Ik probeer vanuit een Access db een verbinding op te zetten naar een andere access db die beveiligd is met een .mdw bestand. Ik blijf echter steeds dezelfde error krijgen.
De gebruikte code:
Wat verder raar is. is dat wanneer ik een connection string maak met daarin alle gegevens: provider, datasource e.d. en de properties niet gebruik, dat het wel werkt. Alleen heb ik dan dus geen koppeling met het mdw bestand.
Uiteraard heb ik al gezocht hier op het forum, google en msdn. Ik kom echter niet verder dan de naam van de foutmelding en een iets langere omschrijving van hetzelfde probleem.Fout 3706 tijdens de uitvoering:
Kan de voorziening niet vinden. Mogelijk is deze niet juist geinstalleerd.
De gebruikte code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Sub Test() '------------- Dim MyConnection As ADODB.Connection Set MyConnection = New ADODB.Connection Dim MyRecordSet As ADODB.Recordset Set MyRecordSet = New ADODB.Recordset With MyConnection .Provider = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" .Properties("Jet OLEDB:System Database") = "db.mdw" .Open "Data Source=db.mdb;" & "User ID=*******;Password=*************;" End With With MyRecordSet .Open "tblKunstwerk", MyConnection, , , adCmdTable End With MyRecordSet.Close MyConnection.Close Set MyRecordSet = Nothing Set MyConnection = Nothing End Sub |
Wat verder raar is. is dat wanneer ik een connection string maak met daarin alle gegevens: provider, datasource e.d. en de properties niet gebruik, dat het wel werkt. Alleen heb ik dan dus geen koppeling met het mdw bestand.
Was ik maar een punt dan was ik het einde