Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

virus op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,
Laatst was ik bezig met het instaleren van het spel need for speed carbon die was gebrand van een vriend van mij. alleen was hij niet zo slim om mij de serial code te geven. Dus ik op zoek naar een serial op internet. Ik typ bij google serials. dus ik een site openen. En typ daar weer in Need for speed carbon daar stonden allemaal bestanden met de naam serial nfs carbon. dus ik download er daar een van. En ga naar de plaats waar die was opgeslagen controleer hem op virussen met symantec atinvirus. Geen virussen aan getroffen. dus ik open het bestand zie hem laden. en opeens is het bestand pleitte en krijg ik een virus melding van een trojan horse. Steeds maar door alleen de virusscanner kon hem niet goed verwijderen. Ik dus de computer opnieuw opstarten. geeft hij aan dat de computer schade heeft opgelopen en dat hij binnen nu en 3 dagen windows opnieuw moet activeren. Dus ik gelijk windows opnieuw geactiveerd.

Opnieuw opstarten en hij begon heel traag, hij opende niets waaronder geen msn. Dus ik probeerde taakbeheer te openen om te kijken als er verdachten bestanden tussen stonden. daar gaf hij aan taakbeheer is uitgeschakeld door het de systeembeheerder. Ik Probeer dus veilige modus. eenmaal in veilige modus krijg ik weer de zelfde melding dus ik mij afmelden zie ik opeens 2 accounts staan met de namen: administrator en familie scholten. Hiervoor was ik de hele tijd ingelogd op familie scholten dus log ik in op administrator. Hier opende hij wel de taakbeheer maar zag hier niets vreemds aan.

Dus toen ging ik de pc op virussen testen met symentec antivrus. Die trof 9 virussen aan waaronder 7 trojan horses, die ik vervolgens allemaal heb verwijderd. Ik dacht dat ik hiermee dus het probleem had opgelost. Maar nee ik open windows weer gewoon en alles ging weer heel traag niets opende gelijk. Net als taakbeheer en hitman pro niet opende.

Ik ben met een belangrijk verslag bezig om die computer. Maar heb ik even geluk dat ik mijn laptop en usb stick nog heb anders had ik dus mooi alles overnieuw kunnen doen. Maar nu mijn vraag weten jullie hoe ik dit kan verhelpen. Zou windows gewoon moeten verwijderen en het weer helemaal opnieuw moeten instaleren, zou dat werken of is er een andere oplossing.
Sory voor dit lange verhaal. Ik hoop dat mensen de moeite nemen om het te lezen en om mij te helpen. Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit forum staat vol met tips over het opschonen van malware. Maar als je diverse trojans op je PC hebt gehad en je niet weet welke en wat ze precies doen (je geeft geen precieze beschrijvingen van de trojans), wil je echt formatteren. En je wachtwoorden van mail etc. veranderen. Ga er van uit dat men meelas en dat er nog wat is achtergebleven. (Valt waarschijnlijk wel mee, maar toch...)
Of weet je precies wat de trojans deden? <-- welke waren het precies? Wat hebben ze achtergelaten op je systeem?

Denk er wel aan voor je formatteert een en ander aan belangrijke zaken te backuppen (belangrijke bestanden, contactpersonen, logingegevens, etc). En om voortaan van te voren regelmatig te backuppen. Natuurlijk er van uit gaan dat de backup is besmet, dus pas openen na scannen. Eventueel door ook NAV maar vooral ook door andere virusscanners dan Norton AV.
Overweeg ook een andere scanner te kopen. Ja: kopen. Zeker een virusscanner wil je niet van vage bronnen downloaden, zoals je hebt gemerkt :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Je kan proberen de virussen weg te halen, maar dit gaat wat lastig worden, als ik je kennis inschat naar aanleiding van je topicstart. Waarschijnlijk is de handigste oplossing het opnieuw installeren van die PC, aangezien ik het gevoel krijg dat je die virussen niet allemaal weg gaat krijgen. Mocht je dit toch willen proberen zal je moeten zoeken op de namen van de virussen die je virusscanner jou laat zien, en eventueel een (online) scanner van een andere fabrikant te draaien. Er is echter geen 'wondermiddel' dat tegen alle virussen helpt, waar je volgens mij een beetje naar vist. Met de gegeven informatie kunnen we je in elk geval niet verder helpen dan dit.

Moraalridder: zo leer je lekker snel af spellen te kopieren. Had je hem netjes in de winkel gekocht, was er niks aan de hand geweest.

Verwijderd

Topicstarter
ga someteen even windows opnieuw instaleren. Maar de computer is verdeeld in patities c,d,e,j
Normaal als ik windows opniew instaleer ben ik alleen alle gegevens kwijt op de c schrijf. Als ik dit nou weer zo doen en zonder op internet te gaan vriusscanner instaleer en dan opnieuw hele pc test.
zou dit dan kunnen lukken zonder ECHT alles kwijt te zijn op mijn pc want da zal wel een heel groot drama zijn.
Is het trouwens ook normaal bij een trojan horse dat je zoals taakbeheer helemaal niet meer inkunt en dat er opeens een administrator account bijkomt. en dat sommige programma's geblokkeerd worden en dat alles heeel erg traag gaat. staan trouwens bijna niets aan wachtwoorden op de computer althans niet belangrijke. Regelmatig verwijder ik de cookies.Maar is het mogelijk als mensen vanaf buitenaf op mijn computer zitten op mijn naam te kunnen inloggen d.m.v. de cookies die wachtwoorden en accountnaam automatisch opslaan.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:39:
ga someteen even windows opnieuw instaleren. Maar de computer is verdeeld in patities c,d,e,j
Normaal als ik windows opniew instaleer ben ik alleen alle gegevens kwijt op de c schrijf. Als ik dit nou weer zo doen en zonder op internet te gaan vriusscanner instaleer en dan opnieuw hele pc test.
zou dit dan kunnen lukken zonder ECHT alles kwijt te zijn op mijn pc want da zal wel een heel groot drama zijn.
Ja, dat kan, maar houd rekening met de mogelijkheid dat de trojan zich sluimerend ophoudt op een van deze partities en zich op de een of andere manier opnieuw kan activeren, waardoor je opnieuw kan beginnen.
Is het trouwens ook normaal bij een trojan horse dat je zoals taakbeheer helemaal niet meer inkunt
Ja
en dat er opeens een administrator account bijkomt.
Nee, deze account bestaat altijd al, maar is onzichtbaar buiten veilige modus
en dat sommige programma's geblokkeerd worden
Ja
en dat alles heeel erg traag gaat.
Ja
staan trouwens bijna niets aan wachtwoorden op de computer althans niet belangrijke.
Dat help ik je hopen :)
Regelmatig verwijder ik de cookies.Maar is het mogelijk als mensen vanaf buitenaf op mijn computer zitten op mijn naam te kunnen inloggen d.m.v. de cookies die wachtwoorden en accountnaam automatisch opslaan.
Ja.

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 15:26
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:39:
Ik zou de virusscan wel updaten, anders kom je nog niet zo heel ver want dan laat hij het meeste staan.
Pagina: 1