Een tijdje terug heb ik een oude harde schijf van Maxtor van 120 gig, die ik nog had liggen, in mijn pc gezet. De handleiding van mijn moederbord, Asrock 939 Dual SATA, adviseerd om een harde schijf op de 1e IDE aansluiting te zetten en de DVD rom of DVD brander op de 2e IDE. Na dit te hebben gedaan draaide alles goed totdat ik een dvd ging branden. De brandsnelheid, die normaal op 16 ligt, kwam nauwelijks boven de 1x speed uit en het hele systeem functioneerde amper. Omdat ik redelijk wat dvd's brandt heb ik de dvdrom en dvd brander maar weer op de 1e IDE aangesloten en de harde schijf op de 2e aangesloten. Als ik nu een groot bestand, van bijv. een gigabyte, naar deze schijf kopieer vanaf mijn SATA schijf dan duurt het een eeuwigheid en het systeem loopt weer helemaal vast.
In de searchfunctie kwam ik niets tegen over dit probleem dus het lijkt me dan ook geen hardwarefout. In het bios kon ik niets abnormaals ontdekken. Ik draai de meest recente bios voor mijn mobo en ik weet zeker dat de harde schijf prima werkt. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en belangrijker nog, hoe ik dit kan verhelpen
TIA
In de searchfunctie kwam ik niets tegen over dit probleem dus het lijkt me dan ook geen hardwarefout. In het bios kon ik niets abnormaals ontdekken. Ik draai de meest recente bios voor mijn mobo en ik weet zeker dat de harde schijf prima werkt. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en belangrijker nog, hoe ik dit kan verhelpen