Toon posts:

[VISTA] Internet Explorer werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de final release van Windows Vista nu enkele dagen. Geen enkele problemen gehad. Sinds gisteren kan ik echter IE niet meer gebruiken. Wanneer ik IE opstart (via het bureaublad, startmenu of via de exe-file) dan verschijnt wel het frame maar verder geen tekst of beeld. Tevens is het pictogram van IE ook verdwenen en werkt de help-functie niet meer.

Screenshot:
xxx
Ik heb al geprobeerd om naar een herstelpunt terug te gaan van wanneer alles nog goed werkte. Ook heb ik de laatste versie van Java geinstalleerd en met de beeldschermeigenschappen gespeeld. Tevens heb ik de firewall en virusscanner uitgezet en in veilige modus gestart, maar niets werkt. Het rare is dat ik naar mijn weten niets heb geinstalleerd waardoor dit kon gebeuren.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor of nog een idee? Is het bijvoorbeeld mogelijk om IE7 opnieuw te installeren onder Vista?

Systeem:
Core2Duo E6400, MSI P965 Neo-F, 2GB DDR2, MSI 7900GTO, Maxtor DiamondMax 10 320GB, Creative Audigy, Vista RTM

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om hem weer aan de praat te krijgen! Dit topic kan dus dicht. Dit heb ik gedaan:

1. Meld je aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Zoek deze subsleutel op in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
4. Klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen. Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
5. Sluit de Register-editor af en start windows opnieuw op.
6. Als het goed komt bij het opstarten een melding dat internet explorer is verwijderd. Vervolgens wordt gevraagd of je de persoonlijke instellingen wilt verwijderen. Klik dan op Ja.
7. Windows start nu normaal op en als het goed is kun je IE7 opstarten vanuit het quick menu of via de exe-file (de desktop en startmenu shortcuts zijn verwijderd).