Toon posts:

Goede woofer 80euro

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: visaton
Hey tweakers,

Ik word moe van me 5.1 setje en zou liever een goede stereo willen aangezien ik toch alleen naar muziek luister. Ik heb thuis een mooie versterker liggen alleen geen speakers. Het leek me daarom leuk om een paar speakers te bouwen. Nu is mijn vraag aan jullie wat is een goed speaker merk ( heb zelf naar visaton zitten kijken, met name de w 250 s) als je maximaal 90euro per woofer wilt uitgeven. Voor mij is een sterke bas belangrijk

Als jullie meer willen weten vraag het maar
Alvast bedankt _/-\o_

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Matched: zelfbouw
Met enkel en alleen een goede woofer maak je geen goede speaker. Het geheel moet goed zijn, anders kan de zooi zo de vuilnisbak in!

Wil je beginnen met zelfbouw, dan zou ik eerst maar eens een kant en klare kit bouwen. Dat werkt altijd prima en geeft een schitterend resultaat.

Een 25 cm woofer heeft weinig nut als je niet veel budget hebt. Je komt al snel uit op een 3-weg systeem, en dat is meteen een duur geintje. Zoek liever naar iets met een 17 of maximaal 20 cm woofer. Of een 13 cm systeem waar je een subwoofer bij maakt (maar ook dat is duurder).

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 11-12-2006 19:26 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had ik er misschien bij moeten zetten :P de tweeters en midrange maken me niet zo heel erg uit de woofer is voor mij belangrijk. Maar me vraag is eigenlijk meer van zijn visaton goede speakers? Zo niet wat dan wel voor die prijs klasse

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Op deze manier een speaker maken is zinloos. Zo ga ik je dus in ieder geval ook niet verder helpen.

Visaton heeft best aardige spullen, maar er is voor dat geld ook prima andere leuke dingen te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door voodooless op 11-12-2006 19:32 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Geen matches
Koop een paar setjes 2e hands speakers voor weinig en ga 'ns knutselen puur om feeling te krijgen met het maken van speakers. Beetje frequenties doormeten enzo. Misschien dat er wel iets werkbaars (veel bass?) uitrolt.

d:)b :henk d:)b

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus.. je wil stereo, je luistert veel naar muziek én het kan je niet schelen wat voor mid/tweeter je gebruikt? Eh.. hallo?

De tip die eerder gegeven is: bouw een bestaand ontwerp, als je wil van visaton.

leesvoer

http://www.lautsprechershop.de/
http://www.lautsprechersh...visaton_en.htm#standboxen

Wise enough to play the fool

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Geen matches
Koop 2 discoboxen bij de kijkshop, en je zult tevreden zijn.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Geen matches
je moet eens kijken naar de onderdelen en de raveland boxen bij conrad die leveren behoorlijk geluid voor een goede prijs.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
dutch_warrior schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:24:
je moet eens kijken naar de onderdelen en de raveland boxen bij conrad die leveren behoorlijk geluid voor een goede prijs.
Doe je dat aub niet aan :X

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Geen matches
Hoezo? Zijn die niet goed dan?

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Geen matches
Als je geen waarde hecht aan enige geluidskwaliteit zijn het prima speakers. :z

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou dan idd voor een visaton kit gaan of 2e hands kijken.
Zomaar wat speakertjes in een boxje gooien is er niet bij...

One World Concepts

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Matched: zelfbouw, visaton
Denk dat deze tips teveel uiteen gaan lopen, dit topic wordt wat zinloos:
De topic-starter zit kennelijk op een totaal ander niveau als sommige anderen die adviezen geven.
Want idd, wie een goed stereo geluid wil zal het JUIST moeten hebben van mid- en hoog.
Een goed stereogeluid bestaat uit totale klankbeeld, niet enkel bass.

- Zelfbouw met prima klankbeeld: Bijv. idd Visaton

- Gewoon kant en klaar kopen: Tja, tussen de 50 en 150 euro zijn per al harstikke prima speakers te krijgen. En moeten het dan vloerstaanders worden of niet?

- Tweede hands, want dan kun je voor relatief kleine bedragen ook prachtige speakers kopen.

- Troep: Raveland, Conrad zelbouw, Lidl/Gamma/Formido/Aldi zooi, etc.

Maar dan nog wat anders, want wat is een 'Goed stereo geluid'? Want waar ligt een ieders referentiekader? Wat ben je gewend? Welk geluid wil je minimaal evenaren? Ik bedoel, ga je uit van je 5.1 pc speaker setje? Baseer je het op de Speakers die ouders/vrienden/kennissen/buren etc. hebben?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Geen matches
En als je het idd over zo'n 90,- per speaker hebt:

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Klipsch vloerluidsprekers: http://www1.correct.com/a...f0c365379c5de1b63a9420777

Deze heb ik ook gehad, en voor dat geld op een juiste versterker werkelijk prachtig! Zowel het laag, midden als hoog.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Toch maar eens proberen dan...

