Toon posts:

OE: hoe naar 1400 mensen mailen als een deel onbereikbaar? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn e-mailadres verandering kenbaar maken aan iedereen in mijn adresboek (1400 contacten) en BCC ze allemaal. Maar omdat er (best veel) mensen zijn die ik een paar jaar geleden een e-mailtje heb gestuurd en voor de rest niet ken, kan het zijn dat hun e-mailadres niet meer bestaat. Als ik de e-mail verstuur, krijg ik de volgende foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is "E-MAILADRES". Onderwerp 'E-mail address change / Nieuw e-mailadres', Account: 'pop3.planet.nl', Server: 'mail.planet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 unknown or illegal alias: wil.beugeling@planet.nl', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Als ik die contactpersoon verwijder uit de e-mail is er weer een ander e-mailadres dat hetzelfde probleem geeft. Nu vraag ik me af of er geen mogelijkheid is om de e-mail toch te sturen en dit soort adressen automatisch genegeerd wordt?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
probeer eens een pakket als groupmail.. is geloof ik ook verkrijgbaar als shareware

(als je dat vaker doet) evt. staat er misschien ergens wat bij berichteigenschappen?

[ Voor 34% gewijzigd door sjongenelen op 11-12-2006 13:28 ]

you had me at EHLO

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Is het niet gewoon een mail dat je van die server terugkrijgt dat dat adres niet bestaat?
Dan is de mail volgens mij wel gewoon naar de andere recipients verstuurd...

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens een pakket als groupmail.. is geloof ik ook verkrijgbaar als shareware

(als je dat vaker doet) evt. staat er misschien ergens wat bij berichteigenschappen?
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Maar het moet toch ook met Outlook Express gaan denk ik?
Is het niet gewoon een mail dat je van die server terugkrijgt dat dat adres niet bestaat?
Dan is de mail volgens mij wel gewoon naar de andere recipients verstuurd...
Ja, dat is zo'n mail, maar als één adres niet bestaat, krijgen de anderen hem ook niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt het specifiek over mailprogramma's, dus IH ==> OFF. En ik maak de titel af, alleen 'OE' zegt zo weinig :P

Trouwens heb je een grote kans dat het met zo'n hoeveelheid hoe dan ook niet gaat werken, ik mag namelijk hopen dat de mailserver dit (al dan niet terecht) als een spamrun herkent.

Ga het een-voor-een of hooguit per bijv. 10 in een batch sturen. Dit door zelf even een scriptje te maken oid. Ja, kan vast in OE (al zijn dedicated tools veel beter), nee het kan niet automatisch met OE. Bijv. middels een Email Merge met Word. Maar bij dergelijke hoeveelheden mail mag je er ook best wat voor doen natuurlijk. Zorg wel dat je eerst "droogoefend" en niet naar 1400 mensen onzin stuurt!

Vraag is wel waarom je iedereen een mailtje wilt sturen en niet alleen de mensen waarvan je wilt dat men het ook echt weet. Zo krijg ik bijvoorbeeld af en toe een dergelijke mail van mensen waar ik bijv. ooit in 2002 een OW aan heb gestuurd, dat die een ander adres krijgt boeit me niet zo veel :P

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 11-12-2006 13:49 . Reden: edit: mail merge ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
probeer gewoon groupmail -

zeker inderdaad niet grote hoeveelheden tegelijk.. zo krijg je je provider blacklisted bij spamhaus/spamcop :+

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 11-12-2006 16:20 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1