Toon posts:

Videokaart upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een laptop (een HP nc6120) met een geintegreerde videokaart (128 mb shared). Voor meer info over deze laptop: http://www.itwebwinkel.nl...View.asp?idproduct=266640.
De videokaart is dus niet zo goed en dit merk ik ook als ik mijn favoriete spel, world of warcraft, speel. Bij drukke gebieden hapert het beeld heel erg. Nu ben ik zowieso van plan om mijn werkgeheugen met 512 mb of zelfs 1 gig uit te breiden, met de hoop dat het spelen soepeler gaat. Maar nu zit ik ook te denken om de videokaart te upgraden. Nu weet ik wel dat de kaart niet weg te halen is omdat deze geintegreerd is. Maar kan ik deze videokaart wel uitzetten ofzo en een betere in deze laptop zetten? Of is het helemaal niet mogelijk om een betere videokaart te krijgen in deze laptop?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Er valt misschien wat winst te halen uit het extra werkgeheugen maar over het algemeen is een grafische kaart in een laptop niet te upgraden.

Er zijn wel systemen waarmee het mogelijk is om de grafische kaart wel te upgraden, het hele MXM gebeuren bijvoorbeeld maar dit wordt nog altijd vrij weinig toegepast.

Dus helaas, ik denk niet dat je grafisch veel betere prestaties hoeft te verwachten van deze laptop.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry om te zeggen maar zelfs al ga je naar 2GB aan RAM; spellen zullen gewoon niet goed lopen. Die 915-chip is, eerlijk gezegd, ruk om games mee te spelen.

Ik heb hier een NX7400, met een 950-chip en 2GB RAM en zelfs daar kan ik het wel vergeten om enigszins games in 3D of high-details te spelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik ben vandaag naar een computer expert geweest, die ook upgrades doet enzo. Heb daar informatie ingewonnen. De grafische kaart was inderdaad niet te upgraden. Toen ik vertelde dat ik gehoord had dat de geintegreerde kaart soms uitgezet kan worden en er dan een andere grafische kaart in de laptop/pc kon worden gezet, wist men van niks. Dus qua grafische kaart kan ik waarschijnlijk inderdaad niks verwachten, helaas. Tenzij iemand hier iets afweet van het uitzetten van een geintegreerde grafische kaart? De verkoper zei wel dat als het waar was wat ik zei, hij graag zou willen weten hoe het werkt...
Maar het geheugen upgraden zou wel helpen. Het maakte volgens de verkoper niks uit als ik nou naar 1 of 2 gb zou gaan. Dus koos ik voor een upgrade naar 1 gb.
En ik kan jullie vertellen, het verschil is echt super merkbaar! Geen hapering meer in de drukke gebieden (het spel dat ik speel is een online multiplayer game) en alles loopt lekker soepel.
Groeten,

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-07 19:58
Die intel-chipjes zijn geïntegreerd in het moederbord, en niet te vervangen of uit te zetten :) In ieder geval goed te zien dat je game het nu wel goed doet :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:06:
Toen ik vertelde dat ik gehoord had dat de geintegreerde kaart soms uitgezet kan worden en er dan een andere grafische kaart in de laptop/pc kon worden gezet, wist men van niks.
In een desktop is dit inderdaad een veel gebruikte optie, maar in een laptop gaat dit helaas niet lukken. Er zijn verder geen uitbreidingsslots, laat staan ruimte, om een andere videokaart er in te doen. Zoals ook door GH45T vermeld, heb je wel MXM, dan heb je een 'losse' videokaart in je laptop, die je kunt vervangen door een ander.
De meeste laptops zijn nou eenmaal niet gemaakt / bedoeld om mee te gaan gamen.

Rail Away!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 23:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:06:
Hai,

Ik ben vandaag naar een computer expert geweest,
die heb je hier ook genoeg hoor,, maar bij het gross van de laptops valt dit inderdaad niet up te graden

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1