[Tagan]Voeding defect?

Pagina: 1
Acties:

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een tagan voeding van 480 watt. Nu merkte ik gisteren op eens dat mijn pc een beetje raar deed. Mijn hardeschijven spinde constant op en stopte daarna weer met draaien (zeg maar met een interval van een minuut), om vervolgens weer op te spinnen. Toen ik achter mijn pc ging zitten merkte ik dat wanneer de HD's stopte, mijn pc ook even bleef hangen, totdat mijn HD's weer opspinde. Nu zette ik mijn pc uit en vervolgens weer aan om te kijken wat het probleem was. Toen kreeg ik van mijn videokaart de melding dat ik de voeding van de kaart moest aansluiten. (geen spanning dus..)

Ik wist toen zeker dat het aan de voeding lag en heb hem er dus uitgehaald. Omdat ik nog even de voltage's wilde meten heb ik hem buiten mijn kast om aangesloten. En toen bleek dat de voeding weer genezen was. Alles werkte (en werkt nu nog steeds) als een zonnetje

Nu mijn probleem: Wat zou ik doen. Ik vertrouw mijn voeding nu niet meer. En ik heb geen zin dat ik weer straks met het zelfde probleem zit. (dat constant opspinnen kan nooit goed voor de schijven zijn...) Maar wanneer ik hem terug stuur voor garantie gaan ze hem natuurlijk testen en wie zegt dat hij het daar ook niet gewoon doet. (dit probleem is overigens gekomen een paar dagen nadat ik een extra HD er in gemaakt had maar ik denk dat dat puur toeval is)

Wat zouden jullie doen?
Hebben hier mensen ervaring met de service van Tagan?
Mensen die het zelfde hebben meegemaakt?

Mijn specs:
p4 2,8
1024 MB
4 HD's
Radeon 9700

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Jouw voeding is naar mijn weten sterk genoeg voor jouw configuratie. Tagan is een goed merk imo. (Ik kan er over meepraten, ik heb ook een Tagan voeding :)) Het is uiteraard terecht dat je je voeding niet meer vertrouwd, daarom zou ik eventjes kijken of je nog garantie erop hebt, en zo ja, hem ruilen voor een nieuwe als dat gaat en je verder geen modificaties hebt gemaakt aan de bekabeling.
Veel succes!

• KC_Kaas
  • Niet online
Het had misschien handig geweest als ik de volgende punten ook had vermeld:
De voeding is nog geen jaar oud.
Geen modificaties (ik vond hem al perfect :D)

Het probleem is dus dat wanneer ik hem voor garantie terug stuur ze hem waarschijnlijk gaan testen. Als hij het dan bij hen gewoon doet sturen ze hem gewoon weer terug...

[ Voor 35% gewijzigd door KC_Kaas op 11-12-2006 20:25 ]

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 22:06
Service van Tagan is goed. Ik heb mijn tweede Tagan TG480 aangezien de eerste defect was nadat ie was doorgebrand. Teruggestuurd naar de webshop waar ik m gekocht had, die hebben netjes geld teruggestort (zelf bij de lokale pc shop snel een nwe TG480 gehaald, want meesterlijke voeding) en nooit meer wat van gehoord.

De symptomen die je hier beschrijft klinken niet gezond, maar misschien zat er gewoon wat stof binnen in? Of niet helemaal lekker aangesloten op het mobo. Als ie weer rare dingen begint te doen snel omruilen zou ik zeggen. Dan is er duidelijk wat mis en moeten ze dat ook wel kunnen vinden lijkt me.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• KC_Kaas
  • Niet online
Ik hoor nu best vaak een tik vanuit mijn HD komen. (het zelfde geluid als wanneer ik mijn pc opstart)
Ook hoor ik vaak dat geluidje wat je hoort als je een usbstick erin steekt, terwijl ik niet aansluit. Met andere woorden: Het gaat niet goed met de voeding...

Ik heb de webwinkel een mailtje gestuurd. Ik laat jullie wel horen wat ze ervan vinden

[ Voor 30% gewijzigd door KC_Kaas op 11-12-2006 22:18 ]