3 TFT's digitaal op één PC

Pagina: 1
Acties:

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb nu twee 19" TFT-schermen maar wil er drie (in 1280 x 1024).

Heb begrepen van verkoper van computerland dat je niet twee PCI-e kaarten naast elkaar kunt gebruiken zonder SLI. Dan zou ik eentje twee schermen kunnen laten aansturen en eentje één. SLI is geloof ik wat anders en niet bedoeld voor deze oplossing. (?)

Dus is het alternatief één PCI-e kaart EN een PCI kaart, bijvoorbeeld de Club3D VGA Radeon 9250 met 128 Mb én DVI. Ik gebruik met name 2D, (speel zelden games) maar de PCI-e kaart kan dan echt kwaliteit geven en deze kaart meer de 2D-beelden.

De Matrox-oplossing voldoet ook niet omdat ie wél drie schermen aanstuurt maar niet digitaal.

De vraag is:
Gaat dit werken? Weten jullie betere oplossingen?

Verwijderd

idd, of SLI met 2 kaartjes, of 1 pci-e en 1 pci.

Je kan prima 1 pci-e doen met 1 pci. dan ben je het goedkoopst uit, en het enige waar je rekening mee moet houden is dat je hetzelfde merk neemt (of ati en ati, of nvidia en nvidia), en dat 2 van de 3 monitors sneller in 3d zullen zijn dan die laatste (de pci kaart)

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

ik dacht dat je sli gewoon kan uitschakelen.

Verwijderd

pdehoop schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:59:
ik dacht dat je sli gewoon kan uitschakelen.
Volgens mij moet dat idd wel kunnen

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:36

Croga

The Unreasonable Man

Die verkoper heeft duidelijk niet gesnapt waar het over ging....

Je kunt zonder meer meerdere PCI-e kaarten naast elkaar in een PC bouwen en afzonderlijk van elkaar gebruiken. Dat betekend dus dat als je moederbord het ondersteund, je simpelweg 2 PCI Express kaarten inbouwt, 1 monitor op de ene en 2 monitoren op de andere kaart aansluit. Door in de drivers in te stellen dat je geen SLI wilt gebruiken (of Crossfire in geval van ATi kaarten) zullen alle 3 de monitoren afzonderlijk aangestuurd kunnen worden.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik heb hier ook 2 pci-e kaarten op mijn asus A8N-SLI. Ik moest wel een paar combinaties proberen voordat het werkte. Heb nu een eax700 en een eax600-XT

Multimonitor is relax :P

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Je kunt prima twee pci-e kaarten naast elkaar laten werken hoor. Je hoeft helemaal geen gebruik te maken van sli.

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

of je koopt deze:
pricewatch: Matrox DualHead2GO

Eigenschappen:
Met de Matrox Dualhead2go is het mogelijk om 2 schermen op uw PC of laptop aan te sluiten zonder het gebruik van een extra videokaart. Met een laptop is het zelfs mogelijk om drie schermen te gebruiken (inclusief het scherm van de laptop).

Specificaties:
• Max. resolutie: 2048 x 768 of 2560 x 1024
• Max. refresh rate:
- 2048 x 768: 60, 75, 85Hz
- 2560 x 1024: 60Hz

Afbeeldingslocatie: http://www.pressebox.de/uploads/images/13080_200_160.jpg

verliest teminste niet zo snel zijn waarde als een dure videokaart, plus soms ook op andere plekken handig

[ Voor 71% gewijzigd door dfr0st op 11-12-2006 14:10 ]

-

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16
Is analoog en hij wil digitaal...

Moet dus DVI zijn ipv VGA ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FrenzyFreak op 11-12-2006 14:11 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Matrox maakt ook al PCI-E 1x kaartjes zag ik :) ( voor in een PCI-E1x slot :p)

404 Signature not found

Pagina: 1