Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb al een tijdje een nieuwe PC in gedachten en dat ga ik deze maand dan ook eindelijk maar eens bestellen.
ik heb maar een budget van rond de 700 euro op dit moment, maar ik neem voorlopig het volgende mee:
- voeding enermax liberty 400w
- videokaart XFX Geforce 6800 GS xxx
- Monitor, muis, toetsenbord...

heb dus het volgende in gedachten:

- Thermaltake Tsunami of een Aerocool Extremengine 3T; heb over beide kasten goede dingen maar ook slechte dingen....bijvoorbeeld bij de extremengine zou de HDD niet goed passen, bij de Thermaltake zou de kast niet erg stevig zijn en de hdd's te dicht op het moederbord, dit kon wel eens een probleem worden aangezien ik wel van plan ben zo'n 8800 kaart te gaan kopen
90 euro
- Processor Intel C2D E6400, staat wel zo ongeveer vast, kwou eerst een 6600 maar aangezien de 6400 bijna net zo goed presteert in tests kies ik maar voor deze 210 euro

- Geheugen Kingston HyperX 2048 MB 210 euro...heb dit geheugen in gedachten omdat het goedkoop is, heeft CAS 4 en hoge snelheid....

- moederbord Asus P5B...heb verderr geen SLI of dat soort dingen nodig, dus een P5B heeft volgens mij alles wat ik moet hebben 120 euro

- Assemblage 35 euro

komt op ongeveer 675 euro uit met verzendkosten....ik ben vooral nog aan het twijfelen over de kast....als iemand een andere goede kast weet dan hoor ik t graag...ik hoef er in ieder geval niet meer zo'n Window in...als t maar wel een beetje mooie kast is zoals die 2 die ik opnoemde....maar ik kan echt moeilijk kiezen tussen deze 2 omdat ik over beiden goeie en slechte dingen hoor
de rest ben k wel zo'n beetje zeker van, alleen t geheugen weet niet zeker of dat compatible is met het moederbord

Verwijderd

Kijk eens naar de Mystique 631. is erg populair in het C2D Gamesysteem [ALG] topic.
Zelf heb ik de 632 Silver.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 14:33 ]

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik weet niet hoe duur die 6800 GS is ...

maar bedoel je niet een 7600 of 7900 GS?

Of bedoel je dat je die al hebt? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door djbraas op 11-12-2006 14:46 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59

-tom-562

Oliesjeik

die heeft 'ie al (neemt 'ie mee zegt 'ie)

Vaak bu'j te bang!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je later nog een 8800GTS of GTX gaat kopen is een zwaardere voeding aan te raden.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
djbraas schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:45:
...

Of bedoel je dat je die al hebt? 8)7
Volgens mij heeft hij em al.
Thrills33ka schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:29:

- Processor Intel C2D E6400, staat wel zo ongeveer vast, kwou eerst een 6600 maar aangezien de 6400 bijna net zo goed presteert in tests kies ik maar voor deze 210 euro
Goede keuze met jou budget, je zou em eventueel ook kunnen overklokken voor nog een beetje extra snelheid.
- Geheugen Kingston HyperX 2048 MB 210 euro...heb dit geheugen in gedachten omdat het goedkoop is, heeft CAS 4 en hoge snelheid....
Hoge snelheid is alleen nodig als je wilt gaan overklokken, als je dat niet doet is 533 Mhz (pc4200) al genoeg.
- moederbord Asus P5B...heb verderr geen SLI of dat soort dingen nodig, dus een P5B heeft volgens mij alles wat ik moet hebben 120 euro
Ik denk dat je zelf wel weet of er genoeg functies opzitten. Verder is het gewoon een goed bord.
Misschien kan je hier op besparen? Zelf je pc in elkaar zetten is niet moeilijk, als je gewoon rustig aan doet, het volgens het boekje doet, en geen dingen gaat proppen op plaatsen waar ze niet passen zal er eigenlijk niks fout kunnen gaan.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
RoD schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:32:
Als je later nog een 8800GTS of GTX gaat kopen is een zwaardere voeding aan te raden.
Die voeding heeft hij al dus is nu niet echt van toepassing, en een 500+ watt voeding zit nu ook niet echt binnen zijn budget.

• SuX DeLuXe
die 400 Watt voeding kan nog wel ff mee...is pas half jaartje oud...
en die videokaart 6800 GS xxx heb ik idd nog...die zal wel genoeg kracht hebben icm e6400 voorlopig....tot over een paar maandjes
bassie_ schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:37:
[...]
Misschien kan je hier op besparen? Zelf je pc in elkaar zetten is niet moeilijk, als je gewoon rustig aan doet, het volgens het boekje doet, en geen dingen gaat proppen op plaatsen waar ze niet passen zal er eigenlijk niks fout kunnen gaan.
ik kan het ook wel zelf denk ik....maar er gaan wel eens dingen mis enzo...en voor mijn echte #1 PC heb ik liever niet dat er weer iets kapot gaat door zelf eraan te kloten enz.
daar komt nog eens bij dat ik alles bij een webwinkel ga bestellen, als ik dan thuis weer de PC niet gestart krijg 8)7 kan ik dadelijk weer alles terugsturen naar ergens in Rotterdam ofzo...beter voor 35 euro wat zekerheid dan

[ Voor 70% gewijzigd door SuX DeLuXe op 11-12-2006 16:36 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

bassie_ schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:38:
[...]

Die voeding heeft hij al dus is nu niet echt van toepassing, en een 500+ watt voeding zit nu ook niet echt binnen zijn budget.
Aangezien de TS de wens heeft om naar een DX10 kaart te upgraden, wordt die 400W erg krap. Ze bevelen niet voor niets minimaal een 450W voeding aan. Wel verstandig om je dat te realiseren.
Maargoed, voeding kan ook later geupgrade worden.

• SuX DeLuXe
RoD schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:35:
[...]

Aangezien de TS de wens heeft om naar een DX10 kaart te upgraden, wordt die 400W erg krap. Ze bevelen niet voor niets minimaal een 450W voeding aan. Wel verstandig om je dat te realiseren.
Maargoed, voeding kan ook later geupgrade worden.
ja voeding doe ik ook nog wel....maar dat komt wat later
eigelijk niet slim, ik heb deze voeding een half jaartje terug gekocht, maar voor de nieuwe videokaarten wordt het wel krap ja

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Thrills33ka schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:36:
[...]

ja voeding doe ik ook nog wel....maar dat komt wat later
eigelijk niet slim, ik heb deze voeding een half jaartje terug gekocht, maar voor de nieuwe videokaarten wordt het wel krap ja
och je weet t niet. Misschien komt over een jaar wel een wat minder verbruikende videokaart uit. (zie de processors: daar is teveel energie verslinden niet meer 'in')

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Niet online

RoD

Er komen nog wel mid-range DX10 kaarten uit ja. Dat zou eventueel ook een optie kunnen zijn. Ik meen ergens in januari/februari.
Pagina: 1