Misschien dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/ct223.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/ct206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/ct211.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/capella.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/harwood_mon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/morion.jpg

Allemaal veel speaker voor weinig geld :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 17:57

BHQ

dutch_warrior schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:24:
Er wordt kwaliteit verwacht, geen Marquant-a-like troep. Met drivers van bijv. Visaton / Seas zit je eerder in de buurt :)

• B_FORCE
  • Niet online
Yapser schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:48:
[...]

Er wordt kwaliteit verwacht, geen Marquant-a-like troep. Met drivers van bijv. Visaton / Seas zit je eerder in de buurt :)
Maar niet altijd voor 90 euro... dat is echt wel heel cheap.

2 satjes + subwoofer is wellicht ook een idee.
CT209 oid, met een leuk subje erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 12-12-2006 15:31 ]

One World Concepts

Verwijderd

Geen matches
B_FORCE schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:29:
[...]

Maar niet altijd voor 90 euro... dat is echt wel heel cheap.

2 satjes + subwoofer is wellicht ook een idee.
CT209 oid, met een leuk subje erbij.
90 euro per woofer is toch niet zo cheap? Als we het iig niet hebben over 15"-ers

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
nee ok, dat is waar, ik dacht eigenlijk dat hij 90 euro per speaker wilde (maar dat komt door een aantal reply's die niet helemaal goed zijn :P )

voor 120 euro per speaker kan je best iets moois maken met "een hoop bas".
Zeker als je tweedehands gaat zoeken.

One World Concepts

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Jag

Geen matches
Speakers maken heb je meer voor nodig dan alleen drivers (hout, verf, connectoren, lijm, kabel, speakerdoek). Als het budget echt maar 90 euro per speaker is, kan je daar echt niet fatsoenlijk speakers voor maken. Zeker niet als er ook nog stevig laag uit moet komen.

Ik zou eerder iets kopen van Eltax of iets van Aldi. Dan kan je wel een 3-weg speaker kopen met dubbele woofer. Geen HiFi, wel stevig laag en veel waar voor je geld.

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
daar sluit ik me helemaal bij aan :)

One World Concepts

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 23:32

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Geen matches
Ik zou voor die 180 euro gewoon een nette set halen van US Blaster of een vergelijkbaar merk. USB4009 is echt een aanrader, klinkt lekker, genoeg laag om je kamertje goed te laten schudden en zat andere tonen om alles goed te horen :)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:47
Geen matches
Een maat van me heeft een tijdje terug deze Jamo's gekocht, alleen de zuilen, 4 stuks:

http://www.annex.hu/akcio/images/Jamo_E350PPL.jpg

Was hij in totaal 100 euro voor kwijt. (Moet er wel bij zeggen dat het winkelmodellen waren).

Komt verbazend goed, helder geluid uit, met veel bas, hard en laag. Ik weet niet of ze voor dat geld nog te vinden zijn, maar misschien heb je er iets aan.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:22

DJ Vincento

1422055

Geen matches
Peenutzz schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:09:
Een maat van me heeft een tijdje terug deze Jamo's gekocht, alleen de zuilen, 4 stuks:

http://www.annex.hu/akcio/images/Jamo_E350PPL.jpg

Was hij in totaal 100 euro voor kwijt. (Moet er wel bij zeggen dat het winkelmodellen waren).

Komt verbazend goed, helder geluid uit, met veel bas, hard en laag. Ik weet niet of ze voor dat geld nog te vinden zijn, maar misschien heb je er iets aan.
25 euro per stuk?dat is zelfs voor jamo een koopje

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
voodooless schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:54:
Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/morion.jpg

Allemaal veel speaker voor weinig geld :)
eens:

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/8831/frontrearwe7.jpg

nog steeds tevreden ermee.

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 12-12-2006 20:06 ]

Wise enough to play the fool

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Geen matches
is muziek luisteren met 5.1 eigenlijk niet beter dan met stereo? Of ben ik de enige die daar zo over denkt? 8)7 Ik zou met alle liefde mijn sterosetje inleveren voor een goede 5.1 set, alleen al voor de muziek.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34
Geen matches
Iliares schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:11:
is muziek luisteren met 5.1 eigenlijk niet beter dan met stereo? Of ben ik de enige die daar zo over denkt? 8)7 Ik zou met alle liefde mijn sterosetje inleveren voor een goede 5.1 set, alleen al voor de muziek.
Ik luister muziek gewoon in stereo, surround gebruik ik alleen voor films.

