1 gig + veeel grotere hd..
Die x1300 shared zul je echt niet de nieuwste spellen mee trekken, maar ietsjes oudere games, op low/med kun je echt wel kunnen gamen.

Voor internet, muziek etc zeker wel leuk systeem

edit: bedoel dus wat hieronder gezegd word :Y

[ Voor 3% gewijzigd door ThatsHollywood op 12-12-2006 14:37 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
skelleniels schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:10:

-512 RAM
-sempron 3000+ dacht ik
-80 gigabyte HD
-onboard video
-dvd-writer

Iets over appels en peren.

Jij vergelijkt:
Sigle core met dual core
512 MB ram met 1024 MB ram
80 GB met 250 GB
"budget" TFT met 19" breedbeeld TFT
geen software met Windows XP Home.

Laten we eerlijk zijn, dan is die 175 meerprijs het toch echt wel waard.

• skelleniels
  • Laatst online: 30-01 22:41
GH45T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:40:
[...]

Iets over appels en peren.

Jij vergelijkt:
Sigle core met dual core
512 MB ram met 1024 MB ram
80 GB met 250 GB
"budget" TFT met 19" breedbeeld TFT
geen software met Windows XP Home.

Laten we eerlijk zijn, dan is die 175 meerprijs het toch echt wel waard.
Ja, maar met hetgeen hij wil doen heeft hij echt genoeg aan het systeem dat ik aangaf. prijs/kwaliteit technisch gezien wat minder, maar ach, hij gebruikt het toch niet(als we nu mar eens zeker zouden zijn dat hij niet gamet) Ik heb bijvoorbeeld ook het geld om een 320 GB schijf te kopen in plaats van 1 van 160(die 320 is prijs/kwaliteit beter). Maar ik gebruik die overige 160 ook niet. Waarom zou ik dan 30 euro meer betalen voor iets dat ik neit gebruik?? Voor dat officewerk heb je zeker geen dualcore nodig(dit typ ik op een athlon 1800 en er staat msn, word, firefox, mediaplayer, excel en overhoor voor windows open). Ik heb nu 12 x firefox openstaan, everest home edition, 2 x excel, 9 x internet explorer, 12 x msn messenger en overhoor, daarnaast draait avg, spywareguard, zonealarm... Geheugengebruik staat nu op 480 MB. Ik merk echt geen traagheid op 512 RAM, dus die 512 RAM is ook al genoeg. Op 80 gigabyte kun je al heel wat muziek en worddocumentjes zetten. Een breedbeeld tft van 19 inch heb je ook niet nodig om wat tekstjes te typen. Een site is meestal op 1280*1024 gemaakt, dus dat breedbeeld is daar ook al niet voor nodig. Een windows xp home heb je voor 75 euro dacht ik. 100 euro in de zakken en niets van snelheidsverschil voor hetgeen hij doet. Lekker pinten pakken ermee.

http://specs.tweak.to/16567

• GENETX
  • Laatst online: 09:16
Die X1300 zal de nieuwste spellen wel draaien, maar ga niet zeiken dat alles op Low moet. Verder lijkt me het een mooie PC. Zelf zou je later altijd die GFX nog kunnen upgraden als je geld hebt naar een nieuwe mid end DX10 (GeForce 8600) kaart (lijkt mij het verstandigst).
Pagina: 1