Toon posts:

Vreemd beeld tijdens laden van spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Als ik bezig ben met bijvoorbeeld het browsen in het menu van een spel of het laden van een map van bijvoorbeeld BF2 en ook andere spellen heb ik last van het volgende.
http://img504.imageshack.us/img504/2527/afbeelding454dx3.jpg

En hier heb ik last van bij ieder spel en altijd in het menu of tijdens het laden en het aller vreemdste is ik heb er geen last van tijdens het daadwerkelijk spelen.
Daarnaast als ik terug ga naar windows en were naar het spel is het weer weg.
En het is vrij vervelend als dit 3 keer gebeurt tijdens het laden.

Mijn system specs (relevante specs) zijn:

Asus A8N32-SLI Deluxe
Asus GF 7950GT
AMD 64 3200+ S939
2GB RAM (2x 512MB TwinMos dual channel + 2x G-Skill 512MB dual channel)
Timings: 2.5-3-3-7 2T, dit geheugen kan het aan het het op mijn MSI K8T Neo2 fir ook gedraait.

Drivers:
ASUS VGA card display driver version 91.47 for Windows 2000/XP
nVidia Chipset driver V6.82 for Windows 2000/XP/2003(WHQL)

Alle drivers, dus de graphics driver en de chipset drivers heb ik al compleet geupdate.
De spellen die ik speel zijn Delta Force Black Hawk Down en Battlefield 2.
Ik heb het nog niet geprobeerd bij andere spellen.

Ik heb zelf dus al geprobeerd mijn drivers de updaten, daarnaast mijn overclock er af gehaald.
Wat volgens mij niks uit mag maken aangezien ik er tijdens het spelen geen last van heb.

Spellen zijn volledig geupdate, anders kan je niet eens een server meer joinen tegenwoordig.
Ik zal vandaag mijn spellen opnieuw installeren.

In windows heb ik er geen last van.

Ik heb ook 3Dmark06 gedraait, no probs.

Ik heb wel een DVD reader die bijna overlijd misschien dat deze iets verkeerds leest?

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 16:08 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Aantal vragen omdat je TS nogal mager is aan relevante info

1. heeft jouw pc/vga meerdere uitgangen ?
2. welke os draai je ?
3. Laatste systeem scan ?
4. scan op spyware etc

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-12-2006 16:43 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 10:32

EnnaN

Toys in the attic

tjah, het lijkt er toch op dat het een niet ondersteunt formaat is wat naar je beeldscherm wordt gestuurd... normaal is het toch een vaste resolutie@60hz op dei tfts? misschien stuur je er nu in het menu ineens 1600x1200x85hz heen, en dat kan je scherm dan niet aan?

@defiance: ik zou niet direct aan spyware denken?

sig

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Yup het lijkt inderdaad een refreshrate probleem, hoewel dit meer voorkwam met wat oude crt monitoren dan met lcd monitoren tegenwoordig, die worden meestal gewoon zwart met een boodschap dat de refreshrate te hoog is. En ik zie in dat plaatje dat het een samsung syncmaster is, ik zelf heb ook een syncmaster(710v), en die heeft die foutmelding van de refreshrate.

Met andere woorden, geen idee, sorry :P .

Steam

Verwijderd

Welke Samsung is het TS,een 930BF?,hij lijkt er in ieder geval wel op

Als dit het geval is,dan kan die 75 hz aan,max,ik heb ook een 930 BF

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung 730 BF

Ik draai XP
Pc net opnieuw geinstalleerd
Vga kaart heeft 2 dvi uitgangen waarvan 1 voor dvi en 1 voor d sub (met verloop stekker)
Ik draai 1280 x 1024 @ 75 Hz

Verwijderd

Hoe kan je dan spelen als je het menu niet kan zien? Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij is het sinds BF2 dat de menuresolutie en ingameresolutie hetzelfde zijn, als iemand dat kan bevestigen dan kan de oorzaak niet liggen aan de resolutie en /of refreshrates als het klopt dat je ingame zonder problemen kunt spelen.

en die 91.47 drivers zijn die van asus zelf of van nvidia.com? In mijn ervaring kun je beter de drivers halen van nvidia.com dan die van de fabrikant gebruiken.

en wat bedoel je met teruggaan naar Windows? Alt-tab naar desktop en dan weer alt-tab terug naar spel en dan ziet het er wel goed uit?
Beetje vaag allemaal, ik zou voor de zekerheid alle kabels van je computer eens loshalen en weer opnieuw erinsteken en speciaal bij de videokaartkabels even kijken of alles (pinnetjes) wel recht eruitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Found the problem althans denk ik...

Idd wat je zei alt tab en weer terug.

Verschil in resolutie bij het spel en in windows zelf.
Ik draaide 1280x1024 in windows en 1024x768 in BF2

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 20:05 ]

Pagina: 1