Even een roundup van seizoen 2010/2011 met Liverpool.
EPL
De media verwachting was een 4e plaats maar zelf verwachte ik toch wel mee te kunnen doen voor een CL plaatsing, dus top 3.
Na een redelijke start groeide het team en dat resulteerde na speelronde 11 in een eerste plaats.
Die plaats hebben we vast kunnen houden to t/m week 22.
Arsenal had echt een beroerde start en zag ik niet als echte concurentie voor de titel.
Toen het daar eenmaal begon te lopen waren ze niet meer te stoppen en zijn ze uiteindelijk kampioen geworden.
Man-U stond lange tijd 1e, ze hadden ons afgelost in na 22 speeldagen, maar uiteindelijk zijn we ze nog gepasseerd in de laatste 2 rondes.
Chelsea werd uiteindelijk een beetje kleurloos 4e.
League Cup
Die hebben we vrij gemakkelijk kunnen winnen met als enige zware tegenstander Man-U in de finale.
UEFA
De groepsfase was een eitje, weinig tegenstand.
De eerste echt serieuse club die we tegenkwamen was Espanyol.
Over twee duels toch vrij makkelijk weggezet 5-1. [4-1 thuis, 0-1 uit]
De finale vond plaats in Trondheim tegen het sterke HSV van v/d Vaart.
Met heel veel moeite hebben we de 1-0 kunnen verdedigen maar gezien de kansen na de 1-0 had HSV meer verdient.
2 prijzen alvast binnen maar 2.2M valt me wel een beetje tegen voor het winnen v/d Uefa Cup.
FA-CUP
Heel veel spannende duels gehad maar ook vrij simpele zeges.
De meest gedenkwaardige was de 4-0 tegen rivaal Man-U.
De finale op Wembly ging tegen Arsenal en hoewel zij beter waren opende Cisé de score voor ons.
Nog geen minuut later stond het alweer 1-1.
De tweede helft heb ik geen hoogtepunt gezien dus verlenging.
Het ging verder gelijk op todat zowel Milán als Gerrard er met een blessure vanaf moesten.
Vlak daarna scoorde Arsenal de 2-1 en was er nauwlijks tijd meer.
Financien
Halverwege het seizoen stonden we bijna 20M rood op de ballans.
Op dat moment besloot het bestuur mijn resterende aankoop budget [8M] in de ballans te stoppen.
Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed omdat de TV-rechten [19M] voor het volgende seizoen nog op de ballans van het afgelopen seizoen komen.
Dat vind ik echt vaag.
De TV-rechten voor het volgende seizoen moeten ze gewoon uitkeren na 1 juli, dat maakt het finaciele plaatje overzichtelijker.
Op die manier had ik die 8M aan transfer budget niet in hoeven leveren en al wat eerder nieuw personeel kunnen aantrekken.
Wat trouwens ook vaag is dat een trainer met aflopend contract door een andere club een aanbieding werd gedaan.
Opzich is dat niet vreemd maar hij ging wel per direct weg en ik kreeg geen compensatie.
De man had wel een contract tot eind van het lopende seizoen?
Het komende seizoen
Het bestuur heeft me nog geen nieuw contract aangeboden maar ze zijn in beraad.
Ook vaag want ik heb nu geen inkomen want bij wage staat n/a.
Het nieuwe transfer budget is 25M, had ik niet echt verwacht gezien de finaciele status hoewel we CL spelen dus sowieso meer inkomsten dan vorig seizoen.
Als ik zover ben zal ik een presentatie doen voor aanvang van het nieuwe seizoen met de benodigde screenies die bij dit verhaal ontbreken.
Only fools are enslaved by time and space.