PC boot niet meer met harddisk, Windows zegt dat HDD kapot*

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
De pc van mijn buurman heeft sinds een aantal dagen het volgende probleem:

Bad_System_Config_Info
STOP : 0x00000074(0x00000003, 0x00000002, 0x80087000, 0xc000014c)

Het volgende heb ik op de website van MS gevonden:
Cannot Start Windows XP After You Install Windows 2000&

Kortom beste is om te gaan formateren. Maar tijdens het formateren van de hardeschijf krijg ik de melding dat de partitie niet geformateerd kan worden, doordat er mogelijk fouten op de hardeschijf zijn aangetroffen.

- Ik heb Powermax van Maxtor draaien, maar deze vind geen errors. Ook S.M.A.R.T. geeft niks aan.
- Memtest heeft hier een halve dag gedraaid, vond ook geen fouten.
- kabelsheb ik los gemaakt en opnieuw bevestigd, ook dit hielp niet.
- nu ben ik met een programma de oppervlakte van de schijf aan het scannen (wat heel lang gaat duren, maar tot nu toe heeft hij nog niks gevonden.

Wat zou het anders kunnen zijn?
Is er misschien een programma om de IDE controllers van het moederbord te testen?

• Binnetie
Oke ik heb de hardeschijf uit de pc gehaald en in mijn pc gemonteerd. Het gekke is dat mijn pc niet verder komt dan "verifing DMI pool nog wat (het scherm wat tussen de bios en het windows logo zit met opstarten). Als ik de hardeschijf weer afkoppel start mijn pc weer normaal op.

Ik moet zo nog een manier bedenken om de eventuele data eraf te kunnen krijgen (die mensen maken nooit een backup). Ik had nog een kleine hardeschijf liggen en die heb ik in de defecte pc gemonteerd. Nu kan ik wel gewoon Windows installeren. Dus het ligt aan de hardeschijf lijkt mijn eerste conclusie.

Nu vraag ik mij af waarom de diverse hdd-tooltjes niks aangeven... iemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is meer een hardware probleem geworden - je topic gaat dan ook even naar Opslagmedia & I/O Controllers toe :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

heeft er toevallig een bootmanager op die hd gestaan (powerquest?)

• Binnetie
StuiTeR schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:27:
heeft er toevallig een bootmanager op die hd gestaan (powerquest?)
Nee een normale installatie van Windows XP Home met Norton Internetsecurity 2005, verder niet zoveel programma's omdat deze mensen niet veel met d epc doen.