Toon posts:

Club3d 7600GS Koeling verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vanmiddag heb ik een Zalman VF900-Cu LED gehaald, om deze op mijn Club3d 7600GS te kunnen zetten. Geen probleem, dacht ik, aangezien er overal wordt aangegeven dat de koeling compatible is met de 7600 series. Maar wanneer ik de stock cooler van de videokaart af wil halen, krijg ik hem er met geen mogelijkheid af. Voor zover ik weet heb ik alles losgemaakt van de koeling, maar er is gewoon geen beweging in te krijgen.

Ik heb niet veel ervaring met het vervangen van koelers op videokaarten, en heb ook geen antwoord kunnen vinden op de Club3d/Zalman website, dus misschien dat iemand hier enkele tips heeft hoe het beste een koeling te kunnen verwijderen? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Bedankt :)

edit:

Hier nog even een plaatje van mijn videokaart + huidige koeling (het is de 256mb agp versie):

Afbeeldingslocatie: http://www.omegacom.at/content/orders/Club3D/BKC069.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 15:40 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij mij zaten er van die witte pennetjes door als schroeven. De uiteindes daarvan heb ik afgeknipt. Daardoor viel die eraf. Wat wel helpt is hem even warm maken. Zo wordt de koelpasta wat milder waardoor je hem met wat draaien eraf kan pakken.Zorg gewoon dat je die witte dingen eruit hebt en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:18:
Bij mij zaten er van die witte pennetjes door als schroeven. De uiteindes daarvan heb ik afgeknipt. Daardoor viel die eraf. Wat wel helpt is hem even warm maken. Zo wordt de koelpasta wat milder waardoor je hem met wat draaien eraf kan pakken.Zorg gewoon dat je die witte dingen eruit hebt en je bent klaar.
Die witte dingen had ik idd al afgeknipt, maar hij kwam er niet af, zal zo nog eens kijken na een uurtje gamen >:), dan is hij misschien wat warmer :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem er nu af gekregen, toen hij wat warmer was (stom dat ik daar niet aan had gedacht, dankje). Nu is het enige probleem dat hij niet past.. De gaten in de videokaart zitten net iets te ver uit elkaar, waardoor de koeling er met geen mogelijkheid op past :'(

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat creatief doen met tie-wraps? Anders gewoon terug sturen met de mededeling dat ie niet bevalt ;)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36

empy

Rijdt rondjes

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:43:
Heb hem er nu af gekregen, toen hij wat warmer was (stom dat ik daar niet aan had gedacht, dankje). Nu is het enige probleem dat hij niet past.. De gaten in de videokaart zitten net iets te ver uit elkaar, waardoor de koeling er met geen mogelijkheid op past :'(
Ik zou nog voor de zekerheid kijken of je niet iets over het hoofd hebt gezien, kijk ook even op de zalman website bij de tutorial of je niet iets over het hoofd hebt gezien, zijn er geen verloopjes, heb je de koeler wel er goed boven zitten, heb je 'm wel binnenstebuiten gekeerd, kijk nog even goed ;)
edit:
Onderaan de pagina van zalman staat welke gaatjes je moet gebruiken zie ik nu

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 11:28

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:17:
[...]

Die witte dingen had ik idd al afgeknipt, maar hij kwam er niet af, zal zo nog eens kijken na een uurtje gamen >:), dan is hij misschien wat warmer :)
dat was een beetje dom. met een knijptang of zelfs je vingers kun je het uiteinde weer bij elkaar drukken en gewoon het pinnetje bruikbaar houden.

hij past trouwens volgens zalman wel op je kaart. volgens mij gebruik je de verkeerde houders.

[ Voor 10% gewijzigd door powerflux op 11-12-2006 20:24 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
powerflux schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:23:
[...]

dat was een beetje dom. met een knijptang of zelfs je vingers kun je het uiteinde weer bij elkaar drukken en gewoon het pinnetje bruikbaar houden.

hij past trouwens volgens zalman wel op je kaart. volgens mij gebruik je de verkeerde houders.
Nee, ik kreeg die dingen na een uur priegelen er echt met geen mogelijkheid af, waren een ander soort plastic pinnen, iets dikker ofzo. Had toevallig nog van een andere koeling van die pennetjes liggen, dus die zitten er nu op :)

Op de website van Zalman staat ook dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf900_01.gif

Laat het nu net zo zijn dat club3d met zijn eigen cooler zo slim is geweest om de gaten meer dan 75,5 mm uit elkaar te laten liggen :'(

Het enige probleem is dat er ook met nadruk in de handleiding stond EERST de memory coolers te installeren, en daarna pas de fan. Dus die zitten er al op, en kan ik hem niet meer terug brengen. Ik was nu van plan om hem maar te bewaren tot mijn volgende videokaart, misschien dat hij daar wel op past, maar denk dat ik het nu eerst maar eens met tie-wraps ga proberen. Enig idee hoe ik hem het beste vast kan maken zonder de kaart te beschadigen?
Pagina: 1