Toon posts:

[VB.NET] Kopiëren zonder dat de UI vastloopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een proggy die bestanden voor mij kopieerd. Nu zit hier een mooi formpje bij, vergelijkbaar met het kopiëren formpje van explorer.exe (Statusbalk, huidige bestand, annuleren knop).

Het probleem is als volgt: Als ie aan het kopiëren is, dan slaat het hele formpje vast totdat ie daarmee klaar is. Beetje zinloos om dan een labeltje te hebben die aangeeft waar die is en een annuleren knop die pas reageerd als de bestanden gekopieerd zijn.

Mijn gedachten en google-zoektochten: misschien een tweede .exe creëren die het kopiëren voor zijn rekening neemt zodat deze .exe alleen maar de status functie heeft. Leuk, maar hoe kan ik deze dan in godsnaam laten communiceren? Google suggereerd COM objecten, maar dat gaat misschien wat ver (Dat houdt namelijk een nieuwe studie voor me in =) ) en door middel van process objecten kan ik ook niet echt communiceren tussen de twee verder dan zien wanneer die afsluit en dergelijke.

edit: typo

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een 2e executable gaat wat ver, maar de kopieeractie in een aparte thread duwen is wel een goede oplossing. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Logisch. Daar gaan we ons ff in verdiepen. Ik ben gered gok ik.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Hier een handige URL:
http://www.devx.com/getHelpOn/10MinuteSolution/20365
:D

[ Voor 37% gewijzigd door Mastermind op 11-12-2006 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gevonden inderdaad, alleen de tutorial lijkt niet helemaal te kloppen.

Zo'n thread maken is niet zo ingewikkeld, maar de data van de ene naar de andere thread krijgen is me niet helemaal duidelijk...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Werk je met VS2005? Zo ja, verdiep je dan in de backgroundworker. Deze heeft m.i. alle functionaliteit die je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, VS 2005.

Bedankt!
Pagina: 1