Toon posts:

Dynamische SMTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een internet verbinding van Orange thuis. Ik heb een laptop die ik thuis gebruik en voor mijn studie. Op mijn school kan ik wel e-mail ontvangen, maar niet verzenden via Outlook 2003. Kan ik een dynamisch SMTP instellen zodat ik op Fontys ook kan verzenden?

MVG

Ruud

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 11:59 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wellicht kun je je aanmelden bij je Orange mailserver met authenticated SMTP, dan kun je vanaf iedere locatie die mailserver als uitgaande mailserver gebruiken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probleem in deze is idd dat sommige mailservers alleen mail accepteren die verstuurd is vanuit hun eigen domain. Je zult dus op zoek moeten naar een provider die toestaat dat je mail verstuurd wordt vanaf een computer die niet in hun eigen IP-range zit. Ik meen dat dit vroeger met HetNet mogelijk was, maar zeker weten doe ik dat niet. Wellicht kun je iets met hotmail accounts onder Outlook? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Orange bied dit afaik niet aan, een klant van me heeft het zelfde probleem.

Ik heb voor hem een extra mail account aangemaakt in Outlook wat niet meegenomen wordt bij het verzenden en ontvangen. Hierbij heb ik als SMTP server de server op zijn werk ingesteld. Nu moet er dus gekozen worden als hij ergens anders is maar hij kan z'n mail wel versturen.

[edit]
Maar dan moet er binnen jouw school dus wel een SMTP server draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Beekforel op 11-12-2006 12:36 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je zou ook aan je systeembeheerder op school kunnen vragen of ze al het uitgaande verkeer op poort 25 willen rerouten naar hun eigen SMTP server zoals vaak gedaan wordt bij dergelijke instellingen zodat er geen misbruik gemaakt kan worden enzo.