Powerled Knipperen, PC start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Het gaat hier om een Packardhell 3350

Bij het aanzetten van de PC start de PC niet op, de Powerled blijft dan snel knipperen.
De fan van de CPU draait wel, en de computer gaat niet meer uit via de aan/uit knop.

aangezien het hier om een pc van een kennis gaat heb ik zelf al wat onderdelen thuis kunnen testen, zoals andere voeding, geheugen, HDD, Grafische kaart.

Clear Cmos e.d. mocht ook niet baten.

Toch maar een te vergeefse poging gewaagd om de helpdesk te bellen, maar die wil direct een extra garantie pakket aan smeren.

Na wat speurwerk kwam ik het volgende filmje tegen van exact hetzelfde model met hetzelfde probleem http://devweb.compsci.chester.ac.uk/0308149/beep.mov
Op het forum waar ik het oppikte kwam er eigenlijk al uit dat het om het moederbord zou gaan.

Alleen vraag ik me ook af of verkeerd geheugen in een moederbord schade kan aanbrengen?
dit type bord zou werken op een 266/333 Mhz DDR interface, terwel er 400 Mhz DDR standaard in zit?

Dus als iemand wat meer kan vertellen betreft dit alles.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DDR met 400MHz clockt zich terug aan de snelheid die je moederbord aan kan. Dus waarschijnlijk ligt het problemeen niet bij het geheugen, of er moeten fouten in het geheugen zitten (te checken met Memtest). Zou je ook je pc kunnen opstarten met je voeding (dus niet via het aan/uit knopje)?

Wauw, een sig!

• whazzzup
Outerspace schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:52:
DDR met 400MHz clockt .....................het geheugen zitten (te checken met Memtest). Zou je ook je pc kunnen opstarten met je voeding (dus niet via het aan/uit knopje)?
Via m'n voeding kan ik 'm niet opstarten, maar via het moederbord zelf kan je 'm toch ook laten opstarten met een soort van "paperclip" weet alleen niet helemaal hoe dat gaat?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

zoek op je mobo dat setje pinnetjes op

dan zoek je bij die pinnetjes "powersw"

daar ff sluiting op maken (met een schroevendraaier ofzo)
en dan start ie weer

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zie dat de pc op het filmpje een packard bell is, ik heb hier thuis ook zo een maar ik heb er nog niks aan veranders wss zit dat in die bios geprogrammeerd als je iets verandert of als de case open is geweest dat hij niet meer wil opstarten

heb je geen recovery DVD ?
als je dat hebt steek die er eens in en zet hem aan mss boot hij dan om alles trg te zetten.

het is irritant bij deze mobo's ik heb me al zot gezocht naar utility's om m'n mobo in het oog te houden van core temp,... maar het rare is dat het speciale series zijn die "onvindbaar" zijn op de site van de echte fabrikant, dus de utility's werken er niet op of niet goed.

wss heeft packard bell ervoor gezorgd dat je niks met het mobo mag doen/ veranderen of het werkt niet meer :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• whazzzup
pm1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:57:
ik zie dat de pc op het filmpje een packard bell is, ik heb hier thuis ook zo een maar ik heb er nog niks aan veranders wss zit dat in die bios geprogrammeerd als je iets verandert of als de case open is geweest dat hij niet meer wil opstarten

heb je geen recovery DVD ?
als je dat hebt steek die er eens in en zet hem aan mss boot hij dan om alles trg te zetten.

het is irritant bij deze mobo's ik heb me al zot gezocht naar utility's om m'n mobo in het oog te houden van core temp,... maar het rare is dat het speciale series zijn die "onvindbaar" zijn op de site van de echte fabrikant, dus de utility's werken er niet op of niet goed.

wss heeft packard bell ervoor gezorgd dat je niks met het mobo mag doen/ veranderen of het werkt niet meer :(
De computer is van een kennisje die echt niet heeft lopen rommelen met die PC, dat ding heeft 2 dagen uit gestaan een daarna deed ie het niet meer.

Hij boot helemaal niet meer, schijven e.d. hoor je ook niet spinnen en het beeldscherm blijft ook op stand-by.

Ik heb het stukje mee gepikt van http://forumz.tomshardwar...eeping-ftopict181233.html waar het opgelost was met een nieuwe moederbord, maar aangezien het niet mij computer is, is het moeilijk de gok te maken om er een nieuw moederbord in te plaatsen. maar als de computer terug naar parckardbell moet, trek dan je knip maar open.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

als je schijven zelfs niet gaan spinnen zou ik het eens proberen met een andere voeding,
ik heb nog eens geluisterd naar dat videotje en ik hoor de beeps maar ook de fan die altijd schokkerig draait , mss ergens kortsluiting :9

haal je mobo er eens uit en test het eens op tafel mss helpt dat en werkt hij weer, ik zou toch ook opteren om eens een andere voeding te proberen. 8)

kan ook mss zijn dat je grafische kaart niet goed in het slot is tenzij het zoals op het filmpje onboard is.

btw: zit er een reset knop op je pc mss zit hij wel geblokkeerd en hangt hij gewoon met reset

[ Voor 7% gewijzigd door pm1 op 12-12-2006 14:38 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:55
had een kennis ook met zijn kut packard hell ding,, er was een ding naast de processor helemaal zwart en toen ik het mobo eruit haalde was er een brandplek...

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1