@Teacher: leuke luidsprekers! ;)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Geen matches
Muziek is oorspronkelijk ook bedoeld voor stereo, dus de gemiddelde muziekliefhebber op dit forum zal een stereoset prefereren boven een 5.1 set.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 21:44
Matched: zelfbouw, visaton
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:19:
Hey tweakers,

Ik word moe van me 5.1 setje en zou liever een goede stereo willen aangezien ik toch alleen naar muziek luister. Ik heb thuis een mooie versterker liggen alleen geen speakers. Het leek me daarom leuk om een paar speakers te bouwen. Nu is mijn vraag aan jullie wat is een goed speaker merk ( heb zelf naar visaton zitten kijken, met name de w 250 s) als je maximaal 90euro per woofer wilt uitgeven. Voor mij is een sterke bas belangrijk

Als jullie meer willen weten vraag het maar
Alvast bedankt _/-\o_
Ik denk dat het in jouw geval beter is om eens rond te kijken op marktplaats. Ik zelf ben ook geen "zelfbouwer" omdat ik weet dat het met mijn bouwskills niet veels soeps wordt. Maar ik hecht wel waarde aan een relatief goede kwaliteit van weergave. Op marktplaats heb ik 2 Quadral zuiltjes gekocht (150,-) en een Jamo sub (60,-). Als het je alleen om de bass te doen is.. koop een 2e hands sub voor die 90 euro. Wil je kwaliteitsgeluid over het hele spectrum. Verdubbel die 90 euro en koop een paar leuke 2e hands zuiltjes, neem je eigen versterker en cd`s mee om te luisteren en bedenk dat speakers in elke ruimte weer anders klinken. Mocht je na een tijdje toch besluiten dat je wat bass zou missen, koop dan nog een (2e hands) sub. Het is veel leuker om met weinig geld langzaam je spul uit te breiden dan voor 90 euro een waardeloos lelijk en niet fuctionerende speaker te bouwen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chiel op 12-12-2006 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie hulp
Ik ben al een stuk verder op weg, zoon zelfbouw pakket lijk me wel mooi ja

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Budget speakers, zoals hierboven genoemt zijn ook een faire optie lijkt me. Voor het geld krijg je nog een aardige speaker die vooral hard kan knallen.

Wil je wat meer kwaliteit, dan is echter een zelfbouwsetje toch doorgaans een betere keuze.

Merk ook op dat de boven aangegeven setjes ook prima in NL te krijgen zijn, en dat je doorgaans ook nog wat goedkoper uit kan zijn.

• TFDev
  • Laatst online: 26-09-2025
Geen matches
of zoiets? geeft ook zeer goed geluid ;) (wel beetje veroudert en buiten budget :+)

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/6963/speakertjeut4.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TFDev op 14-12-2006 00:15 ]

• B_FORCE
  • Niet online
das een zooitje hele mooie kefjes bij elkaar, jum jum :P :9
En volgens mij ook nog een rogers monitor versie 2 ofzo ?

Als je ze weggooit vermoord ik je :+

Maargoed zelfbouw kit is een goeie optie, maar je moet wel een klein beetje handig zijn.
anders zou ik OF voor een al gebouwde kit gaan of gewoon voor een paar "standaard" speakers

[ Voor 74% gewijzigd door B_FORCE op 14-12-2006 00:44 ]

One World Concepts

• TFDev
  • Laatst online: 26-09-2025
B_FORCE schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:41:
das een zooitje hele mooie kefjes bij elkaar, jum jum :P :9
En volgens mij ook nog een rogers monitor versie 2 ofzo ?

Als je ze weggooit vermoord ik je :+
offtopic:
ik zou me god niet weten welke types het precies zijn, ze komen van mijn pa. heb hier ook nog een setje electrostatische speakertjes staan en wat zelf gebeunde versterkers van hem. Maar er slingert hier echt een zooi kefs rond, dat zijn niet de enige.

Maar wat ik ermee duidelijk wou maken is: als je er genoeg tijd en geld voor over hebt kun je doormiddel van zelfbouw heel wat moois (en goeds) in elkaar zetten wat naar verhouding weinig kost!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
ben ik met je eens, maar dan moet je het wel kunnen :)

offtopic:
ik zie sowieso een kef b139, een kef b200 en waarschijnlijk de T27. die andere daar kom ik fftjes niet op :P
De B110 kan het ook zijn ipv b200, beetje moeilijk te zine op de foto
Het staat me ergens bij dat het idd de b110 moet zijn

[ Voor 25% gewijzigd door B_FORCE op 14-12-2006 01:08 ]

One World Concepts

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Geen matches
Killed-1 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 00:52:
[...]

offtopic:
ik zou me god niet weten welke types het precies zijn, ze komen van mijn pa. heb hier ook nog een setje electrostatische speakertjes staan en wat zelf gebeunde versterkers van hem. Maar er slingert hier echt een zooi kefs rond, dat zijn niet de enige.
Speaker is een Rogers Pro9TL. Ik heb Kef Concerto's waar ook B139's en B110's in zitten (zo te zien heb jij geen T27 tweeter maar iets anders) en daar komt wel lekker veel bas uit. :+

Mijn Kefs vond ik trouwens bij het vuilnis, dus speakers hoeven niet veel te kosten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door evEndzhar op 14-12-2006 01:12 ]

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Kefs bij de vuilnis ? wtf :X .
Zijn prima dingen, ze mogen wel oud zijn, maar gaan nog best mee voor hedendaagse speakers.
Nostalgie heet dat....

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 14-12-2006 01:14 ]

One World Concepts

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Geen matches
Je moet er niet over denken, je moet het eens gaan beluisteren. Dan zul je zien dat je met een stereoset veel beter uit bent voor muziek (wel voor beide sets hetzelfde budget aanhouden dan ook hè).
Pagina: 1