Geen beeld met ondertitels...

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hallo,

Het volgende ding gebeurt er hier.
Ik heb net 2 srt-bestanden samengevoegd tot 1, dmv 'kladblok', daarna weer in subtitleworkshop om de lijnnummering goed te krijgen.
Voordat ik begon deed de film het prima in wmp en de 1e en 2e ondertitel werkten ook.
Nu ik na de tijd de film wil afspelen met wmp, met de samengevoegde sub dus, heb ik wel geluid maar geen beeld (ook geen ondertitel dus).... Iemand enig idee wat er is mis gegaan ?

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
De ondertiteling zou sowieso geen invloed horen te hebben op het beeld van de film, dus waarschijnlijk gaat er gewoon iets anders fout...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verplaats de subs eens even naar ergens anders en kijk dan of je terug beeld hebt. Maar zou er idd niks mogen aan doen.
Waarom voeg je die 2 srt's met kladblok samen? Als je toch Subtitle Workshop gebruikt, doe daar gewoon 'Join Subtitles', lijkt me iets handiger? :?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:41:
Verplaats de subs eens even naar ergens anders en kijk dan of je terug beeld hebt. Maar zou er idd niks mogen aan doen.
Waarom voeg je die 2 srt's met kladblok samen? Als je toch Subtitle Workshop gebruikt, doe daar gewoon 'Join Subtitles', lijkt me iets handiger? :?
Ja kan dus ook in Subtitle Workshop...
Ik heb het volgende gedaan, heb de samengevoegde srt verwijderd en een nieuwe gemaakt met SW.
Gevolg: Hetzelfde 8)7
Het rare is dat ik hem in SW wel kan zien....

ps zonder subtitle doet de film het dus wel !

[ Voor 3% gewijzigd door Dwid op 11-12-2006 19:50 ]

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
neit een of andere optie aangevinkt wat niet hoort? Want anders is het precies hetzelfde als wat ik ook zo vaak heb gedaan, maar ik heb nog nooit gehad dat ik m'n beeld kwijtraakte door een samengevoegde sub :o

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Nou, ik ben iets verder maar ik heb de oplossing nog niet.
Als ik de srt's samenvoeg, doe ik dat op 23,976fps....als ik vervolgens het samengevoegde bestand bekijk staat die op 4,42334234 zoiets iig....
Is dit te fixen ?
*edit*

En nog iets, het is een mpeg en geen avi, dit kan ook wel een nadelige gevolgen hebben, ik probeer hem eens om te zetten naar avi, kijken of dat helpt...

[ Voor 27% gewijzigd door Dwid op 11-12-2006 20:09 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En welke codec gebruik je voor dit alles?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
de mpg heeft de mpeg-1 codec...
omzetten naar avi verliep niet zoals verwacht, dus wordt hem ook niet.
Ik heb er ook de BIN van, misschien ff op een RW branden, dan rippen als avi en dan nog eens proberen ? (ik denk ff hardop)
Pagina: 1