Probleem:
Ik kan niet inloggen met mijn FTP Client (FlashFXP) op een FTP Server.
Hardware opstelling:
- Client PC (waar FlashFXP op draait) Windows XP Pro
- Router: Windows Server 2003 Enterprise
- FTP Client: FlashFXP
FTP Server waar ik op probeer in te loggen: Windows 2000 Server met IIS 5.0, deze server draait buiten mijn netwerk bij iemand thuis.
De FTP server werkt goed, dat weet ik zeker want:
- Op het interne netwerk van die persoon is zijn FTP server moeiteloos te bereiken.
- Ik heb FlashFXP ook op mijn router geinstalleerd en dan gaat het verbinden, versturen en ontvangen van bestanden ook perfect.
De conclusie hiervan is dat het probleem met mijn router te maken heeft, pas op de PC's achter deze router gaat het mis en kan ik geen verbinding leggen met de FTP Server.
Met mijn Client kan wel verbinding maken in Passive mode en krijg dan ook een dir listing terug en kan probleemloos browsen op de FTP Server.
Maar zodra ik een bestand probeer te downloaden of uploaden, dan krijg ik de volgende foutmelding in mijn FTP Client:
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,0,2,5,3).
[R] Opening data connection IP: xxx.xxx.xxx.xxx PORT: 1283
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] Transfer Failed!
Transfer queue completed
1 File failed to transfer
Wat ik al heb gedaan:
- Port 21 geforward naar Intern IP op de FTP Server
- Passive \ Active mode geprobeerd bij de FTP Client
- FTP benaderd op intern Netwerk van die persoon = werkt perfect.
- FlashFXP op mijn router geinstalleerd, verbinding, versturen en ontvangen van bestanden werkt perfect.
- Veel gegoogled, Search Tweakers, FAQ "Het grote Portmapping verhaal"
In het grote Portmapping verhaal staat dat ik een port range moet opgeven op de server, maar zou ik dit misschien ook moeten forwarden op m'n router? Gerelateerd hieraan, weet iemand misschien hoe je een Port-range binnen RRAS kan forwarden?
Aangezien ik met FlashFXP vanaf de router wel probleemloos kan FTP-en.
FTP Server ---------Router--------Internet-----------Router---------Client PC
OK OK OK OK FOUT
Ik ben op internet natuurlijk veel vergelijkbare FTP problemen tegengekomen en heb alle tegengekomen oplossingen \ experimenten geprobeerd, en in het enkele geval dat ik iemand met exact hetzelfde probleem tegenkwam, was er helaas geen oplossing voorhanden:-(
Het vreemde is dat het tot voor kort (ca. 2 weken) geleden, werkte exact dezelfde opstelling (hardware en software) nog probleemloos. En alle andere applicaties en services werken wel probleemloos in combinatie met mijn router.
Ik kan niet inloggen met mijn FTP Client (FlashFXP) op een FTP Server.
Hardware opstelling:
- Client PC (waar FlashFXP op draait) Windows XP Pro
- Router: Windows Server 2003 Enterprise
- FTP Client: FlashFXP
FTP Server waar ik op probeer in te loggen: Windows 2000 Server met IIS 5.0, deze server draait buiten mijn netwerk bij iemand thuis.
De FTP server werkt goed, dat weet ik zeker want:
- Op het interne netwerk van die persoon is zijn FTP server moeiteloos te bereiken.
- Ik heb FlashFXP ook op mijn router geinstalleerd en dan gaat het verbinden, versturen en ontvangen van bestanden ook perfect.
De conclusie hiervan is dat het probleem met mijn router te maken heeft, pas op de PC's achter deze router gaat het mis en kan ik geen verbinding leggen met de FTP Server.
Met mijn Client kan wel verbinding maken in Passive mode en krijg dan ook een dir listing terug en kan probleemloos browsen op de FTP Server.
Maar zodra ik een bestand probeer te downloaden of uploaden, dan krijg ik de volgende foutmelding in mijn FTP Client:
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,0,2,5,3).
[R] Opening data connection IP: xxx.xxx.xxx.xxx PORT: 1283
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] Transfer Failed!
Transfer queue completed
1 File failed to transfer
Wat ik al heb gedaan:
- Port 21 geforward naar Intern IP op de FTP Server
- Passive \ Active mode geprobeerd bij de FTP Client
- FTP benaderd op intern Netwerk van die persoon = werkt perfect.
- FlashFXP op mijn router geinstalleerd, verbinding, versturen en ontvangen van bestanden werkt perfect.
- Veel gegoogled, Search Tweakers, FAQ "Het grote Portmapping verhaal"
In het grote Portmapping verhaal staat dat ik een port range moet opgeven op de server, maar zou ik dit misschien ook moeten forwarden op m'n router? Gerelateerd hieraan, weet iemand misschien hoe je een Port-range binnen RRAS kan forwarden?
Aangezien ik met FlashFXP vanaf de router wel probleemloos kan FTP-en.
FTP Server ---------Router--------Internet-----------Router---------Client PC
OK OK OK OK FOUT
Ik ben op internet natuurlijk veel vergelijkbare FTP problemen tegengekomen en heb alle tegengekomen oplossingen \ experimenten geprobeerd, en in het enkele geval dat ik iemand met exact hetzelfde probleem tegenkwam, was er helaas geen oplossing voorhanden:-(
Het vreemde is dat het tot voor kort (ca. 2 weken) geleden, werkte exact dezelfde opstelling (hardware en software) nog probleemloos. En alle andere applicaties en services werken wel probleemloos in combinatie met mijn router.