Toon posts:

AVI - file corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Sinds enkele maanden heb ik een probleem: als ik een avi file probeer te openen of gewoon op wil klikken geeft hij me een file corrupt en bevriest heel de map (eindigt dikwijls met het sluiten van explorer.exe). Het betreft hier films van +- 1 gb. Dit werd in 1 map bewaard, dus het is best lastig omdat de map moeilijk te openen is zonder dat hij bevriest. Het rare is: .AVI files die vroeger perfect liepen, gaven nu plots ook die File Corrupt warning. Maar als ik DivX opende en die video's via daar opende, kon ik (de meeste) perfect afspelen, dus erg veel hinder heb ik er niet van gehad.
Tot ik daarjuist een spel installeerde. Ik opende het, een laadscherm en plots het geluid van een warning , heel het spel bevroor. Ik Ctrl-alt-deleten, kijken wat er scheelde. En raad eens: File Corrupt. Ik klikte op ok, heel het spel sloot af. Geprobeerd te repairen, herinstalleren, niks hielp. Dan ging ik maar eens de files doorbladere van de map. En ja, in een submap in de map van My Program Files: "Movies". .AVI files natuurlijk. Toen ik de map nog maar opende vuurden ze File Corrupt berichten naar me.
Ik heb gegoogled erop, programmas als DivXRepair en AviFixJoiner geprobeerd, niks lijkt te helpen.
Iemand bekend met die probleem?

Groeten,
Joey

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens even je interne geheugen en je harddisk checken op fouten. ZOu me niks verbazen als daar iets mis zit namelijk :)
Overigens willen niet-werkende AVI's ook nog wel eens met iets als PowerDVD wel werken, maar dat terzijde.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Interne geheugen en HD. Maareuh... mag ik, als leek, vragen hoe je op fouten checkt daarop? Dank je ^^

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn allerlei tooltjes om je hdd mee te controleren, vaak heeft de fabrikant van je harde schijf er wel eentje. Google is je vriend in ieder geval.
Een goed programma'tje om je geheugen mee te testen is Memtest.