videokaart niet te overklokken (GF6800)

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Robvdberger
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
ik heb sinds een jaar in mn agp systeem een asus geforce 6800 zitten, de schijnbaar nogal gare versie met 512 mb ram dr op..
Nu wilde ik eens gaan kijken hoever ik kwam met overklokken via rivatuner, door gewoon de schuifjes naar rechts te zetten..
ik kom met t geheugen van 540 naar 600 en de core van 350 mhz naar 380 zonder problemen, maar volgens de hardware monitoring van rivatuner loopt de core nog steeds op 350 mhz, terwijl hij het geheugen wel aangeeft op de juiste snelheid.. wat is het probleem?? :?
en hoever kan ik gaan met pipelines opengooien?? ik durf namelijk deze fabrieksinstellingen niet te wijzigen.. bang dat ik m om zeep help, want ben nog niet zo bekend met overklokken ed

wie helpt?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhm. Je klokt over voor 3D Performence neem ik aan.
In Windows zit je in 2D mode, de overclock wordt dus pas actief zodra je daadwerkelijk een game opstart.
Als je in dat pulldown menutje rechtsboven 2D modus kiest klok je over voor 2D modus en zal je klok wel in Windows veranderen.
Maar klok dus de boel over voor 3D Performence, zet RivaTuner Hardware Monitor aan en start een game. Speel even en ga dan terug naar Windows en neem even een kijkje in de HW Monitor. Zul je zien dat hij keurig heeft overgeklokt.

Laat maar horen of dat het geval was ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Robvdberger
jah.. klopt je hebt gelijk.. bedankt.. dus de 380 gaan in zodra ik een game start??
oke.. dat is opgelost..
en weet je mss ook toevallig hoe dat zit met die pipelines?? of kan ik daar beter niet mee beginnen??

Verwijderd

Je kunt ook AtiTool (ja, ook voor nVidia) gebruiken. Dat heeft een eigen venster met 3d-view, zodat je makkelijk kunt testen of het stabiel blijft in 3D, dan hoef je dus niet telkens een game op te starten :)

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-07 23:05
wat voor en koeling heb je errop?

• Robvdberger
standaardkoeling.. asus..

• Robvdberger
hmm.. als ik met de ATitool de max core probeer te vinden, blijft ie maar doorgaan.. hoe weet ik of ie te ver gaat??

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Dan geeft ie een foutmelding of loopt ie vast ;) (iig in 3d dan hé!)

Signature

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Robvdberger schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:35:
[...]
en weet je mss ook toevallig hoe dat zit met die pipelines?? of kan ik daar beter niet mee beginnen??
klopt het dat je een N6800/TD/512 hebt?
dit ziet eruit als een budgetversie met een LE/XT core, als je t mij vraagt :P dan zou je misschien wat extra pipelines en vertexshaders open kunnen gooien (ligt aan je core), proberen kan geen kwaad, je zult er hoogstwaarschijnlijk geen permanente schade aan je systeem mee aanrichten. Je PC kan wel vastlopen als de pipelines/pixelshaders niet goed zijn, maar na een reboot moet dat weer goed zijn (tenzij RivaTuner ze automatisch weer aanzet).

• Robvdberger
heb t al gevonden.. bedankt cpec! geheugen bleek niet verder te komen dan 606 mhz
core lijkt maar door te kunnen gaan.. kijken of ik de 400 mhz kan raken..

Verwijderd

Atitool werkt op mijn 6800le kaart ook niet.

Voor Ati kaaten een prima tool maar voor geforce niet. En de pipelines of shaders openzetten zijn al meerdere treats voor. gweoon ff je search gebruiken ;)

• Robvdberger
jeroen__online schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:12:
[...]

klopt het dat je een N6800/TD/512 hebt?
dit ziet eruit als een budgetversie met een LE/XT core, als je t mij vraagt :P dan zou je misschien wat extra pipelines en vertexshaders open kunnen gooien (ligt aan je core), proberen kan geen kwaad, je zult er hoogstwaarschijnlijk geen permanente schade aan je systeem mee aanrichten. Je PC kan wel vastlopen als de pipelines/pixelshaders niet goed zijn, maar na een reboot moet dat weer goed zijn (tenzij RivaTuner ze automatisch weer aanzet).
jah, die heb ik idd.. :P
dus ik richt waarschijnlijk geen permanente schade aan?? dan gaan we t eens proberen he.. ik kan max 16 pipelines openzetten.. en er staan er nu 12 open..
en van de 6 vertexshaders staan er 5 open..
heeft het nut om ze open te zetten?? wat zal mn performancewinst zijn??

Verwijderd

Veel 8)7

Bij mij in ieder geval wel. en de temps blijven ook nog eens laag (stock-kooling op een budget asus) :D

Proberen kan dus altijd :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 18:23 ]

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Robvdberger schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:19:
[...]

jah, die heb ik idd.. :P
dus ik richt waarschijnlijk geen permanente schade aan?? dan gaan we t eens proberen he.. ik kan max 16 pipelines openzetten.. en er staan er nu 12 open..
en van de 6 vertexshaders staan er 5 open..
heeft het nut om ze open te zetten?? wat zal mn performancewinst zijn??
ok, dan is het een core vergelijkbaar met de NU-versie, just for the record :P
Extra pipelines geven de meeste performancewinst, een extra vertexshader is mooi meegenomen :)

Verwijderd

Ja en het openzetten van de pipelines en shaders via rivatuner is softwarebased. dus doen ze het niet dan is het gewoon een kwestie van uninstall en het staat weer terug op de oude stand.

Dit zal meer performance winst halen dan overklokken. :9~

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit wordt nu wel erg zoekerig en inzet werk.
Alles wat je vraagt is prima te vinden. Kijk even in Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.