Toon posts:

Olympus C-160 Card Error

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Olympus C-160 camera (3.2 MP, anderhalf jaar oud..) gaf laatst een foutmelding "CARD ERROR" bij het 256 MB XD-kaartje die er in zat.
Veel gezocht op internet naar dit verschijnsel, en iedereen kwam met de tip om het kaartje te formateren. Dit dus gedaan, zonder resultaat. Het standaard xd-kaartje van 16 MB werkte nog wel gewoon. Leek dus gewoon aan het kaartje te liggen.

Vervolgens een ander kaartje gekocht (Olympus, 512 MB). Deze gaf per direct dezelfde foutmelding. Bij de winkel nog 5 andere kaarten getest, maar deze gaven allemaal dezelfde melding.

Nu heb ik dus een camera die practisch geen kaartjes meer slikt. Gek genoeg pikt hij de standaard meegeleverde 16MB kaart nog wel! Lijkt mij dus dat dit probleem bij de camera ligt?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en een antwoord weet op:
Is de camera gewoon 'kapot', of hoe is hij nog te fixen?

Verwijderd

ehm het kan zijn dat je camera maar een bepaalde grote acpetreed maar je zou zeggen dat ie tog wel minstens 256 moet acepteren beetje raar mis de snelheid van het kaartje heb je ook verschil in

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik ook aan gedacht. Instructieboekje geeft aan dat hij kaarten tussen 16 en 256 MB ondersteund, en ik heb er al tijden een 256MB kaart in gebruikt. Dus hij moet ze wel aan kunnen. Bovendien zijn het zelfs Olympus' merk-kaartjes, dus dat zit ook goed.

Van die snelheid weet ik niets, zit daar werkelijk verschil in? (en kan dat effect hebben?)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Die 512-er die je had gekocht, gaat sowieso niet werken omdat je camera het niet ondersteunen kan. Je hebt dus een kaart die niet werkt (256MB), een kaartje dat werkt (16MB) en een kaartje dat de camera niet begrijpt (512MB). Je hebt wel een nieuw kaartje gekocht, maar bent verder helemaal niks opgeschoten, want ook al zou dit kaartje werken: je camera snapt hem toch niet.

Nu geef je aan dat je bij de winkel nog 5 andere kaartjes hebt getest, maar je geeft niet aan van welk formaat. Als deze ook allemaal 512MB zijn, dan ben je nog steeds niets opgeschoten. Zijn ze 256MB of kleiner, dan weet je dat de camera raer (c) doet, dat kaartje van 16MB doet het immers wel...

Aldus: licht toe, leg uit en probeer in het vervolg dit soort dingen aan te geven, dan hoeven we het niet te vragen.

P.S. De handleiding (net even gedownload) is wel duidelijk:
"CARD ERROR" "Replace CARD with a new card" 7(8)7

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Kaartjes die ik in de winkel had getest waren 2x512MB, en 3x256 MB. Deze laatste drie zouden dus moeten werken, maar is dus niet het geval.
Echter omdat de camera het 16MB kaartje wel pikt, 'doet hij het feitelelijk nog wel'.
Ik vraag me dus af of er mensen zijn die dit fenomeen kennen, en er evt. een oplossing voor hebben.

Dus nog even voor de goede orde:
Camera: Olympus C-160
Probleem: "Sommige" XD kaarten werken niet
- 16 MB (standaard meegeleverd) werkt al anderhalf jaar.
- 256 MB (1) heeft een dik jaar gewerkt, tot hij CARD error gaf
- 256 MB (2, 3, 4 (in winkel)) hebben niet gewerkt sinds CARD error
- 512 MB (5, 6, 7 (in winkel)) eveneens niet gewerkt.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Mjah, ik weet niet hoe je met je garantie zit, maar het probleem is iig duidelijk te reproduceren, en dus een defect. Zelfs als je buiten de garantie-periode zit is er nog sprake van een defect dat je niet mag verwachten, en kan je dus een zekere coulance van je verkoper verwachten?

of zit ik nu té veel in auto's te denken? :+

Verwijderd

misschien nog een oplossing om naar een nieuwe firmware te zoeken of naar olympus te mailen of die binnekort uitkomt en gelijk je probleem zeggen
Pagina: 1