Toon posts:

[nic probleem]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor dat ik begin met het probleem zal ik even mn specs posten

*merk&type: Tecra A8 (PTA83E)
*HDD: 1 partitie van 80GB
*NIC: Intel Pro 1000/PL versie 9.2.24
* Windows XP PRO+ SP2
*WIN 98 Second edition

Ik zit met het volgende probleem. ik kan geen windows 98 installeren naast mijn Windows ( komt van recovery) blijkbaar doet de recovery iets met mijn hdd zodat er geen dual boot kan worden geinstalleerd..

Ik heb het volgende geprobeerd..

Recovery xp geinstalleerd... daarna hdd geconvert naar FAT32, maar dan wil Windows 98 er niet op omdat hij hem wil formatteren.... anders om wil het ook niet want de recovery wil ook perse formatteren.. dus heb ik een "los" XP schijfje geinstalleerd, daarna geconverteerd naar FAT32 en toen heb ik 98 geinstalleerd, waarop het wel werkte behalve 1 ding.... Mijn netwerkkaart werkt niet. Omdat er geen setup van de nic op staat.... Wel een uninstaller.... ik heb ook op de website gekeken maar daar stond ook alleen maar een uninstaller.. Ik werd er echt ziek van dus heb ik Toshiba maar gebeld (50 c/pm) na 45 min aan de lijn te hebben gezeten kwamen ze erachter dat ze alleen XP ondersteunen en geen WIN 98. Dus ze ondersteunen alleen de recovery cd... en toen ik om de setup vroeg van de ethernet controller, toen kreeg ik als antwoord "die staat op de site..... "Tja wat moet ik daarmee.... Ik heb ook de Intel PRO2XP installer geprobeerd maar die werkt niet voor mijn type... Weet iemand een oplossing voor mij??

THNX

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 11:28

Jimbolino

troep.com

en als je hem handmatig via device manager installeert?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Gewoon 2 partities aanmaken, eerst 98 installeren en daarna XP. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn ? maar ik denk niet dat je veel drivers zal vinden voor 98(SE), waarom draai je dan niet simpel Windows 2000 Pro ernaast ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet, heb geen stuurprogramma

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen 2 partities maken..... want de recovery XP maakt er weer 1 van....

En ook al zou ik win 2000 er naast gooien...

Hoe krijg ik mn LAN Dan aan de praat??

Verwijderd

Geen recovery CD gebruiken, gewoon een XP CD erin en installeren. Een andere optie is na de insallatie dmv Partition-It of PartionMagic je HD alsnog in 2 stukken hakken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm je snapt me niet helemaal denk ik... ik deed de xp cd erin .. MAAR HOE KOM IK AAN DE DRIVER????? die is niet te vinden .. Probleem is al opgelost... op een gekke manier installeerde hij wel nadat ik SP2 weer had geinstalleerd :S

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor die Intel zijn gewoon 98 drivers te vinden. 1x google en je hebt ze, maar ook b.v. hier in de meuktracker.

http://tweakers.net/meukt...Network-Adapters-8.4.html

Verwijderd

Topicstarter
nou dat 1 keer google valt wel mee hoor... voor xp was er al geen download... Ben nu de 98 aan het configureren en mag god op mn knieen bedanken als het gaat werken

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Intel gooit alles voor de PRO adapters altijd in een PRO-set package. Op download.intel had je het ook zo gevonden ;)
Pagina: 1