Toon posts:

ISDN werkt niet op lijn 2, hulp gezocht!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb bij mijn vriendin een ISDN kaart geinstaleerd, deze weigert in te bellen als ik hem aansluit op de 2e poort van het nt kastje.

Als ik de quatrovoxkabel verwijder en hier de modem op aansluit gaat alles prima, dus aan de drivers ed ligt het niet.

Het lijkt wel op de 2e isdnlijn dood is, moet ik iets instellen in het nt1 kastje??

Wie helpt me??

Thanks

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

ja mag zelf niets in het NT1 kastje doen als het goed is zit er een zegel op, dus gewoon iemand van KPN laten komen en laten maken.

en je kunt ook de lijn 1 gebruiken voor de fox en de modem (je kunt 7 isdn toestellen op 1 lijn zetten)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk een splitter op lijn 1 van het nt kastje?

Onderaan het nt kastje zitten toch 3 aansluitingen, waarvoor zijn die dan?

[opm]
Als ik de quatrovox op lijn 2 aansluit krijg ik geen kiestoon, lijkt wel of die lijn dood is!
[/opm]

Bedankt

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:09
1 voor je ingang.
2 voor je (isdn) uitgangen...

Bij mij werkt mn isdnmodem wel op lijn 2.
En zo hoort het ook btw ;)

Ik heb geen oplossing voor je, oh ja, toch:
Morgen kpn bellen.

Suc6!

www.nanon.nl

Verwijderd

Topicstarter
En als je lijn 1 split, dan ben je toch in gesprek als je zit te internetten, dit is juist de reden waarom ze isdn hebben genomen!!

Verwijderd

Heb je wel 2 lijnen?

Geen handleiding ?

2 aansluitingen zijn voor isdn apparaten.
1 aansluitpunt voor een buitenlijn.

Hoezo verzegeling?

Verwijderd

Topicstarter
2 lijnen is toch standaard??

Verwijderd

zover ik weet, ik heb isdn, de quatrofox verdeeld de analoge lijnen en de lijn die er ligt voor isdn configureer je met je modem of telefoon,

mijn telefoon neemt nummer 1 en 2 op wanneer er gebeld wordt.
mijn modem gebruikt alleen nr 2.

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

nee dat maakt niets uit als je twee of meer apparaten op een lijn zet kun je er maximaal 2 gebruiken.

|------------[]---------|
|lijn1...........nt1......lijn2|
|---VOX
|----modem
|-----isdn telefoon (bijv.)
|-enz.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 05:44

Muggie

8 pm

Gewoon een doorvoerkastje vlak bovn de NT1 plaatsen (zoeentje met vier uitgangen). Op uitgang 1 de kabel naar de NT1 plaatsen, de Quattro Vox op uitgang twee en de ISDN adapter op uitgang drie, nu weet ik alleen niet meer uit mijn hoofd of de vierde en laatste uitgang een terminator moet hebben, dat zou je even na moeten vragen.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Maar, de tweede lijn moet toch ook gewoon werken. Het is toch niet normaal dat ik een lijn moet gaan splitsen

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 05:44

Muggie

8 pm

Heb je helemaal gelijk in, daar zou ik even achteraan gaan, tot dan zul je even een tussenoplossing moeten bieden als ze om internet zitten te springen.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt het aan een eindelijnsweerstand die je om moet zetten of zo, dit zal ik morgen eens uitzoeken.

Verwijderd

die isdn modem aansluiting kan alleen maar in die aansluiting die daarvoor is, die past niet in alltwee de aansltuiingen !!

je moet die andere isdn modum aansluiting in dat weerstand dingn douwen, daar zitten er 2 aan !

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Werkt je Q-vox wel op poort 2??
Ja, Dan moet je kabels nog maar eens controleren. |:(

Nee, KPN bellen. Je mag niets aan je NT1 kastje doen!!.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb een isdn splitter (zwart plastic kassie met een aantal poorten) met daarop onze vox, en m'n isdn kaart. werkt perfect, kan i-netten en bellen tegelijk, behalve natuurlijk als je dubbel inbelt. op de andere poort in het nt1 kassie zit m'n pa's router, dus daar kwam ik liever niet aan.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
OP je NT1 Kastje zitten schakelaars A C en D
A moet op on en C en D op Off (uit de handleiding)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:54
er zit toch ergens iets niet goed
ISDN moet op lijn2 van de NT1 en de Q-Vox op lijn1 van de NT1... (of omgedraaid)

je mag die NT1 lijnen niet splitten voor internet & centrale gebruik, want dan ben je ingesprek terwijl je internet en dat wil je niet :)

er is dus toch iets anders aan de hand!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• kermi011
je moet het nt kastje anders instellen om van de tweede isdn poort gebruik te maken.
Heeft iets te maken met lussen en bussen als je wilt scan en mail ik je het boekje wel

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd maar ik heb nog eens gekeken, ik krijg hem nog niet aan de gang.

Het vreemde is als ik de vox uit het nt1 kastje trek kan ik WEL inbellen. Als de vox EN de modem in het nt-kasje werken ze beide niet. En als alleen de Vox erin zit werkt de Vox.

kermi011 zou je mij die handleiding even willen mailen aub.

Bedankt allemaal

Verwijderd

Onder het klepje zijn er 2 schakelaartjes, S16 moet standaard op ON staan (mag alleen gewijzigd worden door KPN monteur volgens boekje). Dan heb je S15, 2 schakelaartjes voor het in- en uitschakelen afsluitweerstand( ON afsluitweerstand ingeschakeld, 1 en 2 afsluitweerstand uitgeschakeld.)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoiik werk zelf bij KPN nee niet schelden op me. Je moet nooit beide poortjes gebruiken komt je NT1 in onbelans gewoon ff lekker een ISDN splitter gebruiken.

• kermi011
Ik gebruik ook beide poorten , nooit problemen mee gehad maar ja wie ben ik ?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De KPN heeft op mijn NT1 inderdaad ook een splitter op de eerste poort gezet en de afsluitweerstand actief geladen. Die zogenaamd Y-configuratie (zo heet het als je alletwee de poorten gebruikt) blijkt niet goed ondersteund te worden.
Was fijne monteur trouwens ook, veel te vroeg voor de deur, hij hoefde niks te doen behalve het ophangen van de NT1 verziekt 'ie 't nog, heel m'n kabelgoot naar de tyfuscholera geboord, 35 piek kabelschade |:(. Hij koos eieren voor z'n geld en gaf me dat 8-splittertje wat ik boven voor de data-aansluiting nodig had gratis, want anders had ik gewoon z'n baas opgebeld, dat is geen manier van werken. Je boort toch geen kabelgoten verrot, iedereen weet dat de kabelgoot altijd recht boven de telefoonaansluiting zit :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Tony Vroon
Is je ene poort op de nt1 dan leeg?

Dan zal ik toch die ene lijn op moeten splitsen, kunnen hier dan de quatrovox en de modem beide op aangesloten worden?

• kermi011
Yep dat kan
Pagina: 1